![]() |
pijn bij insteken tampon
ok
ik ben idd een man maar het is voor een vriendin die het zelf niet dierf te posten ze heeft al eens sex gehad en dat deed zeer veel pijn bij haar (in mijn opinie had de gast ook niet voldoende zijn best gedaan om haar nat te krijgen maar kom) maar ze vertelde me dat ze zelfs pijn heeft bij het insteken van een tampon iemand een verklaring hier voor? persoonlijk denk ik omdat ze teveel gespannen is en iets er in snel linkt naar pijn en zich zo misschien onbewust opspant |
insteken is een cool woord er voor :D
Gespannen :confused: Jaja een hele ervaring zo'n tampon :eek: |
Ik heb het ook gehad en soms nog steeds. Ik weet niet waardoor het komt, maar het is dus niks ongewoons. Ik denk b.t.w. dat dit verplaatst wordt naar L&G.
|
Je kunt beste eerst een paar keer oefenen en dan op je eerste tweede of derde dag van je periode dan gaat het het makkelijkste en als het zeer doet moet je proberen iets naar boven te duwen op een gegeven moment schuift ie dan vanzelf door. Ik gebruik trouwens zelf van die inbrenghulzen die gaan het makkelijkste. Ik had vroeger heel erg veel pijn bij het eruit halen, maar dat gaat nu ook veel beter..
|
Heb er zelf nooit last gehad van pijn bij het indoen van een tampon, maar een paar tips voor haar:
1. Probeer verschillende standen bij het inbrengen van tampon, misschien kan de 1 zich zittend beter ontspannen en de ander beter staand. 2. Gebruik een tampon met inbrenghuls, die is van glad plastic en zorgt dat de tampon direct op de goede plek terecht komt. 3. Maak het met water of speeksel een beetje vochtig daar beneden, dan glijd de tampon er wat makkelijker in. Sommige vrouwen spannen onbewust hun spieren en hebben dan inderdaad last van pijn, maar als je het een aantal keer (met gebruik van de tips) gedaan hebt gaat het vast vanzalf wel makkelijker. Trouwens als je pijn hebt bij het verwijderen van een tampon helpt het om een beetje te, tjah, persen. :) |
Citaat:
Nou voor veel meiden die net met menstruatie beginnen in zo'n tampon een hele ervaring ja. Je steekt toch iets in je lichaam, waar ook andere gevoelens mee gepaard kunnen gaan, en je kunt daardoor best zenuwachtig van worden. Dus zit niet zo dom te zeiken over iets wat je zelf nog nooit mee gemaakt hebt. En onbewust zul je je spieren dus ook aanspannen. De eerste keren zal het dus niet zo soepel verlopen, maar na verloop van tijd als je er aan went gaat het veel makkelijker. Gewoon even de tijd ervoor nemen, dan lukt het wel. (voor die vriendin dan) |
probeer de kleinste maat tampon dat helpt wel denk ik
|
ik voel het ook als ik hem in en uit doe. Het doet meestal ook wel even pijn. Gewoon zo'n korte pijnstoot waar je even doorheen moet. En dan voel je al niets meer. Misschien dat die vriendin van jou dan al gelijk stopt. Bang dat verder inbrengen nog zeerder doet....
|
Plas eerst, dan is het een beetje vochtig.
|
Citaat:
B. 't Gaat niet in hetzelfde gaatje als waar je plas uit komt. |
dan doe je gewoon iets verkeerd of stop je hem verkeerd!
Je kut is dan toch rood en nat dat VOEL ik niet eens :S ( inbrenghuls RULEZ ik haaat rode vingers ) :eek: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04. |