Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Mijn vriendin en ik zijn op dezelfde jongen :o (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1830464)

beapau_ 29-03-2011 15:40

Mijn vriendin en ik zijn op dezelfde jongen :o

ik zou gewoon even advies willen vragen

het gaat over mijn vriendin zij is nog altijd super zot van haar ex maar die vind denkik mij nu leuk want we praten veel en hij zegt dat hij me mooi en lief vind, en ik denk dat ik ook iets voel voor hem, maar ik denk dat mijn vriendin super boos gaat zijn want ze is echt nog super super verliefd op hem maar hij moet haar niet meer :( HELP ME :(

Strobe! 29-03-2011 18:26

Tip. Handiger om dit ergens anders te plaatsen

Als je echt wat voor hem voelt en hij is de ware denk is hij het waard als ik een boze vriendin aan over houd. Vraag ook haar hoe ze het zou vinden als haar ex een ander kreeg. Zo kan je achter haar reactie komen.

Dingaantouwtje 29-03-2011 22:12

W&V > L&R. Mooie deal

Rysair 30-03-2011 16:26

Liefde kan je niet bepalen. Je kan er verder niks aan doen tog

gangbang 06-04-2011 20:41

ja er staat geen naam op hem geplakt dus wrm zou u vriendin boos zyn. ze heeft haar kans gehad hé

Syori 06-04-2011 23:38

Citaat:

gangbang schreef: (Bericht 31509071)
ja er staat geen naam op hem geplakt dus wrm zou u vriendin boos zyn. ze heeft haar kans gehad hé

Ja, maar zo makkelijk is het natuurlijk niet. Tenminste, dat vind ik. Als dit een goede vriendin van haar is, dan snap ik dat het moeilijk is, want het is een beetje een dilemma. Aan de ene kant wil ze die jongen, maar aan de andere kant haar vriendin ook geen pijn doen.

Het is een afweging die je moet maken. Persoonlijk zou ik een vriendschap (zeker als het een goede is, met zekerheid dat je die vriendschap lang gaat behouden) nóóit riskeren voor een jongen van wie je niet eens zeker weet of het echt iets gaat worden en/of lang gaat duren. Daarbij zou ik het sowieso een vriendin niet aan willen doen.

Wat je wel kunt doen is er gewoon met haar over praten. Geef eerlijk jouw gevoelens toe, leg uit dat het (waarschijnlijk) wederzijds is en vraag wat zij er van vindt. Want dit is weer de andere kant van mijn verhaal: Als een vriendin smoorverliefd zou zijn op mijn ex, dan zou ik haar ook niet tegenhouden als zij er iets mee wil doen. Dus wie weet is jouw vriendin ook wel zo.

Ik zou het in ieder geval niet achter haar rug om toch gaan doen, want dat is een echt naaistreek en dat vergeeft ze je waarschijnlijk nooit.

honkballertje 07-04-2011 16:25

Misschien heeft die jongen überhaupt geen intresse in 1 van de 2? Is natuurlijk ook nog een mogelijkheid.
Als je iets met je verliefdheid wilt doen zul je toch eerst om 'goedkeuring' moeten vragen bij je vriendin als je wilt zorgen dat zij niet ineens 1 grote shock krijgt doordat jij niks verteld had.

Rosa15 07-04-2011 16:37

Gewoon eerlijk vertellen, dat is het beste

Sarah 08-04-2011 11:54

Je weet nog niet eens zeker of je wel wat voor hem voelt, als ik het goed begrijp. Dus op dit moment is er nog geen dilemma, want je gaat natuurlijk niet een jongen die je misschien wel leuk vindt verkiezen boven een vriendin die zeker weten een goede vriendin is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.