![]() |
Hoe duurzaam is jullie schoolkantine?
Hoi!
Ik ben heel benieuwd of er bij jullie in de schoolkantine duurzame producten verkocht worden. Met duurzaam bedoel ik bijvoorbeeld: - biologisch voedsel - een dag in de week vegetarisch - meer vleesvervangers - dat het voedsel bij een lokale boer vandaan komt - seizoensgebonden voedsel - fairtrade etc. Wij gaan samen met scholieren actie voeren voor meer duurzame schoolkantines! Als je geïnteresseerd bent check dan het filmpje of de website. Dus hoe zit het met het duurzame aanbod in jullie kantine? En vind je het belangrijk dat de schoolkantine 'groen' is/wordt? Laat maar horen! |
Volgens mij doet het filmpje het niet helemaal.
|
zo nu wel :)
|
Leuk filmpje. Maar ik kom nooit echt in de kantine dus ik weet niet hoe het bij ons zit.
|
waarom kom je daar nooit?
|
Ik kom ook nooit in de kantine, en als ik er wel kom koop ik niks. Ik weet dus ook niet of ze iets van vleesvervangers hebben. Wel kan je bij ons fruit en gezonde broodjes kopen. In de zomer kan je watermeloen kopen en het hele jaar door kan je lekkere fruitsalades kopen. Overigens kan je wel áltijd ongezond eten halen.
|
In onze kantine verkopen ze snacktomaatjes en komkommers die goed verkopen. Ze verkopen er ook yoghurt bijv. stoofpeertjes yoghurt. En elke woensdag van de markt croissants.
|
Helemaal niks van al dat :P
Alleen frituursnacks + belegde broodjes. |
veel fruit, yoghurt en spul als tomaatjes, augurk, paprika, komkommer etc, nootjes etc. sinds ze dat allemaal verkopen wordt er nog maar de helft minder snoep verkocht.. het werkt wel echt!
|
In onze kantine hebben we nu SUMM producten. Vorig jaar hadden we daar een project over. Summ is duurzaam enzo ook fairtrade. In de kantine verkopen ze ook fruit en broodjes gezond enzo. Ook wordt er fairtrade koffie verkocht.
|
None.
Alleen een standaard snoepautomaat, een frisdrankautomaat en een counter waar alleen broodjes gehaktbal, knakworst, of tosti's met kaas EN ham worden verkocht. Je kunt ook nog rundvleesslaatjes en stroopwafels kopen als je wilt. Maar gezonde dingen? Ho maar. |
Broodje mozzarella, bagel met zalm, broodje hete kip, broodje kipburger, broodje gezond, pizzabroodje en nog wat broodjes. Best lekker allemaal.
Natuurlijk hebben we ook nog de snoepautomaat, waar ze een euro vragen voor een kleine bueno.:nono: |
Bij ons wou het nog wel eens verschillen. Er waren altijd broodjes gezond / kaas / ham, maar ook met brie, roomkaas en tonijn. Verder hadden we van die kipstick dingen, en we hadden tosti's met ham en kaas, broodjes hamburger en kroket. Verder werden er ook van die yoghurt dingen verkocht.
Oh, en er werd wel fruit verkocht. En in de zomer ijsjes. En soep. Oftewel: Niets van bovenstaande. Maar wel heel lekker :). |
Heey de vrije school den haag
daar zit ik op school!*O* |
Citaat:
|
Ach ja, de hele universiteit is fair trade tegenwoordig. Wat betekend dat alles duurder en van slechtere kwaliteit is. Maar goed, het enige alternatief is tien minuten lopen en nog duurder, dus het ten koste van de studenten iedereen door de strot duwen is iets waarmee men weg komt.
Duurzaamheidsmaffia. (n) |
Citaat:
|
Wij hebben alleen gezonde broodjes, breakers, hero fruit2day, fruit, een tosti op ma-di-do-vrij & op woensdag een broodje knakworst. En wij hebben natuurlijk automaten met veel ongezonde dingen erin + voorverpakte broodjes en drinken. & een koffie/cupasoup/chocomel automaat.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24. |