![]() |
Hoeveel punten voor Franse boekenlijst?
Hoi,
Mijn eindexamen is alweer een paar jaar achter de rug. Ik wil graag mijn Frans bijspijkeren. Ik vroeg me af wat ongeveer de eisen zijn voor 5 en 6 VWO voor het lezen van Franse boeken. Hoeveel punten moet je tegenwoordig lezen? Bedankt! |
Wat je bedoeld met punten snap ik niet helemaal, maar wij moesten in VWO 5 & 6 de volgende twee boeken lezen:
'Le Petit Nicolas' van Goscinny & Sempé 'De la terre à la lunne' van Jules Verne |
Monsieur Ibrahim et les fleurs du Coran! Daar is ook een film van :P
|
Ah dank je wel Interglot en KillZeMall.
Voor mijn mondeling Duits (lang geleden) moesten we een stuk of 10 boeken lezen geloof ik, verspreid over 5 en 6 VWO. (Boeken hadden een waarde in punten: moeilijke boeken telden voor 3 punten, simpele voor 1 punt). Moet je dat voor Frans tegenwoordig doen? |
Ik heb mijn antwoord gevonden:
"De boekenlijst moet duidelijk voldoende literair gehalte hebben. Dit gehalte wordt meegewogen bij het bepalen van het cijfer voor het onderdeel Literatuur. Op deze lijst moeten 6 titels van werken, niet werkjes, zijn vermeld van volledige en oorspronkelijke werken; slechts één werk per auteur. " http://www.ib-groep.nl/Images/Franse...tcm7-20931.pdf |
:O Ik geloof dat mijn diploma niet meer geldig is :O.
|
Nou wij hebben 1 boek gelezen voor Frans (zit nu in me examenjaar vwo) en dat was Antéchrista van Amélie Nothomb. Vorige jaren hebben we geen boeken gelezen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10. |