Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   ontstoken amandelen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1830891)

CrazyMinded 03-04-2011 18:57

ontstoken amandelen

Ik heb ontstoken amandelen ben naar de dokter geweest en heb antibiotica gehad. Heeft iemand hier ervaring mee of antibiotica werkt? En anders het weghalen van amandelen ik hoor dat dat best pijnlijk is namelijk.

Lusi 03-04-2011 19:01

Antibiotica bieden gigantische verlichting (Y) Amandelen 'pellen' (de ingreep bij volwassenen, want voor knippen zitten ze al te vast gegroeid) gebeurt pas na drie keer ontstoken amandelen in korte tijd.

Ik heb ervaring met alle aspecten ervan *O* Dus wat zou je verder willen weten?

Daantje_0705 03-04-2011 19:26

Het hangt ervan af of ze ontstoken zijn door een bacteriële of virale infectie. Antbiotica werken alleen tegen bacteriën dus als je een virusinfectie hebt zal het niet veel uitmaken, anders werkt het alleen als de bacteriën die de infectie veroorzaken gevoelig zijn voor het antibioticum wat je voorgeschreven gekregen hebt.

CrazyMinded 04-04-2011 07:29

Wat als het dan een virale infectie is, moet ik dan andere medicijnen of moeten ze er dan toch uit? En de dokter zei dat ik na 2 dagen het moet merken als ik dan niet merk moet ik dan weer naar de dokter?

Daantje_0705 04-04-2011 18:23

Tegen een virale infectie kan je vrij weinig doen behalve gewoon uitzieken. Je amandelen er uit halen nadat ze een keer ontstoken zijn lijkt me een beetje onnodig, dan moet je het echt wel vaker hebben.

Lusi 04-04-2011 20:23

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 31501303)
Tegen een virale infectie kan je vrij weinig doen behalve gewoon uitzieken. Je amandelen er uit halen nadat ze een keer ontstoken zijn lijkt me een beetje onnodig, dan moet je het echt wel vaker hebben.

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 31497575)
Amandelen 'pellen' gebeurt pas na drie keer ontstoken amandelen in korte tijd.

CrazyMinded 05-04-2011 08:35

vandaag moest ik bloed laten prikken voor onderzoek of het geen pfeiffer is de dokter heeft ook nog even gekeken en zei dat het er iets beter uitzag maar dat het van de week niks meer word.

Balance 05-04-2011 18:15

Citaat:

Lusi schreef: (Bericht 31497575)
Antibiotica bieden gigantische verlichting (Y) Amandelen 'pellen' (de ingreep bij volwassenen, want voor knippen zitten ze al te vast gegroeid) gebeurt pas na drie keer ontstoken amandelen in korte tijd.

Ik heb ervaring met alle aspecten ervan *O* Dus wat zou je verder willen weten?

Bij mij zijn ze vroeger gepeld en toen zijn ze weer aangegroeid. Dat is dus compleet nutteloos geweest.
En de dokter zei een tijdje terug dat ik moest overwegen om mijn amandelen te laten weghalen. Dus toen had ik het idee dat hij het toch wel over echt verwijderen had eigenlijk.

Maar ontopic: als je amandelen één keer ontstoken zijn, hoeven ze er nog niet meteen uit :p Veel drinken, ijsjes eten, lekker veel slapen, thee met honing drinken, gezond eten, etc.

CrazyMinded 05-04-2011 18:20

De rest van de week word het in ieder geval rustig aan doen en de antibiotica het werk laten doen. Ach hoef tenminste niet naar school hopelijk is het wel beter voor volgende week woensdag dan is het namelijk toetsweek :eek:

Lusi 05-04-2011 21:36

Citaat:

Balance schreef: (Bericht 31504805)
Bij mij zijn ze vroeger gepeld en toen zijn ze weer aangegroeid. Dat is dus compleet nutteloos geweest.
En de dokter zei een tijdje terug dat ik moest overwegen om mijn amandelen te laten weghalen. Dus toen had ik het idee dat hij het toch wel over echt verwijderen had eigenlijk.

Maar ontopic: als je amandelen één keer ontstoken zijn, hoeven ze er nog niet meteen uit :p Veel drinken, ijsjes eten, lekker veel slapen, thee met honing drinken, gezond eten, etc.

Euh :confused: Geknipt dan toch, en toen weer aangegroeid?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.