![]() |
laxeermiddel
hoihoi allemaal,,
mijn beste vriendin slikt sinds kort laxeermiddelen (en nee, niet omdat haar darmen verstopt zijn). ik maak me erg zorgen, maar omdat ze er pas net mee is begonnen, wil ik nog niet aan de bel trekken. wel hou ik het heel goed in de gaten en als ze doorslaat dan roep ik sowieso hulp. maar nu is mijn vraag: als je laxeerpillen gebruikt (zij gebruikt bisacodyl), hoe snel val je dan af? ze neemt 's middags 1 pil en 's avonds 1 pil, dus ik vraag me af hoeveel ze dan per week ongeveer zal afvallen. help me, want ik moet dit weten om haar in de gaten te kunnen houden!!! thnx alvast. xxxdesperategirlyy<3 |
Citaat:
|
Van laxeerpillen val je niet af. Misschien een paar kilo omdat je darminhoud kwijtraakt en wat vocht omdat je uitdroogt, maar je raakt er geen vet van kwijt en wordt er dus niet slanker van.
|
als je om die reden laxeerpillen slikt, ben je in mijn ogen al aardig doorgeslagen.
|
Citaat:
1) Via versnelde passage in het colon een inhibitie van de coloileale reflex waardoor lediging uit het ileum en jejunum ook bevorderd wordt. Dit leidt tot minder opname van voedingsstoffen als vet. 2) Via discrete directe beinvloeding van het dunnedarmslijmvlies waardoor de passagetijd nog korter wordt. Het meeste effect is nochtans op het colon te verwachten. |
Citaat:
|
Je moet inderdaad nu aan de bel trekken. Ga naar een vertrouwenspersoon of iemand anders die er raad mee zou weten. Je hebt nu iets concreets om dit gedrag een halt toe te roepen. Doet ze ook andere eetgestoorde dingen?
|
Ik heb dit ook gedaan en in heel grote mate (op het laatst zo'n 7-8 pillen per dag, heb er GELUKKIG geen blijvende schade aan overgehouden) en je moet nú met haar praten en hulp inschakelen. Je hebt heus wel iemand waar je naartoe kan en doe dit ook. Misschien zegt ze wel dat ze 2 pillen slikt, maar het zijn er vast meer. En het worden er ook meer als je niks doet.
|
Offtopic:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben met Sarah. Je hebt niet het inzicht het antwoord te geven dat hier nodig is.
Laxeerpillen blijven gevaarlijk en richten snel schade aan. Luister maar naar ex-gebruikers. Het zal niet werken zoals ze wil en ze zal het nooit genoeg vinden. |
Citaat:
Ik ageerde echter tegen het standpunt dat je er niet van af kan vallen. That's all. |
Je knipt in de quote, ik zeg ook niet dat jij zegt dat ze niet gevaarlijk kunnen zijn, ik zeg dat je niet het inzicht hebt het antwoord te geven dat hier nodig is. Alleen al je taalgebruik is niet handig voor de ts of diens vriendin.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Als ze een stoma wil moet ze het vooral blijven gebruiken
|
als ik dit zo lees, zeker met de specifieke vraag hoeveel ze er per week mee af zal vallen, heb ik eerder het vermoeden dat je ze zelf gebruikt, of op zn minst aantrekkelijk vindt.
Die pillen zijn hoe dan ook een slecht idee. |
Citaat:
Ik wil nog veel meer typen, maar volgens mij kan ik toch niet helpen. |
Citaat:
En nee, ik gebruik ze echt niet zelf. Ik heb mijn nichtje eraan onderdoor zien gaan. Zij overleed op haar zestiende en ik mis haar nog elke dag. Daarom zal ik hier zelf nooit aan beginnen. Jullie hebben gelijk: wat ben ik voor een vriendin als ik niet nu actie onderneem? :$ Ik ben vandaag ziek thuis, maar morgen stap ik direct naar een vertrouwenspersoon op school. En nogmaals: ik gebruik ze echt niet zelf en zou dat ook nooit doen. Ik heb een BMI van 19 en dat vind ik (en is ook) prima. |
Heel moedig van je bambilover dat je dat doet! je vriendin heeft echt hulp nodig, en of zij die nou wil of niet, het is heel goed dat je erachteraan gaat. succes!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39. |