![]() |
Tell me, teenagers!
Heei.
Ik doe een onderzoek naar wat tieners en mensen tussen de 20 en 30 lezen. Dus schrijf welke boeken je leuk vindt, ook engelse boeken. Welke thema's leest u vaak. Romantiek, sci fi of toch actie. In welke tijd speelt het zich af. In de tijd van grieken en romeinen of liever de middeleeuwen. Enzovoort. Dus mijn vraag; Wat voor soort boeken vind je leuk? Alvats Bedankt! Xx Nahiid |
Ik vind leuke boeken leuk. Ook interessante boeken die lekker weg lezen. Boeken met niet te kleine en niet te grote lettertypes scoren ook hoog.
|
Je vraagt in je titel naar 'teenagers' en in je post naar 20 tot 30-jarigen? :o
Ik hou van psychologische romans, familieromans, humoristische romans, detectives, chicklits en vast ook nog wel meer. Het genre doet er dus eigenlijk niet zo toe, het is vaak meer de schrijfstijl die maakt dat je een boek goed vindt of niet. Bij voorkeur spelen de boeken zich wel af in de hedendaagse tijd, al lees ik momenteel een boek wat in de 18e eeuw speelt en ook dat vind ik toch niet echt storend. Een waardeloos antwoord dus eigenlijk :p |
Ik houd van boeken die in de moderne tijd spelen, maar dan met een onaards tintje. Murakami, bijvoorbeeld.
|
Citaat:
Ik hou van verschillende soorten boeken. Thrillers, psychologische en humoristische romans en vooral chicklit boeken. Het leukste vind ik eigenlijk thrillers en chicklit boeken, en dat soort boeken lees ik dan ook veel op vakantie. Boeken uit het verleden, of over het verleden geschreven, vind ik niet zo interessant en leuk. |
Ik lees veel fantasy. Ik ben vooral een fan van mensen die een beetje minder mainstream schrijven, hoewel er zo veel crap tussen zit dat ik vaak toch weer terug kom bij mainstream. Ik hou vooral van hele serieuze schrijvers (Hobb, Goodkind, Mills, Gail Z. Martin, Daniels), maar het liefste zou ik leven in een sprookje, zoals Narnia.
|
Ik lees graag boeken als Twilight, Harry Potter, Sophie Kinsella en (medische) thrillers! (Karin Slaughter, Tess Gerritsen)
xx |
Er is waarschijnlijk net zoveel variaties tussen de smaken van lezer van 10 t/m 30 jaar als er variatie is in soorten boeken, dus ik snap niet zo goed wat je met dit 'onderzoek' wilt bereiken.
|
Harry Potter <3
Ik lees nederlands, want /lui. Ik hou niet van oorlogsdingen of boeken over vroeger (was maar 1 boek over het verleden dat ik nooit meer zal vergeten (Y)). Piraten vind ik stom. Paardenboeken vind ik wel heerlijk :y geen idee waarom. Liefdesperikelen en probleempjes van anderen zijn ook fijn. Ja, ehh. Romannetjes die je niet bijblijven dus :p meestal. |
detectives, (raadsels), spannende boeken; maar niet horror
indiedergeval niet van die super meisjes boeken (want ik ben 13 (word nog 14), en de meesten die ik ken, op een paar na lezen dat) soms iets dat vertaald is uit het engels niet van die koeienletters, gwn B of C boeken geen romans e.d. boeken waar je over na moet denken, die er voor zorgen dat je je fantasie er een beetje bij moet gebruiken totaal geen meidenproblemen ofzo (heel zelden lees ik dat) harry potter is ook wel leuk XD iets met komedie of humor is soms ook wel leuk, voor de afwisseling :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:41. |