Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Controverse II (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1831853)

Onait Sirch 16-04-2011 19:10

Controverse II

Nieuwe leden, nieuwe tijden, nieuwe gedachtes: nieuw topic.

Citaat:

Een topic voor al uw controversiële en aparte ideeën, opvattingen en gedragingen; niet alleen ethische, maar bijvoorbeeld ook esthetische. Plaats hier vraagtekens bij algemene gewoontes of kraak af wat iedereen zo geweldig vindt maar u niet. Wat doet en denkt u anders dan de meerderheid? Misschien vindt u dierenseks wel prima. Wellicht fantaseert u erover God ooit te vermoorden. Kanzijn is iemand verraden niet slecht volgens u. Mogelijk vraagt u ge regelmatig af waarom één geen relatie kan hebben met diens broer of zus.

Spreekt! Roloogt! Schaamt!

[discussies toegestaan]

Azèche_oud 16-04-2011 20:37

Ik zie huwelijk als iets tussen man en vrouw. Niet dat ik tegen homohuwelijk ben, en natuurlijk is ieder huwelijk een goed excuus voor een feest, maar toch. :o:D

fizzle-fluffy 16-04-2011 20:46

Dat is eerder conservatief dan controversieel, etmakas!

Azèche_oud 16-04-2011 20:47

Dat gaat ook vaak samen. :y

Oh en ik vind Justin Bieber soms best aangename muziek maken.

fizzle-fluffy 16-04-2011 20:52

Ik geloof niet dat verliefdheid duidt op de ware liefde.

Onait Sirch 16-04-2011 21:33

Ik had iets in mn hoofd (aanleiding voor dit topic) maar ik ben het gewoon kwijt.

Doux 16-04-2011 21:43

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 31534283)
Ik geloof niet dat verliefdheid duidt op de ware liefde.

eens

Sabir 16-04-2011 22:18

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 31534251)
Ik zie huwelijk als iets tussen man en vrouw. Niet dat ik tegen homohuwelijk ben, en natuurlijk is ieder huwelijk een goed excuus voor een feest, maar toch. :o:D

Eens.

Röps 16-04-2011 22:30

Ben het er ook mee eens. En ik haat huwelijksfeesten.

Em. 16-04-2011 22:50

Ik vind het grappig als homo's trouwen, want trouwen is nou juist zo iets Christelijks en volgens het Christendom mogen homo's heulemaal niet zo homo zijn. Hebben de Christenen uiteindelijk nog íets wat onder de Nederlanders aanslaat (terwijl de kerk steeds minder populair is) mogen homo's ook trouwen. :D

En daarnaast vind ik sowieso dat het een beetje stom is dat iedereen maar moet trouwen voor het officieel is (en anders heel veel moeilijke papieren invullen voor je van elkaar erft en dergelijke) en dat je dan eigenlijk automatisch associaties maakt met Christelijk trouwen en kerk en alles, terwijl ik eigenlijk vind dat je ook makkelijk en eenvoudig zou moeten kunnen kiezen (als niet-Christen/gelovige) voor elke andere godsdienst/godsdiensttradities of desnoods voor een 'atheïstisch verbond' ofzo. Tenminste, ik zou het tof vinden, als je dan gaat trouwen dat iedereen je gaat vragen 'hoe trouw je? Katholiek, boeddhistisch of toch oud-Egyptisch?' Als een soort thema's. :cool:

Uice 16-04-2011 23:00

Ik vind dat je seks mag hebben met een lijk, als de overledene daar toestemming voor heeft gegeven.

Lentekriebel 17-04-2011 00:05

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 31534451)
Ik vind het grappig als homo's trouwen, want trouwen is nou juist zo iets Christelijks en volgens het Christendom mogen homo's heulemaal niet zo homo zijn. Hebben de Christenen uiteindelijk nog íets wat onder de Nederlanders aanslaat (terwijl de kerk steeds minder populair is) mogen homo's ook trouwen. :D

En daarnaast vind ik sowieso dat het een beetje stom is dat iedereen maar moet trouwen voor het officieel is (en anders heel veel moeilijke papieren invullen voor je van elkaar erft en dergelijke) en dat je dan eigenlijk automatisch associaties maakt met Christelijk trouwen en kerk en alles, terwijl ik eigenlijk vind dat je ook makkelijk en eenvoudig zou moeten kunnen kiezen (als niet-Christen/gelovige) voor elke andere godsdienst/godsdiensttradities of desnoods voor een 'atheïstisch verbond' ofzo. Tenminste, ik zou het tof vinden, als je dan gaat trouwen dat iedereen je gaat vragen 'hoe trouw je? Katholiek, boeddhistisch of toch oud-Egyptisch?' Als een soort thema's. :cool:

Trouwen iets christelijks? Waar haal je die onzin vandaan?

OT: Ik ben eigenlijk helemaal niet zo voor democratie...

napoleonzuurtje 17-04-2011 00:07

als ik geen emoties voel betekend dat niet dat ik opkrop

Sabir 17-04-2011 00:35

Klopt. Je kan ook gewoon een seriemoordenaar zijn.

fizzle-fluffy 17-04-2011 07:41

Citaat:

Maar voor de wet trouwen en voor de kerk trouwen staat apart van elkaar. Het ene gebeurt in het gemeentehuis door een ambtenaar, het andere in de kerk door een priester of andere kerkelijke. Mijn schoonouders zijn voor de wet getrouwd toen ze in de 20 waren en voor de kerk getrouwd toen ze hun tweede kind verwachtten, jaren later.

Em. 17-04-2011 18:23

Nou ja, in Nederland vind ik het dan behoorlijk verbonden. Misschien niet per wet maar wel qua... qua weet ik veel, traditie enzo. In mijn ogen is trouwen tenminste nog heel erg verbonden met de Christelijke traditie, in Nederland dan, in Turkije zal dat niet opgaan. En dat is natuurlijk ook wel logisch aangezien wij een land zijn met een lange Christelijke geschiedenis en men volgens de kerk ook altijd moest trouwen, want anders was het niet echt (toch?) en dan trouwen ineens homo's. Oftewel gebruiken homo's ineens een symbool wat in mijn ogen nog verbonden is met Christelijke tradities.

DmCraanen 17-04-2011 19:09

Ja maar de meeste mensen die relateren trouwen niet meer aan het christendom maar aan een gebeurtenis waardoor twee mensen met elkaar verbonden worden omdat ze zich heel gelukkig voelen bij elkaar. Net als dat ik bij Jodenkoek geen associatie met joden heb.

Michelangelo 17-04-2011 19:28

Citaat:

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 31535765)
Nou ja, in Nederland vind ik het dan behoorlijk verbonden. Misschien niet per wet maar wel qua... qua weet ik veel, traditie enzo. In mijn ogen is trouwen tenminste nog heel erg verbonden met de Christelijke traditie, in Nederland dan, in Turkije zal dat niet opgaan. En dat is natuurlijk ook wel logisch aangezien wij een land zijn met een lange Christelijke geschiedenis en men volgens de kerk ook altijd moest trouwen, want anders was het niet echt (toch?) en dan trouwen ineens homo's. Oftewel gebruiken homo's ineens een symbool wat in mijn ogen nog verbonden is met Christelijke tradities.

Wat een complete onzin.

Em. 17-04-2011 20:38

Maar dan mag het voor mij wel zo voelen! hm.

Röps 17-04-2011 20:46

Ligt de grondslag voor het huwelijk niet ergens in het geloof?

Dingaantouwtje 17-04-2011 20:50

Mij lijkt het soms best leuk om één of andere tumor te hebben. Of een rare ziekte. Aandoeningen. Ik weet niet wat het is, ik ben altijd supergezond geweest.

Lentekriebel 18-04-2011 00:49

Citaat:

Röps schreef: (Bericht 31536041)
Ligt de grondslag voor het huwelijk niet ergens in het geloof?

Nee, de Grieken en Romeinen deden het al, en waarschijnlijk gebeurde het daarvoor ook al.

Geel 18-04-2011 01:20

Citaat:

lentekriebel schreef: (Bericht 31536444)
Nee, de Grieken en Romeinen deden het al, en waarschijnlijk gebeurde het daarvoor ook al.

En de Grieken en Romeinen hadden geen geloof? :s

fizzle-fluffy 18-04-2011 07:12

Citaat:

Dingaantouwtje schreef: (Bericht 31536048)
Mij lijkt het soms best leuk om één of andere tumor te hebben. Of een rare ziekte. Aandoeningen. Ik weet niet wat het is, ik ben altijd supergezond geweest.

Ik vond het ook best spannend om in het ziekenhuis te liggen en niet te weten of het ooit nog goed kwam. Het was wel kut enzo en het deed zeer maar het was wel spannend :y

Mr.Mark 18-04-2011 12:44

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 31536550)
Ik vond het ook best spannend om in het ziekenhuis te liggen en niet te weten of het ooit nog goed kwam. Het was wel kut enzo en het deed zeer maar het was wel spannend :y

Ik vond het ziekenhuis juist zo leuk om dat rode knopje. "piep piep piep, wat is er?". "Mag ik nog een glas cola?" :cool:
En een elektrisch verstelbaar bed :cool:

fizzle-fluffy 18-04-2011 12:46

Jaaa dat bed!
Maar wel stom dat mensen dan knopje misbruiken want daardoor komen de zusters superlangzaam. Ik mocht/kon niet zelf naar de wc dus als ik dan nodig moest lag ik nog een halfuur op een zuster te wachten soms. (N)

Carn 18-04-2011 13:02

Citaat:

Geel schreef: (Bericht 31536471)

och, wat liedjes zingen, wat dieren offeren en verder veel vreten en zuipen :)

Mr.Mark 18-04-2011 13:12

Citaat:

fizzle-fluffy schreef: (Bericht 31537113)
Jaaa dat bed!
Maar wel stom dat mensen dan knopje misbruiken want daardoor komen de zusters superlangzaam. Ik mocht/kon niet zelf naar de wc dus als ik dan nodig moest lag ik nog een halfuur op een zuster te wachten soms. (N)

Dan waren ze vast drinken aan het halen voor arme kindertjes ;)

TopDrop 18-04-2011 14:08

Ik vind dat als je uit de gevangenis bent ontsnapt, dat je het spel dan hebt gewonnen en je je vrijheid weer terugkrijgt. Onder voorwaarde dat je geen strafbare feiten hebt begaan tijdens je ontsnapping (behalve dan het ontsnappen zelf).

Lentekriebel 18-04-2011 20:49

Citaat:

Geel schreef: (Bericht 31536471)

Ah ik dacht dat het ging om het christelijk geloof en dat bestond natuurlijk nog niet voor christus.

Volkert 18-04-2011 21:06

Citaat:

TopDrop schreef: (Bericht 31537295)
Ik vind dat als je uit de gevangenis bent ontsnapt, dat je het spel dan hebt gewonnen en je je vrijheid weer terugkrijgt. Onder voorwaarde dat je geen strafbare feiten hebt begaan tijdens je ontsnapping (behalve dan het ontsnappen zelf).

:D:D:D:D

Volk 19-04-2011 14:04

Ik vind mannelijke negers vies en eng.

Onait Sirch 21-04-2011 11:35

Citaat:

Dingaantouwtje schreef: (Bericht 31536048)

Hm, dat hoef ik nou weer niet. :o

Citaat:

Haha, dat is een hele goeie. :d (y) Zou eigenlijk wel zo moeten zijn. Dit is dan één van mijn punten in het politieke hervormingstopic. :p

Citaat:

Volk schreef: (Bericht 31539964)
Ik vind mannelijke negers vies en eng.

Nou. :(

.sann_oudenzo 21-04-2011 11:38

Citaat:

Ontsnappen uit de gevangenis is niet strafbaar.

Onait Sirch 21-04-2011 11:39

Ow? :eek:

.sann_oudenzo 21-04-2011 11:41

Nou ja, het ontsnappen zelf. Neemt niet weg dat je gelijk terug moet omdat je je straf nog niet hebt uitgezeten.

Onait Sirch 21-04-2011 11:50

Grappig. :o

.sann_oudenzo 21-04-2011 11:57

Als ik het me goed herinner is het omdat de Nederlandse wetgever van mening is dat vrij zijn zo in de mens verankerd zit dat je zo'n ontsnapping niet strafbaar kunt stellen.

Overigens kan het wel gevolgen hebben: naar een strenger bewaakte afdeling, bepaalde privileges kwijt raken en vervroegde vrijlating wegens goed gedrag kun je over het algemeen ook wel vergeten. Daarbij gaat ontsnappen vaak samen met wél strafbare zaken, zoals bijv. een bewaker neerschieten. Dat is natuurlijk wel strafbaar.

Sherlock 21-04-2011 11:59

In Nederland zal iets als een bewaker neerschieten niet zo snel gebeuren maar vernieling van eigendom etc is reëler.

.sann_oudenzo 21-04-2011 12:01

Oh ja, ik vind dat je stemrecht moet verdienen.

(Maar weer even OT ;))

Sherlock 21-04-2011 12:03

Citaat:

.sann schreef: (Bericht 31544323)
Oh ja, ik vind dat je stemrecht moet verdienen.

(Maar weer even OT ;))

Mwah verschilt hoe zwaar de toelating wordt om te mogen stemmen.

Noedelhap 21-04-2011 13:06

Er is niets mis met een dictatuur zolang de dictator geen wrede, egocentrische, militaristische en zelfingenomen zak is, maar gewoon een meegaande, helpende, nobele, integere man die voor zijn volk zorgt.

Azèche_oud 21-04-2011 13:14

Meegaande, nobele, helpende, integere mannen (waarom eigenlijk man en niet vrouw, hm?) hebben bijna nooit de ambitie om dictator te worden.

Noedelhap 21-04-2011 13:17

Citaat:

Etmakas schreef: (Bericht 31544470)
Meegaande, nobele, helpende, integere mannen (waarom eigenlijk man en niet vrouw, hm?) hebben bijna nooit de ambitie om dictator te worden.

Omdat een land besturen vanachter een aanrecht niet zo makkelijk gaat, hm? ;)

.sann_oudenzo 21-04-2011 13:24

Oh ja en soms vind ik vrouwen duidelijk inferieur aan mannen, ondanks al het feminisme enzo. En soms ook niet, maar dan zeg ik voor de grap van wel en als mensen dan geschokt reageren vind ik dat alleen nog maar leuker :bloos:

Schrödinger 21-04-2011 14:15

Ik vind dat orgaandonatie verplicht zou moeten zijn, ook voor mensen met principiële bezwaren.

Ik vind dat er een algemene leerwerkplicht moet komen, dus dat mensen met een uitkering door de gemeente kunnen worden gedwongen om te werken voor hun uitkering.

Ik vind dat alle drugs gelegaliseerd moeten worden.

Ik vind dat mannen die een werkloze vrouw onderhouden extra belasting moeten betalen.

Ik vind dat alle verwijzingen naar religie uit de (grond)wet moeten worden gehaald.

Ik vind dat het verboden moet worden om alternatieve geneeswijzen te vergoeden via de zorgverzekering, en dat er een accijns van 200% op alternatieve geneeswijzen moet komen. Daarnaast moet er een waarschuwing komen op de verpakkingen, net zoals bij sigaretten.

Ik vind dat het verboden moet worden om onjuiste claims te maken in reclames. Niet dat halfslachtige geneuzel dat er nu is, maar bijvoorbeeld gewoon anti-rimpelcrème verbieden, tenzij de fabrikant wetenschappelijk aannemelijk kan maken dat het daadwerkelijk helpt tegen rimpels.

Ik denk dat vrouwen veel minder creatief zijn dan mannen.

Ik denk dat vrouwen betere leiders zijn dan mannen.

Uice 21-04-2011 14:23

Citaat:

Schrödinger schreef: (Bericht 31544563)
Ik vind dat orgaandonatie verplicht zou moeten zijn, ook voor mensen met principiële bezwaren.

Ik vind dat alle drugs gelegaliseerd moeten worden.

Ik vind dat alle verwijzingen naar religie uit de (grond)wet moeten worden gehaald.

Ik vind dat het verboden moet worden om alternatieve geneeswijzen te vergoeden via de zorgverzekering, en dat er een accijns van 200% op alternatieve geneeswijzen moet komen. Daarnaast moet er een waarschuwing komen op de verpakkingen, net zoals bij sigaretten.

Ik vind dat het verboden moet worden om onjuiste claims te maken in reclames. Niet dat halfslachtige geneuzel dat er nu is, maar bijvoorbeeld gewoon anti-rimpelcrème verbieden, tenzij de fabrikant wetenschappelijk aannemelijk kan maken dat het daadwerkelijk helpt tegen rimpels.

Hier ben ik het mee eens.

Tevens vind ik dat reclame die gericht is op kinderen en reclame in de openbare ruimte verboden moeten worden.

Ik ben een feminist en vind het storend dat dat woord zo vaak geassocieerd wordt de mannenhatende gekken die je in sitcoms ziet.

Ik vind dat er niet meer accijnzen op alcohol en tabak moeten zitten dan nodig in om de veroorzaakte ziektekosten te dekken; prima dat de overheid roken en drinken wil ontmoedigen, maar dat moet niet ten koste gaan van onze portemonnee gaan.

.sann_oudenzo 21-04-2011 14:50

Verplichte orgaandonatie. Ja. En anders iig dat mensen die zelf niet doneren geen aanspraak hebben op andermans organen.

Noedelhap 21-04-2011 14:53

Verplichte orgaandonatie slaat nergens op. Je moet het recht hebben om zelf te kunnen bepalen wat er met je lichaam gebeurt, ook na je overlijden.

Noedelhap 21-04-2011 14:56

Citaat:

.sann schreef: (Bericht 31544608)
Verplichte orgaandonatie. Ja. En anders iig dat mensen die zelf niet doneren geen aanspraak hebben op andermans organen.

Mensen die aanspraak moeten maken op andermans orgaan, kunnen ook beter geen orgaandonor zijn, want hun orgaan (in kwestie) is dan niet in goede staat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.