![]() |
herkenbaar
als mensen op een gedicht reageren zeggen ze vaak: herkenbaar.
Volgens mij (en das ook al eens gezegd) is dit een díchtforum. Kijk ik kan ook zeggen: het is maandagochtend buiten regent het tiktiktiktiktik en het gaat maar door op een ochtend als deze blijf ik liever tuis dit is vast en zeker herkenbaar, maar kwalitatief natuurlijk niks, compleet waardeloos. Ik vind dus eigenlijk dat je op een gedicht moet reageren als je iets wilt zeggen over de kwaliteit. Sommige gedichten roepn sterke gevoelens op. Als een gedicht dat kan is het heel goed in elkaar gezet! maar veel gedichten zijn herkenbaar, dat betekent nogniet dat herkenbaarheid een synoniem isvan kwaliteit |
Ik ben het 100% met je eens... vooral als ik een gedicht schrijf over iets wat je er niet uit op kunt maken, zoals wat ik vandaag schreef ('untitled'). Als mensen dan schrijven: 'herkenbaar', dan heb je als eerste iets als: je weet volgens mij niet waar het over gaat, en als tweede: maar wat vinje nou van het gedicht?
Ik heb altijd al gevonden dat DoP een soort van tweede Psychologie is... http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif |
inderdaad...een tweede psychologie.
Maar nu geen hele zinnen maar vlagen van woorden |
Citaat:
Soms schieten woorden gewoon te kort, en het enige wat dan even in je opkomt is herkenbaar, gewoon omdat het dus ook herkenbaar is!! Wat kan je er verder nog over zeggen, ik denk niet dat je meteen je helke situatie open en bloot op tafel moet gaan lopen gooien... Je kunt ovkoors ook proberen uit te leggen waarom je iets goed vind, maar dat is ook neit altijd even makkelijk... Op deze manier kun je ook gaan zeuren over mensen die als reactie 'goed' of 'heel mooi' geven... Tis gewoon wat in ze opkomt, lijkt me zo maar... http://forum.scholieren.com/rolleyes.gif |
ik bedoel herkenbaar in de zin van: heej ja, als het maandagochtend regent heb ik inderdáád geen zin in school, wat goed dat het zo herkenbaar is.
Somige gedichten kunnen gevoelens oproepen die voor jou heel herkenbaar zijn, dat vind ik iets anders. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00. |