![]() |
Gespreksstof
Hallo,
Ik heb een maand terug ongeveer met uitgaan een meisje leren kennen. Ik heb de hele avond bij haar gestaan en ze bleek bij mij op school te zitten. Uiteindelijk hebben we ook gezoend, de weken erna veel gesmst en gemsnt. Op school spreken we elkaar eigenlijk niet maar ik zie haar ook zelden. Nu heb ik dus volgende week met haar afgesproken na schooltijd om in het dorp van onze school gewoon wat te gaan chillen in het park. Maar dan, dan zit je daar in het park, en wat kun je dan doen? Gewoon praten neem ik aan, misschien eerst op een ijsje trakteren met dit weer, maar ik ben dus altijd heel verlegen bij een eerste date :bloos: Bij mijn ex kwam de gespreksstof vanzelf, ik hoop dat het nu ook weer is, maar wat als dat nou niet zo is? Mijn vraag is dus; waar kun je het zoal over hebben op een eerste afspraakje? |
Als er niks komt, kun je altijd over algemene feitjes* van jullie zelf praten. Maar uiteindelijk zul je zonder voorbereiding met haar moeten kunnen pratne :D
*familie, hobby's, muziek, vakantie, blablabla. |
Koetjes en kalfjes. Van vragen hoe haar ijsje is, vraag je naar d'r favoriete smaak, of ze liever waterijs of softijs heeft, over het weer, de mensen die je in het park ziet, hoe suf/stoer school/die ene docent wel niet is enz enz.
|
Dank jullie wel, ik denk dat het wel goedkomt maar ik vind het van te voren altijd wel een beetje eng, een eerste afspraakje, maarja dat zal iedereen wel hebben...
Ik laat het nog horen :) |
Citaat:
|
Óf ik toonde aan dat je van alles een gespreksonderwerp kon maken :)
|
Citaat:
|
Vandaag dus de date gehad en het ging heel goed! Ik heb met haar nu :D
Het ging inderdaad over vanalles en nog wat, er waren ook regelmatig stiltes maar dat waren geen "pijnlijke" stiltes maar gewoon, we zaten allebei eigenlijk een beetje na te denken ofzo en te wachten tot iemand de volgende stap zette, haha. Ik als jongen voelde me daartoe wel verplicht omdat jongens die stap normaal gesproken zetten dus ik heb het maar gewoon gevraagd en ze hoefde niet na te denken maar zei meteen "oké"! Echt een geweldig begin van de vakantie, ik ben heel blij met haar! Bedankt voor jullie tips! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45. |