Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Ik betaal iedere maand een euro te veel (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1832144)

Volk 21-04-2011 11:48

Ik betaal iedere maand een euro te veel

Ik heb Digitenne van KPN en betaal daar iedere maand 8,50 voor. Maar ik kwam laatst het contract tegen en daarin stond dat ik maar 7,50 per maand hoef te betalen. KPN schrijft nu dus al bijna 2 jaar een euro te veel per maand af. Kan ik dit nog terug vragen of het overschot gebruiken voor de komende maanden?

T_ID 21-04-2011 13:01

Neem even contact met hun klantenservice zou ik zeggen? Wie weet is er een verklaring voor, of hebben zij een voorkeur voor hoe het op te lossen?

Hawahaai 21-04-2011 15:53

Als ik me niet vergis, hebben ze een tijd geleden hun tarief verhoogd en dat naar alle klanten gecommuniceerd. Je kon dan opzeggen als je niet akkoord ging. Dus volgens mij ben je, door toen niet op te zeggen, gewoon akkoord gegaan met de tariefswijziging.

Daantje_0705 21-04-2011 18:38

Idd, ongeveer een jaar geleden is het tarief verhoogd van 7,50 naar 8,50. Als je contract van daarvoor is staat daar waarschijnlijk nog 7,50 in en is er daarna een tariefverhoging geweest naar 8,50 waardoor je nu dat moet betalen. Overigens wordt het per 1 juni verhoogd naar 9,00 euro. Ik heb er vandaag een mail over gehad.

Calculi yukon 22-04-2011 00:45

Citaat:

Hawahaai schreef: (Bericht 31544810)
Als ik me niet vergis, hebben ze een tijd geleden hun tarief verhoogd en dat naar alle klanten gecommuniceerd. Je kon dan opzeggen als je niet akkoord ging. Dus volgens mij ben je, door toen niet op te zeggen, gewoon akkoord gegaan met de tariefswijziging.

Dat kunnen zij natuurlijk doen, maar daarmee hoef je niet akkoord te gaan. Als jij een 2-jarig contract hebt afgesloten voor 7,50, dan kunnen zij niet het tarief verhogen of je de mogelijkheid bieden het op te zeggen. Je hebt dan gewoon recht op hetgeen overeengekomen is.

T_ID 22-04-2011 08:59

Citaat:

Calculi yukon schreef: (Bericht 31546350)
Dat kunnen zij natuurlijk doen, maar daarmee hoef je niet akkoord te gaan. Als jij een 2-jarig contract hebt afgesloten voor 7,50, dan kunnen zij niet het tarief verhogen of je de mogelijkheid bieden het op te zeggen. Je hebt dan gewoon recht op hetgeen overeengekomen is.

Daarom zal er ongetwijfeld in dat contract staan dat de tarieven tussentijds verhoogd kunnen worden. Dat niet doen is een fout die men niet snel zal maken.

Zolang ze het daarna doorgeven dat het gaat gebeuren en je de kans geven eruit te stappen naar aanleiding van de verhoging is het allemaal prima in orde.

Tenzij de verhoging niet gecommuniceerd is. Dan heb je een positie om het oude bedrag te eisen over de voorgaande periode, maar dat aannemelijk maken is vaak lastig.

Volk 22-04-2011 09:20

Ik heb nog nooit 7,50 betaald, altijd al 8,50. Dus volgens mij heb ik dan sowieso het eerste jaar teveel betaald. Ik heb ook nooit bericht gekregen over dat de prijzen verhoogd zouden worden. Ook niet dat het gaat stijgen naar €9,-. Denk dat ik straks maar even bel.

Dark Phoenix 23-04-2011 23:58

Citaat:

Calculi yukon schreef: (Bericht 31546350)

Wedden?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.