![]() |
Eurovisie Songfestival 2011
Daar is 'ie dan weer. ;)
10, 12 en 14 mei, Düsseldorf |
Ooh, is het weer zover? ;)
|
Jawel. :P
|
Ah, tijd voor mijn jaarlijks terugkerende post:
Eurovisie Songfestival http://i.fokzine.net/s/emo.gif 3JS http://i.fokzine.net/s/emo.gif Talpa http://i.fokzine.net/s/emo.gif Wilders http://i.fokzine.net/s/emo.gif |
*o*
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het Songfestival (n)
|
Ik vind het stom dat iedereen zo blij was met het nummer van de 3J's. Het is beter dan Sieneke, maar helemaal niet boeiend ofzo, of een kanshebber. :D (n) Sowieso niet het nummer dat ik zou hebben gekozen.
|
Citaat:
Nummers die winnen waren altijd muzikaal-technisch enorm veel beter dan dat soort nummers, en meestal met een opvallende act er aan vast. |
We moeten sowieso stoppen met dat hele circus. Waarom doen we onszelf elk jaar een afgang aan?
Laat die Oostblokkers het lekker uitzoeken met elkaar. |
Jaaaaa, Songfestival. Dat is echt mijn tv-moment van het jaar. <3
Citaat:
Hoe dan ook, ik vind Rusland dit jaar echt heel kut, met dat Musje. Eigenlijk moeten ze weer Dima Bilan sturen. :o:D De Oekraïne vind ik wel veul beter dan verwacht. Bijna iedereen die ik spreek, vind die heel slecht, maar ik vind het leuk. En Mika Newton is knap. <3 Slovenië is ook mooi, net als België. Zweden heeft vooral een heel irritant melodietje. Ik word al weken elke ochtend wakker - I will be popular, I will be popular, I will be geeetting, po-pu-lar. Nouja, je kent het. Armenië ongeveer hetzelfde, behalve dat ik Armenië altijd bevooroordeel omdat ik vind dat die extra punten mogen wegens constante kwaliteit. (Eva Rivas <3) Nederland is beter dan de afgelopen jaren, maar nog steeds best wel kut. Estland is ook beter dan verwacht, maar mijn beste vriend is dit jaar voor Estland, dus daar ben ik principieel tegen. (Hij vond Engeland vorig jaar ook goed, daar heeft het wat mee te maken.) Maar de echte verrassing is voor mij Wit-Rusland. De tekst is lichtelijk kut, maar die melodie. :o<3 Ik houd daar nog wel van. Ik hoop dat ze hoog gaan scoren. :bloos:<3 Oh en ik ben nog steeds een beetje verliefd op Lena. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het vermakelijk als ik écht niets beters te doen heb op een avond. Het mooist is samen met je moeder/iemand anders alles dissen wat voorbij komt. |
Citaat:
Ik moet nog even zien of ik ga kijken! Vast wel. |
Citaat:
En ontopic: ik ben heel benieuwd wat er met Belarus gaat gebeuren. Ik denk dat ze of heel laag, of heel hoog gaan eindigen. Maar ik ben benieuwd. |
Ik laat me verrassen, ken de inzendingen allemala niet. :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb vorig jaar gezien, volgens mij. Of het Toppers jaar. Ik heb de hoop opgegeven.
|
Met de Toppers dacht ik, heel naïef en aandoenlijk, nog dat we een kans konden maken :o:facepalm:
|
Gister de eerste repetitie gezien van de 3Js... hmm... dodelijk saai. Maar goed, dat komt allemaal in orde volgens Kwik Kwek en Kwak. Ik moet 't nog zien.. M'n oog viel ook op Oekraïne, liedje is misschien niet heel bijzonder, maar wél goed gezongen en een hele toffe podiumact!
En stiekem hoop ik toch dat we EINDELIJK weer eens aan de finale mee mogen doen :bloos: |
Citaat:
Citaat:
|
|
Citaat:
Maar beter is natuurlijk een algehele stopzetting van dit klote-evenement. |
Citaat:
Dat we niet meer mee zouden moeten doen dat vind ik wel. Tis wel mooi geweest. |
Citaat:
|
Hoeveelste zijn we geworden met de Toppers? Laatste toch?
|
Citaat:
Ik vond het destijds met Glennis Grace, was in 2006 ofzo, wel raar dat we niet hoger zijn geeindigd, want het was best een prima (songfestival)nummer en ze zingt ook goed. |
Ik vind dat Nederland moet volhouden. :y Er wonen hier zestien miljoen mensen, daar moet er toch minstens één tussen zitten die goede songfestival-like liedjes kan maken? Het Junior Songfestival winnen kon ook, dan kan het in het groot ook. Daar heb ik groot vertrouwen in.
Het zou misschien wel helpen als Volendam en 't Gooi van deelname werden uitgesloten. |
Als we nou eens gewoon Ilse de Lange zouden sturen, hebben we én talent én looks. Win-win!
|
Ja!
O en: België was ook altijd kut met kaas, maar dit jaar hebben ze echt een leuk liedje. :cool: |
Nou, Belgie heeft naar wat ik me herinner toch wel een aantal leuke acts gehad?
Die ene met dat zelfverzonnen taaltje ofzo, die was toen nog iets van 4e geworden. |
Het erge is dat ik sinds een jaar of 5 helemaal niks meer met het Songfestival heb, maar dat ik wel als ik een beetje m'n best doe als een soort enge autist alle winnende landen en nummers vanaf ongeveer 1988 tot 2002 kan opnoemen :facepalm:
|
Ik heb nooit begrepen waarom acts die niet sogfestival-waardig zijn überhaupt ernaartoe worden gestuurd.
|
Citaat:
Plus, niet songfestival-waardig (schreef je expres sogfestival? :D) is best wel subjectief. Bovendien is het leuk als er niet alleen gillende homo's en oostbloksletjes staan. En er moeten wat acts met hoog uitlachgehalte staan, dat is leuk voor het publiek. |
Citaat:
Bovendien, op dat vlak gaan we DIK verliezen van Macedonië. http://www.youtube.com/watch?v=RPuFC7JurTc :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat was een typefout. Wat is er grappig aan sogfestival? |
Of je nu voorstander of tegenstander van het ESC bent, over enkele ogenblikken start de eerste halve finale toch :) . Dit zijn de landen voor deze avond:
Citaat:
|
Ik vond Azerbeijan het leukst en ik denk dat ze het ver gaan schoppen :cool:
|
Whaha, omdat Nederland, Frankrijk, Duitsland en België nog niet mochten stemmen, liggen Turkije en Armenië er eindelijk eens verdiend uit. Ik ergerde me elk jaar al rot aan de vaste 10-12 punten aan Turkije vanuit deze landen.
Ook stemt de jury weer voor de helft mee, er is weer hoop voor 't festival. Helaas de helft maar kunnen zien maar ik vond Servië erg leuk ! |
O ja, Servië vond ik op zich ook wel leuk, alleen die psychedelische achtergrond, hm... Ik vond Turkije trouwens op zich nog wel oké, was wel verbaasd dat ze niet door waren. Maar ja, zal inderdaad ook wel te maken hebben met wie er mochten stemmen.
Hebben jullie het trouwens op België of op Nederland gezien? Indien dat laatste, hoe was daar het commentaar? |
Citaat:
Ik vond het wel lullig hoe die Duitse presentator er meer voor de vorm bij stond, en zijn waffel moest houden. :D |
Groot fan van Servië! Achtergrond was misschien iets minder, maar 't liedje kan 't hebben... Gaat hoog eindigen als je 't mij vraagt!
Vond 'kanshebber' Azerbeidzjan beetje tegenvallen, expres niet van tevoren naar gekeken, maar vond 't nou beetje zouteloze bende. Verder vond ik Zwitserland erg leuk, hoewel behoorlijk gejat Jason Mraz riedeltje, maar goed, beter goed gejat dan slecht bedacht :D Heel tof dat IJsland door is en jammer voor Noorwegen, vond 't wel een leuk nummer en sympathieke zangeres. Litouwen érg mooi liedje en vreselijk goed gezongen ook! Godzijdank EINDELIJK weer eens wat echte liedjes door in plaats van al het vuurwerk, show en boom boom boom geweld! *O* |
Citaat:
En ja, dat is. Maar talent groeit niet aan bomen en bovendien is het niet zo heel goed voor je imago om mee te doen aan het songfestival. Meestal. Dus veel goede, getalenteerde artiesten willen niet. Maarrr! Armenië, nohhh. :( Ik vond het zo leuk hoe ze zoveel verschillende dingen in één liedje hadden gestopt. En dan dat enthousiasme. <3 En Georgië wel door. Dat slaat zo nergens op. Ze kon mooi zingen, maar het liedje en de presentatie waren doodsaai. :o Verder: Servië. <3 En Azerbeidzjan was ook leuk, en Zwitserland. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nederland gaat uiteraard niet winnen, maar finaleplaats sluit ik niet uit, met de elitaire jury van tegenwoordig. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12. |