Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Uitbetaling (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1832324)

Apate 24-04-2011 19:26

Uitbetaling

Hallo mede-forummers!

Ik ben per 1 april van een uitzendbureau naar een gewoon bedrijf overgegaan met mijn contract. Mijn uitzendbureau betaalde mij per week, het bedrijf gaat mij per maand betalen. Bij hen is de uitbetaling elke maand rond de 21ste. Maar deze maand heb ik geen geld gekregen, en volgens hen klopt dit, en krijg ik pas op 21 mei uitbetaald. Kan zoiets kloppen? Want dan zit ik namelijk best wel lang zonder geld :P, en dat vind ik niet zo heel relaxed.

Verder heb ik bij het uitzendbureau behoorlijk wat vakantiedagen e.d. opgebouwd, maar die hebben ze nu niet uitbetaald. Moet je dat zelf nog aangeven ofzo? Ik kan mijn uitzendbureau namelijk bijna nooit bereiken, aangezien ik dus werk xD.

Balance 25-04-2011 08:50

Je krijgt 21 mei het geld van heel april.
Op 21 april konden ze je dat nog niet geven, omdat ze nog niet wisten wat je de rest van de maand nog zou werken.
Dat werkt bij heel veel bedrijven zo.

Normaal als je stopt, krijg je je vakantiedagen automatisch uitbetaald bij je laatste loon. Dus mogelijk zit het er 21 mei bij. Als je je laatste loon al hebt gehad, dan zou ik even bellen. Mogelijk neem je je vakantiedagen nu mee bij je nieuwe contract.

Lotte^^ 25-04-2011 09:24

Het kan best als je nog gewoon bij dat uitzendbureau ingeschreven staat, dat ze dan pas vakantiegeld uitbetalen in mei/juni (wanneer iedereen het doet). Maar voor de zekerheid kan je even bellen.

Balance 25-04-2011 09:57

Vakantiegeld =/= vakantiedagen

Sarah 25-04-2011 10:11

maar dat is wel een goeie, let ook even op het vakantiegeld. Bij uitzendbureaus kun je dat in principe gewoon aanvragen en dan krijg je het uitbetaald, zo niet dan wordt het mei/juni.

Apate 26-04-2011 10:58

Oke. Maar als ze het gingen uitbetaling bij mijn laatste loon, dan hadden ze het al moeten uitbetalen in de week volgend op die van 1 april, want toen had ik mijn laatste loon namelijk.

Maar goed, ik moet nog vakantiedagen en vakantiegeld krijgen. Staat allebei keurig ook op mijn laatste loonstrook vermeld. Ik moet morgen toch nog met mijn teamleider praten, dus dan vraag ik het dan wel even na. Collega's geven namelijk aan dat ik wel al op 21 april geld had moeten krijgen vanwege een of andere regeling bij ons op het werk.

Daantje_0705 27-04-2011 21:25

Mja, ik kreeg vandaag (27e) gewoon m'n salaris over april (+ eventuele overuren en andere bijzonderheden wel over maart) maar m'n vriend krijgt idd ook altijd pas z'n salaris van april eind mei dus het kan allebei voorkomen. Kijk even in de CAO of vraag je collega's wat bij jullie gebruikelijk is. Anders even achteraan bellen.

Apate 28-04-2011 12:54

Ik heb het gister aan een van de teamleiders die toevallig aanwezig was uitgelegd hoe het zat. Zij gaf aan dat voorschot vaak alleen wordt gegeven als je een contract krijgt per de 18de ofzoiets, maar goed. Met toestemming van de leider van het project krijg ik nu alsnog een voorschot gestort. :)

Nonaj 02-05-2011 23:02

Uitzendbureau's betalen ook nog wel eens 6/7 weken na je laatste werkdag je vakantiedagen en vakantiegeld uit, en alleen eerder als je er zelf om vraagt. En anders in mei/juni inderdaad. Kreeg vroeger bij vakantiebaantjes het vakantiegeld vaak in september/oktober gestort.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32.