Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   PS3 Controller (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1832432)

PatoLoco 26-04-2011 16:06

PS3 Controller

Ik wil een tweede controller voor m'n ps3 kopen dus ik naar de winkel en eens rondgekeken wat de mogelijkheden zijn. Zoals ik wel had verwacht zijn die dingen behoorlijk duur, rond de 60 euro als ik mij niet vergis.

Net naast die officiële PS3 controllers lagen er echter ook 'namaak' controllers, het merk weet ik niet zo meteen. Deze zien er bijna hetzelfde uit en ik veronderstel dat ze ook wel dezelfde functies hebben (misschien wel zo geen bewegingssensor?). Het prijsverschil met de officiële ps3 controllers is in mijn ogen groot genoeg om te overwegen om'n namaak modelletje te kopen. Toch wel bijna de helft goedkoper, denk ik.

Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? Betaal je bij de officiële controller vooral extra omdat het nu eenmaal een officieel ding is of is er ook een aanzienlijk kwaliteitsverschil in vergelijking met namaak? Zijn die namaakdingen ook kwaliteit? Zijn ze betrouwbaar? Zijn de knopjes even 'soepel'?

In't kort: Wat is de beste keuze, geld besparen en voor een namaakmodel gaan of toch een beetje extra betalen maar wel betalen voor een product dat die euro's ook echt waard is?

Heb hier zelf geen ervaring mee, wie wel? :)

Caviamax 26-04-2011 18:23

Zou zeker een officiële kopen. Third part vind ik niet zo goed en in mijn ogen gaat het sneller kapot. Ik heb een nieuwe, dacht voor dertig euro gekocht. Prima prijs. Maar daarvoor heb ik ook wel twee weken gewacht omdat 'ie verscheept werd vanuit Canada. Ken je budgetgaming.nl? Daar kun je prijzen met elkaar vergelijken.

Succes

Zazum 26-04-2011 22:12

Ik zou inderdaad geen controllers kopen die niet van Sony zijn, vaak gaan ze snel kapot en vooral het rennen in COD gaat echt niet fijn...

arPos 27-04-2011 13:51

De officiële zijn beter maar in het geval van playstation werken de imitatie niet verkeerd, heb er zelf meerdere, maar allemaal ps2 though voor ps3 weet ik het niet.

kan zijn dat dualschock en sixaxis er niet inzitten en misschien zelfs de remote connect technologie alhoewel dat bestaat eigenlijk al zo lang dat ik me afvraag of daar een patent op zit.

misschien kan je zon wel officieele maar raar gevormde overwegen.
je kan ze natuurlijk ook 2e hands kopen voor rond de 30 euro

'I'he Prophet 27-04-2011 21:26

Piranha maakte, iig vroeger, hele goede replicas.

arPos 28-04-2011 23:03

Citaat:

'I'he Prophet schreef: (Bericht 31558265)
Piranha maakte, iig vroeger, hele goede replicas.

Heb er nou net zo een liggen hier van jaren oud die ik nog semidagelijks gebruik. xD

cenarulez 29-04-2011 12:52

kijk het ligt eraan hoeveel je de controler wil gaan gebruiken. als je ze de vaak gaat gebruiken (1 uur per dag ofzo en dat dat een groot deel van je tijd is op de ps3) zou ik een officiele kopen.
als je die niet zo vaak gebruikt zou ik voor een big ben gaan, alleen moet je dan wel een usbtje in je ps3 steken als je het wil laten werken

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.