Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   vwo----->havo diploma (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1832495)

AgaRinho 27-04-2011 16:29

vwo----->havo diploma

Vorig jaar ben ik gezakt en dit jaar volg ik 3 vakken op het VAVO(NL, FR en ENG)(VWO E&M). Alle andere vakken heb ik gehaald en heb genoeg compensatiepunten.
Als ik nu aan de slechtst mogelijke cenario denk en voor de 2de keer zak, kan ik dan Fr laten vervallen en een HAVO-diploma krijgen? Ik heb in principe alles gedaan voor HAVO.

Andijvie 27-04-2011 16:43

Nee, zo werkt het helaas niet. Als je een Havo-diploma wil halen, dan moet je eindexamen Havo doen. VWO-vakken kun je niet 'inwisselen' voor een Havo-diploma.

Eadlyn 28-04-2011 13:52

Nee, zo werkt het niet nee. Maar als je op zakken staat, kan je wel voor een havo-diploma gaan, dus dan zou je nu havo examens moeten maken. Heeft een meisje bij mij op school ook gedaan. Vorig jaar op alle vakken gezakt, behalve geschiedenis. Dit jaar vwo geprobeerd te halen, maar stond halverwege het jaar heel slecht voor. Toen overgestapt naar havo en staat nu allemaal 7-ens en 8-en. Dus nu gaat ze voor een havo-diploma.

AgaRinho 30-04-2011 16:20

Citaat:

Eadlyn schreef: (Bericht 31559383)
Nee, zo werkt het niet nee. Maar als je op zakken staat, kan je wel voor een havo-diploma gaan, dus dan zou je nu havo examens moeten maken. Heeft een meisje bij mij op school ook gedaan. Vorig jaar op alle vakken gezakt, behalve geschiedenis. Dit jaar vwo geprobeerd te halen, maar stond halverwege het jaar heel slecht voor. Toen overgestapt naar havo en staat nu allemaal 7-ens en 8-en. Dus nu gaat ze voor een havo-diploma.

ik ben vorig jaar gezakt ik heb alles gehaald met een 7 behalve ENG NL en FR met een 5
dit jaar doe ik op het VAVO alleen die 3 vakken. Hoef maar 1tje te halen en ben geslaagd. Heb al genoeg compensatiepunten.
ik dacht als ik nu niet slaag, dan heb ik in principe havo-diploma en fr weghalen dan blijft nl 5 en eng 5
Maarja jullie zeggen kan niet, wat ik niet kan snappen je hebt vwo gedaan is moeilijekr dan havo

Andijvie 30-04-2011 16:50

Citaat:

AgaRinho schreef: (Bericht 31564236)
ik ben vorig jaar gezakt ik heb alles gehaald met een 7 behalve ENG NL en FR met een 5
dit jaar doe ik op het VAVO alleen die 3 vakken. Hoef maar 1tje te halen en ben geslaagd. Heb al genoeg compensatiepunten.
ik dacht als ik nu niet slaag, dan heb ik in principe havo-diploma en fr weghalen dan blijft nl 5 en eng 5
Maarja jullie zeggen kan niet, wat ik niet kan snappen je hebt vwo gedaan is moeilijekr dan havo

Maar je hebt VWO gedaan, geen Havo ;)

AgaRinho 30-04-2011 19:50

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 31564290)
Maar je hebt VWO gedaan, geen Havo ;)

ja oke maar VWo is moeilijker ik moet zelfs half puntje hoger staan op eindlijst :P
Jammer heb ik pech dan nu moet ik halen

Mr.Mark 30-04-2011 22:32

Bij ons op school is het volgens mij mogelijk om je (als vwo examenkandidaat) op te geven voor het staatsexamen havo voor die vakken waar je niet zeker van bent. Als je dan gezakt bent voor dat ene vak op vwo-niveau maar wel geslaagd bent op havo-niveau kun je al je andere vakken, waarvoor je wel bent geslaagd op vwo-niveau inwisselen voor havo-certificaten. Op die manier ga je uiteindelijk toch van school met een havo-diploma.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.