![]() |
Infectie ofzo?
Hooooooi, toch eventjes een vraagje. :)
Ik heb nu sinds een week last van een branderig/jeukend gevoel in/bij m'n vagina en er komt ook best veel afscheiding uit. Als ik afdoe na het plassen, zit er ook best veel slijmerige, plakkerige afscheiding aan het papiertje. Naar mijn weten heb ik dit nooit eerder gehad. Ojaa, als ik m'n vinger erin doe, neem ik ook allemaal witte (soms beetje klonterige) afscheiding mee. Dat vond ik een beetje eng. :o Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het kan geen SOA zijn, want mijn vriendje en ik waren allebei nog maagd en we gebruiken ook altijd een condoom. Ik ben ook aan de pil, dus ik kan ook niet zwanger zijn. Misschien kan het komen door het beffen ofzo? Btw: afgelopen week zijn we nog wel seksueel actief geweest, maar toen had ik er ook (bijna) geen last meer van. Nu komt het zegmaar terug. ^^ |
klinkt als een schimmelinfectie. Tenminste, das precies waar ik ook last van had. Kan gebeuren, even maar de huisarts, zalf halen en je bent er binnen een week vanaf! Verder moet dit op lichaam en gezondheid. :)
|
Klinkt inderdaad als een schimmelinfectie, en dat kan je door van alles krijgen. Als je bv strak, synthetisch ondergoed draagt, kan dat nogal gaan broeien; perfecte omgeving voor schimmels. Of als je vaak inlegkruisjes gebruikt. Het beste is katoenen ondergoed, geen te strakke broeken en geen inlegkruisjes.
Maar nu inderdaad naar de dokter, dan ben je er met een zalfje zo vanaf (y) |
Oké, dank jullie wel! (y)
Mijn moeder had al gebeld naar de huisarts en ik kan vanmiddag een soort pil (die je erin moet stoppen ofzo?) of een zalfje halen. Zal dan idd wel iets van een infectie zijn. Nogmaals bedankt. ;) |
Nou, ik had zo'n soort paasei gekregen die ik erin moest doen. Was niet zo'n groot succes, maar het werkt wel volgens mij. ^^
Toen ik daarnet onder de douche stond, had ik al veel wit spul aan dat washandje zitten, dus ik neem aan dat dat die schimmels zijn ofzo? :facepalm: Ik las net op een internetsite dat het ook zou komen door beffen. Dat doet mijn vriendje ook bij mij, dus dat zou eigenlijk de enige logische verklaring zijn. ^^ Weten jullie of beffen, als die infectie bij mij weer over is, wel weer gewoon veilig kan zonder iets van een beflapje te gebruiken? :o |
Het kan ook gewoon die zalf uit dat eitje zijn wat weer naar buiten komt wat je op je washandje had hoor, of gewoon nog wat afscheiding.
|
Ooooh ja, ik ben niet zo'n held in die dingen. :')
Nja, ik wacht het wel gewoon af. In de bijsluiter staat dat het na een dag of 3/4 meestal helemaal weg is. |
De gistjes (candida) die een vaginale schimmelinfectie veroorzaken leven altijd op je huid. Ze kunnen alleen een infectie veroorzaken op warme vochtige plaatsen, zoals tussen je tenen (dan heet het zwemmerseczeem) of in de vagina. De vagina beschermt zichzelf daartegen met het vaginale vocht, dat net wat te zuur is voor de candida (pH 4.5-5.5, mocht je scheikunde hebben :P), en gewoon met afweercellen. De candida kan zijn kans grijpen als de zuurgraad verstoord is of als je afweer laag is. De zuurgraad kan verstoord raken door menstruatie, seks, wassen met zeep, overmatig wassen met water of door zweet dat niet goed kan verdampen, bv. als je een inlegkruisje draagt of een strakke synthetische broek. De afweer kan laag zijn door bijvoorbeeld een blaasontsteking of griep.
Speeksel is echter zuurder dan water, en de meeste mensen hebben geen candida-infectie in hun mond, dus het lijkt me sterk dat het beffen het heeft veroorzaakt als er zo veel andere waarschijnlijkere oorzaken zijn ;) Het witte spul dat eruit komt, komt waarschijnlijk gewoon van die vaginale zetpil, trouwens. Dat veroorzaakt een soort schuim en vroeg of laat moet dat er toch uit. |
Oké, dankjewel Sarah! (y) Ik ben nu al heel wat meer gerustgesteld.
Top dat ik zulke antwoorden krijg. _O_ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |