![]() |
ben wel eens benieuwd
Hallo allemaal.
Vorige week sexuele voorlichting gehad bij biologie, en we hebben het gehad over ongesteld worden tijdens de zwangerschap. Nouw werd verteld dat een bloeding aangezien kon worden als ongesteldheid. maar er werd voortdurend gesproken over de rustperiode van de pil (dus niet wetend dat je zwanger bent en de pil blijven slikken). nou vroeg ik mij af of je ook "ongesteld" kan worden tijdens je zwangerschap als je niet aan de pil bent/nooit aan de pil bent geweest. zo'n vraag valt je natuurlijk altijd later in en ik weet niemand die hier iets vanaf weet. dus vandaar hier de vraag! let me know what you think:D |
Ja, dat kan :) Je kunt eigenlijk altijd bloed verliezen -O-
|
Ook zon 8 dagen lang achter elkaar? Eerst gewoon als normaal. Bijna over. Toen op de wc een overvloed aan bloed?
|
Oh dus eigenlijk is je vraag of je zwanger bent en je bent nooit aan de pil geweest en bent nu ongesteld. Wellicht moet je dat erbij zeggen. De kans is zeer zeer gering dat je zwanger bent. En als jij er zo weinig vanaf weet, zou je eerst eens wat dingen moeten uitzoeken voordat je seks gaat hebben. En toch aan de pil gaan. En voor nu een zwangerschapstest halen. To be sure. ;)
|
Idd, als je denkt dat er een kans bestaat dat je zwanger bent; doe een test. En regel de pil of iets anders dat betrouwbaar is en waar jij je prettig bij voelt (nuvaring, spiraaltje, opties genoeg).
|
Ik heb geen sex gehad, een jongen heeft mij gevingerd. En er zouw misschien een kleine kans kunne zijn dat er sperma aan zijn handen zat van toen hij is gaan plassen?
|
Nee.
|
ofjah sperma. voorvocht. want ik had hem niet afgetrokke want wilde dat niet :P.
maar jullie denken dus dat de kans echt nihil is?:D |
Beter kijk je naar meer dingen dan alleen bloeden. Vaak (ten minste, de meeste meiden hebben dat) heb je last van bijv. rugpijn, buikpijn, extra emotioneel, last van je borsten, meer vermoeid of andere klachten. Reageert je lichaam net als anders?
|
dat voorvocht kan er zijn geweest, hoewel niet van het plassen.
maar in plaats van je zekerheid van het internet te halen, zou je ook een test kunnen kopen. |
het is overbodig een test te kopen. ik ben gewoon weer ongesteld geworden en weet dat ik niet zwanger ben. maar gewoon voor het vervolg was mijn vraag, in hoevere er de kans is in het vervolg zeg ma
|
Citaat:
|
helaas zijn mijn ouders daar nog op tegen. kan ik de pil krijgen zonder dat mijn ouders er iets van weten?
|
dat kan, maar is niet slim
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30. |