![]() |
bijbaantje
welk bijbaantje heb je, wat moet je doen, en hoeveel verdien je?
Ik werk bij een boer, verkoop asperges, aardbeien en prei :p verdien 5 euro per uur *O* |
Bij TNT, post bezorgen, 4 euro per uur.
|
Ik heb er geen. Maar ik ga maar eens zomerwerk zoeken, en dan blijf ik er misschien na de zomer ook wel een paar uur per week werken. Ik zou wel graag in een restaurant of café willen werken.
|
Dan ben je met een paar uur echt niet klaar in de horeca.. Bereid je maar voor..
|
Ik heb er ook geen. Maar ik zou wel als hulpkok oid willen werken. Weet iemand of ze zulke jonge mensen daarvoor aannemen?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ben zelf 17 en werk er ook vandaar verdien 3.50 bruto |
Ik bezorg folders (kutbaantje) en word niet betaald per uur maar per lading folders. Ik krijg zes euro per lading, en een lading bezorg ik in ongeveer 50 minuten.
|
Goed topic(Y)
Ik werk al bijna 2 jaar bij de McDonald's voor ongeveer 3.50 per uur. hiervoor heb ik nog een half jaartje bij de supermarkt op de groenteafdeling gewerkt voor hetzelfde loon;p |
Ik heb ook al folders/post gedaan en in de kassen komkommers geplukt. Maar op deze leeftijd nog steeds 3,50 per uur? Nee laat maar. Dat is leuk als je 13 bent. Ik verdiende toen zelfs meer. 8-9euro voor 1,5 uur reclame bezorgen.
|
@TS, dan heb je geluk, ik vind dat nl best veel hoor:D
|
Ik ben 14 jaar (voor iedereen zou dit belangrijk zijn om dat te vermelden!) en ik werk bij een aquariumplantjesbedrijf :) (www.songrow.nl)
Ik verdien standaard 3,10, maar je MOET een aantal trays in een uur doen en als je die norm hebt gehaald (over de hele ochtend/dag gesproken) dan krijg je een 1 euro extra p/u. Dus eigenlijk verdien ik 4,10, en soms wel meer (je kan ook 2 euro p/u extra maar dan moet je dus weer meer poten etc) |
Albert Heijn en ben 18 jaar en verdien geloof ik 4 euro 80 ofzo
|
Haha, wat worden jullie schandalig afgepeigerd :D . Toen ik een jaartje of 14-15 was kon ik lekker bij oma in de tuin werken á 15 euro per uur.
|
Citaat:
|
Ik verbaas me eigenlijk ook over de lonen. Ik heb op mijn 17de en 18de (toen ik nog niet studeerde en dus geen stufi kreeg) bij 2 verschillende tuinders en een supermarkt gewerkt (niet gelijktijdig) maar verdiende bij iedere werkgever meer dan 6 euro per uur.
|
Citaat:
Ik verdien 4,67 bruto per uur... Dus ook rond het minimum van een 18-jarige. Maarja ik ben blij dat ik een baan heb:p. |
Vooral de supermarkten en dergelijke zitten de kindertjes een beetje uit te buiten. Terwijl wij toch evenveel werk verzetten als iemand van 40 die daar werkt...
|
Tsja, staan ze bekend om hè. Je krijgt daar ook zelden een contract voor onbepaalde tijd. Nu kunnen ze je er zo uit knikkeren als je te oud (en dus te duur) wordt.
|
Citaat:
Ikzelf geef bijles taal aan kinderen van de basisschool en waarschijnlijk binnenkort Frans aan kinderen uit de eerste/tweede. Hier vraag ik dan €5 voor en daar ben ik blij mee. Het is natuurlijk wel zo dat niet iedereen een oma heeft die zoveel geld geeft voor wat spitwerk of bijles kan geven, maar drie eurootjes per uur is wel erg mager. |
Ik werk bij de poiesz en ik krijg 4.44 per uur. Nog geen vetpot maar als je bedenkt dat ik 16 ben en er nog maar net werk wel. En mischien gaan we op zondag open dan krijg ik het dubbele per uur dus dat is wel chill(H)
|
Met mijn vakantiewerk ga ik wss 9€ bruto p/uur krijgen.:D
|
Bruto hebben we niet veel aan natuurlijk ;)
|
Mijn bijbaantje is skateboarden :D
|
Mijn vakantiebaantje wordt als alles goed gaat in de AH to go. Hoeveel ik ga verdienen weet ik nog niet, maar van anderen hoor ik zo rond de €4,50 bruto.
Oh en weet iemand dit misschien zo even te vertellen: Moeten wij, nou ja de minderjarigen onder ons dan, belasting betalen over ons loon? Zit er verschil tussen ons bruto- en nettoloon, en waar bestaat dat dan uit? |
In theorie moet iedereen die wit werkt belasting betalen, maar in praktijk komt het geloof ik neer op amper tot niets aan belasting. En als je het wel moet betalen kun je het geloof ik grotendeels terugvragen? Maar daar weet ik niet zoveel van af, allemaal.
|
Ja, het gaat automatisch van je brutoloon af. Het nettoloon dat dan wordt uitgekeerd komt op je rekening, maar de belasting die je kwijt was kan je later wel weer terug vragen. Ik weet niet precies hoe, maar het kan toch aan aanzienlijk bedrag worden (hangt er natuurlijk af hoeveel je werkt).
|
Citaat:
Je betaalt geen loonheffing daarover, dus je hoeft ook niets terug te vorderen van de belasting, omdat er niets terug te vorderen valt. Zo was het bij mij althans toen ik bij de AH werkte ( en hopelijk kan ik zeggen 'als ik binnenkort ook bij een AH To Go weer werk' :) ). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Websites bouwen 600-1000 euro per site. 1 site 2 weken (in m'n vrij tijd dan)
|
Citaat:
|
15 jaar,, en pas op(A)
bij het ene gezin 3,- p/u,, maar hoef nix te doen(A) bij het andere gezin 4,- p/u maar dan ook met de kids spelen, eten koken, op bed brengen enso... |
Wat is er met dat (A)?
|
Dat is een andere vorm van de :)-smiley.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad, het is een engeltje, met de a van angel. Neem ik aan, tenminste.
En ik heb geen bijbaantje, hoewel mijn vader volgens mij wel wilt dat ik er één neem in de zomervakantie. Maarja, lui enzo. :O |
Ik wacht nog een jaar met een bijbaantje zoeken. En ik ben er trouwens te lui voor. Als ik er een wil dan het liefst oppassen bij kinderen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Offtopic berichten verwijderd. Graag een beetje bij het onderwerp blijven svp.
|
Ik heb een tijdje in een chocolade/suikerfabriek gewerkt en ik verdiende iets van 45€ per avond (4,5 u werk).
Het klinkt idyllischer dan het is, want zodra je de fabriekshal binnenkomt stinkt het ontzettend naar snoep (teveel snoep ruikt echt niet lekker) en na je een avond ongans gesnoept te hebben houd je daar ook wel weer mee op (we mochten onbeperkt snoepen :O). |
Idyllischer dan het is? It's heaven!
|
Kben 14 jaar en ik bij de groentenboer. Ik verdien maar iets meer dan 2,50 per uur, maar per keer dat ik er werk verdien ik 19 euro met 7 uur werken. Dat lijkt lang, maar dat valt wel mee.
x |
1 keer per week de wijk van mijn vader bezorgen. Duurt 50 minuten en ik krijg er 8 euro voor :D
|
Het is toch niet de AH geworden, ik heb het geprobeerd bij C&A omdat de AH te ver weg was, en ben zojuist aangenomen voor een schandalig hongerloon van €3,01 per uur. Maar heb wel leuke collega's :)
Ik begin zaterdag! *O* |
Volgens mij zit dat onder het minimumloon, ik zou het even nachecken... Een twaalfjarige met een folderwijk verdient nog meer per uur.
|
Citaat:
Ik zal zeker niet ontkennen dat het echt achterlijk weinig is, ik ging daar op mijn 16de in ieder geval niet voor werken. En toen kocht je voor 3 euro meer dan nu :P |
Klusjesman & tuinman: €8 per uur (kan vorderen tot €10 zeiden ze, maar betwijfel ik)
Ik moet echt van alles doen, Kuise van caravans, Vijvers of zwembaden proper maken, Tegels leggen ect... + dan het tuinwerk ook hé. Voordeel: Super Leuke Baas, Heeft geweldige verhalen van toen hij jong was om de dag te vullen. Nadeel: Werk maar is op TEMPO TEMPO TEMPO in 37graden in de flakke zon op je knieën. BEN WEL BELG! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39. |