![]() |
Twee mensen komen elkaar tegen in een gang van een niet nader te bepalen gebouw met m
Twee mensen komen elkaar tegen in een gang van een niet nader te bepalen gebouw met muren in Histor G2728 (grijs met een zweem van roomgeel) en dan doet de een zomaar haar mond open om te praten over iemand die weg is (naar een niet nader te bepalen plaats in Winsch.) en ze hoopt dat de ander zich niets zal herinneren want ze wil de herinneringen voor zichzelf houden omdat je herinneringen niet actief hoeft mee te nemen, die gaan vanzelf, en o, je moet niet op blote voeten lopen want verderop is een tl-buis gesprongen en nu ligt er glas je kan wel slippers van me lenen maar kijk uit dat je niet kleppert er slapen hier mensen ja en jij bent altijd zo lomp
Weet je nog - hoe ze haar handen bewoog in haar slaap, alsof ze op haar vingers praatte. Herinner je je dat? En ook, weet je nog hoe ze zachtjes om ons niet te storen 's ochtends als ze bij ons sliep op lichte voeten de wc bezocht? En hoe ze thee kon drinken met een rietje, hoe ze televisie keek, met kersen om haar beide oren? Waar gaat ze nu naar het toilet, en wie probeert ze zachtjes niet te storen? |
Kippenvelmomentje.
De tekst scande ik snel doorheen, ik snapte niet wat het daar deed, ik werd er zenuwachtig van. Het gedicht las ik en ik kreeg kippenvel. Ik vind het prachtig (: En een kleine HINT, de Histor G2728 is volgens mij grijs met een TINT van roomgeel ;) |
Dank je! :bloos: Wat die tekst daarboven daar doet - dat is de titel. :y
En mja, volgens mij kan je dat überhaupt niet echt zeggen, tint en hint is allebei raar. Maar ik vond 'met een hint van roomgeel' fijn afstandelijk en brochureachtig. |
Wow, wow, wow, wow, wow <333333333
|
Nu je het zegt over die hint, ik vatte de betekenis anders op, maar zo kan het ook. En ja, ik wil nog een keer zeggen, dat dit echt het beste gedicht is dat ik van je gelezen heb. Wauwies.
|
Ik zou zeggen: 'een zweem van roomgeel'. Hint is nogal raar.
Citaat:
|
Zweem! Ja. Dat is het. Het wordt 'zweem'. :cool: Dank je.
En Rat en Geel ook bedankt. <3 Dat is leuk om te horen! :bloos:<3 |
Ik was trouwens ook benieuwd - kunnen jullie het plaatsen, of is het echt een heel abstract iets? :o
|
Dit is echt zò mooi.
|
Citaat:
|
Voor mij was het heel persoonlijk:bloos:
|
Citaat:
|
Citaat:
En de anderen: dat is mooi! :cool: |
Het is echt prachtig! Ik vindt vooral het stukje doorboven/de titel, heel mooi, het geeft er echt een zwaai aan waarvan je denk WOH.
Het is prachtig! |
Hee, dat is een onverwachte up. :D Maar, dank je!
|
Zo zo, het duurde even, maar ook Azéche behoort tot de top dichters van het forum. Ik kan maar één ding zeggen.
Ga zo door! |
Hier even een gedicht van mij, ik mag geen topic meer openen namelijk.
De vroegte heeft me vandaag geïnspireerd. Vroeg Vandaag is het vroeg Dat is, hoe ik me gedroeg Ik fiets zo naar school, en wandel door de Gangen Een tentamen kan ik verwachten Hopelijk haal ik een voldoende, die kan de pijn verzachten Ik krijg zo geen ruzie met de stoere jongens, die me vorige week nog Uitlachten Deze dingen en meer spoken vroeg door mijn hoofd, deze Keer |
Het enige is, dat je geen gedichten van jezelf in een topic van een ander mag plaatsen. Daarvoor zijn je eigen topics en het korte gedichten topic.
Wel fijn, dat je snapt, dat je geen topic meer mag openen voorlopig:y |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34. |