![]() |
Hogere Ampère toegestaan
Hey, ik heb een oude laptop van Toshiba met een kapotte batterij.
Ik zou er graag een nieuwe batterij in steken, maar de vorige was 4300 mAh en de enige die ik vind op eBay zijn 4400 mAh. Zou het kwaad kunnen een batterij van een hoger Ampère in die laptop te steken? Greets |
Als de afmetingen en het voltage hetzelfde zijn kan het geen kwaad.
|
Dat heeft niets met ampere te maken. Dat is de capaciteit, dus hoger is beter. Maar je moet gewoon even kijken of het typenummer van je laptop er tussen staat, dan zit het wel goed.
|
Tuurlijk heeft het wel iets mee te maken.
Alleen tegenwoordig passen die batterijen zich aan de laptop. Op je laptop staat (meestal op de achterkant) wat ie kan hebben. 100 mAh is wel weinig, duss als het goed is moet ie dat wel kunnen. Je laptop kan er niet aan kapot gaan aan zo weinig verschil. (eigen risico) Als je laptop die batterij niet aan kan, dan gaat je laptop gewoon niet aan. |
Citaat:
mAh is de capaciteit. Een 42000mAh of 1337Ah accu zou ook gewoon kunnen mocht die beschikbaar zijn. De belemmerende factoren zijn het voltage en de pinouts/connector, en het maximale vermogen dat je uit de accu mag trekken, maar dat is volgens mij bijna nooit een probleem. |
mAh staat volgens mij voor
edit: Milli-AmpereUur |
*milli
|
Ok, thanks.
|
Citaat:
|
Ik heb het nagekeken en idd jullie hadden gelijk.
Sorry voor de verwarring, was lang geleden (natuurkunde) voor me :$ Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Amp%C3%A8re-uur De eenheid ampère-uur wordt vaak (onjuist) afgekort tot ampère. Vaak geschiedt dat uit onwetendheid. Men spreekt dan bijvoorbeeld van een accu met een capaciteit van 40 A. Maar nu heb ik een vraag bij gekregen :P Is het nou ook als je meer mAh heb dat het beter is? Bv: dat je langer met die accu kunt doen? |
ja
|
meer mAh geeft aan dat de laptop langer meegaat
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29. |