![]() |
Bus vernieling
Hallo, gisteren maakte ik met mijn klas een reis naar een schooluitje, met een grote bus. Toen ik aankwam in de bus, was de stoel voor mij (de achterkant van de stoel) al redelijk beschadigd, het plaatje waar je diverse dingen op kunt zetten, was er helemaal van af gesloopt en ook lag een stuk stof van de bekleding los. Dit was echter bij meerdere stoelen zo. Toen na de busreis dacht de chauffeur dat ik die schade had aan gericht, wat toch echt niet zo was want zo'n bord dat aan een stoel vast hangt, kun je er niet zomaar afslopen, daar heb je haast wel een schroevendraaier of diverse voor nodig en daarbij zal het ook een enorm geluid maken. Maar die schade moest wel betaald worden, en omdat ik die schade niet had aangericht en ook getuige had zei ik dat ik dat niet gedaan had en dat die schade er al zat, echter zei de buschauffeur dat hij elke keer de bus goed doorliep en op enige aangerichte- schade lette en dat ik het dus wel zou moeten zijn geweest want hij heeft die schade nog nooit gezien. Stel dat men mij niet geloofd, moet ik dan alsnog die aangerichte schade betalen aangezien ik het echt niet ben geweest? Bedankt alvast, want het zit me echt in de maag.
|
Nee, want hij kan niets bewijzen. Relax.
|
Volgens mij moet hij bewijzen dat jíj dat gedaan hebt, zeggen dat het voordat jullie de bus instapten nog niet was, jij daar zat en jij het dus gedaan moet hebben is geen bewijs tegen jou; hij heeft het je niet zien doen, er zijn geen getuigen die het wel hebben gezien, dus het kan iedereen zijn geweest. Nu is het een kwestie van jouw woord tegen het zijne. Kan de school dit niet oplossen? Ik weet niet hoe oud je bent (als je 18 bent bv, dan kan ik me voorstellen dat je het zelf moet regelen, maar als je jonger bent vind ik het de taak van de school dit met het bedrijf af te handelen)?
|
Citaat:
|
als die buschauffeur ook maar een beetje slim was geweest, had hij inderdaad controle uitgevoerd vóór hij naar jullie school kwam. Want een beetje chauffeur zou nooit met een beschadigde bus vertrokken zijn.
Als hij nu nog slim is, laat hij zijn bedrijf de schade verhalen op jouw school, en moet jouw school maar zien hoe ze het vergoeden. |
Citaat:
|
Citaat:
Dus de schade was er al, voor dat Krekkie instapte, of Krekkie heeft ze wel zelf veroorzaakt. Dat zijn de opties. |
dit gaat een irritant gevolg krijgen , want het is zijn woord tegen die van jullie , meestal dient een bus chauffeur samen met een leraar de bus gezamenlijk te controleren, dit is niet gebeurd , ik raad je aan niets te betalen evenals je ouders, laat hem het maar met school oplossen die zijn verzekerd ervoor , verder altijd bij schade aan eigendommen van het openbaar vervoer altijd melden voor de rit begint, dit voorkomt een hoop gezeik. gegroet
|
Buschauffeur dient NIET met een leraar gezamelijk te controleren. Als klant kun je ervan uit gaan dat je een smetteloze bus meekrijgt, tenzij anders is overeengekomen. (Scholierenbussen staan niet bepaald bekend om hun smetteloosheid, maar aangezien scholieren (met alle respect verder) er vaak nogal een teringbende van maken, krijgen die vaak de kneusjes van een bedrijf mee).
De chauffeur had zelf moeten controleren. |
Citaat:
|
Ja, ook dat is een optie, maar dat lijkt me hoe dan ook een zaak tussen de busmaatschappij en de school :)
|
wie eist............ bewijst!
|
Citaat:
dus in dit geval zijn zowel de verhuurder en de huurder niet goed bezig geweest. ik zou als ik jouw was tog maar even met de leraar gaan praten die de leiding had. gegroet |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |