![]() |
beste voorbereiding op een toets
hallo iedereen,
wat is volgens jullie de beste voorbereiding op een toets! |
-Lezen
-Wat je gelezen hebt opschrijven/Belangrijke dingen opschrijven -Oefentoetsen maken En als dan weer alles nog even goed doorlezen. En misschien de begrippen nog een paar keer lezen/opschrijven of kaartjes maken. |
- Opdrachten maken (gewoon je huiswerk dus)
- Leren - Oefentoetsen/oefenopgaves maken - Aantekeningen van belangrijke dingen in de les maken |
Opletten in de lessen tijdens de hele periode.
|
Meest intensief
Wat je uitlegt aan anderen Wat je persoonlijk ervaart Waar je over discussieert Wat je ziet en hoort Wat je ziet Wat je hoort Wat je leest Minst intensief Leerstijlen in kaart brengen doe je om uit te zoeken hoe mensen het beste leren en hoe ze het beste kunnen worden geholpen daarmee. Dit is ook het geval met Kolb. Kolb gaat uit van waar je van nature toe geneigd bent. Leerervaringen op te doen door te doen of te kijken. Daarnaast kun je van nature, tijdens ervaringen die je opdoet, overwegend voelen of overwegend denken. Kijken en doen, denken en voelen. Kolb benoemt op de grond van deze 4 natuurlijke voorkeuren, 4 leerstijlen. De doener, doen en voelen De observeerder, kijken en voelen De theoreticus, kijken en denken De pragmaticus, doen en denken |
-Lezen
-Nog een keer lezen -Aantekeningen maken in de les -Heel veel vragen stellen (al komt het dom over, gwn doen) -M'n huiswerk doen -Samenvatten -Oefentoets maken of samenvatting leren -Voor talen; stampen met wrts.nl ^ Zo ongeveer dit, maar het ligt er wel aan voor welk vak en hoe moeilijk ik het vind en of het een repetitie is of niet. |
Citaat:
Maar het ligt er inderdaad aan voor welk vak en hoe moeilijk het is. Verschil tussen SO en PW heb ik niet, qua leren. Sommige SO's zijn bij ons moeilijker dan PW'en. |
Citaat:
|
Het hangt er vanaf voor welk vak:
(1) Exacte vakken: wiskunde, chemie, fysica, ... - Opletten in de les. Als je zaken niet begrijpt zeker uitleg vragen aan je leraar of een klasgenoot. - Stel je hebt een toets op donderdag. Begin het weekend ervoor met het leren van de theorie (definities, formules, bewijzen, ...) en maak dezelfde soort oefeningen zoals je die in de les hebt gemaakt. Als het veel is verdeel dan de leerstof over zaterdag en zondag, maar het is handig dat je alles dan al geleerd hebt. - Woensdag voor de test: Herhaal alles nog een keer. Herhalen is zeer belangrijk (zeker bij vakken zoals biologie waar je echt veel vanbuiten moet leren). Als je alles herhaalt hebt dan ben je vrijwel zeker dat je het echt kent. Voor wiskunde e.d is het belangrijk dat je ook veel oefent, maak oefeningen opnieuw (ook zelfs oefeningen waar je van denkt, die waren gemakkelijk in de les dus die slaag ik over, want dat zijn meestal de oefeningen waar je stappen vergeet op de toets) en maak ook wat moeilijkere oefeningen zodat je een goed inzicht krijgt in de leerstof. - Diezelfde woensdag avond kan je dan misschien nog eens de belangrijkste zaken hernemen en lezen. Dit is wat ik zou doen, maar er zijn natuurlijk mensen die er meer of minder tijd voor nodig hebben, in ieder geval zie dat je op tijd begint (voor grote testen). (2) Talen Ongeveer hetzelfde als voor exacte vakken alleen vind ik het persoonlijk belangrijk om al de woordjes (Frans, Duits, Spaans, ...) die je moet leren eens op te schrijven en mondeling te herhalen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.