Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Gele tong (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=183399)

Mizz X 11-08-2002 14:56

Gele tong

Ik heb zeg maar altijd een gele tong, de ene dag wat meer als de andere dag. Ik zelf maak me er niet druk om want ik heb het al een paar jaar en heb nooit ergens last van. Mijn moeder daarentegen vind dat ik naar de dokter moet.

Heeft iemand dit wel eens gehad ofzo?

heldin 11-08-2002 16:00

ja, totdat ik gewoon als ik mn tanden poetste mn tong ook ging poetsen. nu issie roze :)
tis niet erg of zo, het is een soort aanslag. ik vond het vooral lelijk, maar het is verder niks om je druk om te maken.

shanli 11-08-2002 19:37

Citaat:

mijsje schreef:
ja, totdat ik gewoon als ik mn tanden poetste mn tong ook ging poetsen. nu issie roze :)
tis niet erg of zo, het is een soort aanslag. ik vond het vooral lelijk, maar het is verder niks om je druk om te maken.

ja,ik poets ook mijn tong,en het geel ging weg. :D
Ik heb gehoord dat dat geel voor een slechte adem zorgde,dus dermee doe ik dat :o (no offence)

Kirk22 18-08-2002 01:18

ik ook, maar is niet echt geel, meer grijsachtig. :confused:

D@mien 18-08-2002 02:14

lijkt me wel pijnlijk...je tong poetsen met een automatisch ding...of valt dat wel mee? En moet je dan ook tandpasta gebruiken?

Desp 18-08-2002 16:11

Je kan ook een tongschrapertje kopen, zet je achter op je tond en dan ga je langzaam naar voren, wordt hij goed schoon van... Poetsen is natuurlijk ook goed :)

Roos 18-08-2002 16:16

gewoon zachtjes je tong poetsen.

Lil_DarkAngel 18-08-2002 18:19

Ja idd gewoon goed je tong poetsen!
die van mij is ook gewoon roze :D

belleblaasbel 22-08-2002 18:38

heeej dat heb ik zelf ook! k von ut ook al zo raar mja dan ga ik ook maar ff m'n tong poetsen......lijkt me bes wel raar mja

sterrenmeisje 22-08-2002 19:10

niet met tandpasta poetsen hoor je tong... dan word ie heel gevoelig en nog steeds een beetje wit

en waarrre koop je zon tongscjrapertje?

stella 24-08-2002 18:57

Citaat:

marrrtuuh schreef:
heeej dat heb ik zelf ook! k von ut ook al zo raar mja dan ga ik ook maar ff m'n tong poetsen......lijkt me bes wel raar mja
das toch gewoon meer dan normaal dat je je tong poets??? :confused:
ik dacht altijd dat iedereen dat altijd gewoon deed.
altahns, misschien stom, maar als iemand zn tong nooit poetst klinkt voor mij hetzelfde als dat iemand zn tanden nooit poetst.

notbonefish 26-08-2002 02:34

Citaat:

stella schreef:

altahns, misschien stom, maar als iemand zn tong nooit poetst klinkt voor mij hetzelfde als dat iemand zn tanden nooit poetst.

ik heb er anders nooit aan gedacht :o

had vroeger veel meer last van een wit/grijs/gele tong (veranderde vaak van kleur ;)), maar nu wat minder. toch mischien wel een goed idee. :D

*gaat gauw tong poetsen*

Lil_DarkAngel 26-08-2002 08:40

Citaat:

stella schreef:

Ik vind het ook normaal, het hoort gewoon bij het tandenpoetsen!!
het is mij in elk geval geleerd toen ik klein was (samen met het tandenpoetsen)

osmano 26-08-2002 12:30

Citaat:

Mizz X schreef:
Ik heb zeg maar altijd een gele tong, de ene dag wat meer als de andere dag. Ik zelf maak me er niet druk om want ik heb het al een paar jaar en heb nooit ergens last van. Mijn moeder daarentegen vind dat ik naar de dokter moet.

Heeft iemand dit wel eens gehad ofzo?

je moet egwoon met de tandenborstel over je tong wrijven ,ik had had dit nooit in m;n leven todat ik aan de drugs begon en ik een droge bek begon te krijgen

Maboq 26-08-2002 13:52

Citaat:

Lil_DarkAngel schreef:

Ik vind het ook normaal, het hoort gewoon bij het tandenpoetsen!!
het is mij in elk geval geleerd toen ik klein was (samen met het tandenpoetsen)

pcies.....van je tong komen de ranzigste geurtjes af als je het niet schoon houd..... bah...... :)

stella 26-08-2002 17:32

maar je moet je tong niet 2 keer per dag schoonmaken hoor, dat is slecht omdat je er dan een beschermlaag af haalt ofzo ( zei me tandarts) en dan heb je meer kans op infecties ofzo.
ik doe het gwoon elke ochtend.

Angel Of Faith 27-08-2002 12:15

Ja ik poets me tong ook, houdt de stinkende geurtjes weg :p . En ik doe het wel met een elektrische tandenborstel, doet helemaal niet pijn, maar wel nie te ver gaan of je krijgt het gevoel dat je moet kotsen en das niet echt de bedoeling... :D

DarkCat 27-08-2002 14:38

Ik heb nooit een gele tong.. ik heb een tongpiercing die ik regelmatig schoonmaak dus dan check ik dat altijd even :)

Maar toen ik m piercing net had (shit das alweer euw.. twee jaar geleden ofzo), werd me ook aangeraden mn tong te poetsen omdat je dan aanslag kan krijgen.. en zo te zien doen heel veel mensen dat sowieso :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.