![]() |
Normering
Ik vroeg me af hoe het zat met de normeringen van de examens dus ging even kijken. Op LAKS staat aangegeven dat het kan afwijken van een 0,0 tot een 2,0 (dus dat je met nul punten begint bij dit cijfer) Eigenlijk is dit toch zeer onredelijk? Ik vind dat de norm minimaal 1,0 moet zijn standaard. Volgens mijn docenten komt het niet vaak voor dat de beginstand 0,0 is maar er is vaak sprake geweest van bijvoorbeeld 0,6. Dit betekent dus dat als je alle punten behaald hebt je geen 10 hebt maar een 9,6. Dat is toch belachelijk?!
|
Citaat:
|
Ik heb ook een vraagje over normering en dergelijke! Als je hebt uitgerekend dat je tussen een 8.5 en 9.6 zou moeten hebben, hoe gaat dat dan met die N-term (normeringsterm)? Want de N-term varieert van 0,0 tot 2,0, maaaaar ik snap ook wel dat als je zonder N-term een 8 hebt, je geen 10 hebt als de N-term 2 is. :P
Ik hoop namelijk op een 9.2 voor Frans omdat ik dan een 9 afgerond sta, maar mijn cijfer voor het eindexamen is dus tussen de 8.5 en 9.6. Wordt de N-term dan toch gewoon bij het minimale opgeteld, maar stopt die optelling dan als de N-term ervoor zou zorgen dat je cijfer anders boven de 9.6 uitkomt? Argh ik weet niet hoe ik anders uit moet leggen wat ik bedoel. :P Hoop dat iemand me kan helpen! |
Klik hier voor het ontstaan met N-term en daarnaast je eindexamen cijfer!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:56. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.