![]() |
16 jarige onderwijs
Hallo ik ben 16 jaar, ik zat in het buitenland op school en toen moest wegens nare omstandigheden weer terug naar Nederland. En geen school wou mij aannemen omdat ik te oud was om de eerste klas weer te doen. Na een jaar kon ik in een verzuimklas op een school voor kinderen met een autisme (ik heb zelf geen autisme). Maar omdat ik zoveel gemist had moest ik van kgt niveau naar bb dit was veel te makkelijk. Ik haalde ook alleen maar negens en tienen.. En nu aan het einde van het jaar kreeg ik te horen dat ik of naar mbo niveau 1 moet. Of op een school voor autistische kinderen blijven omdat geen enkele school mij aan wil nemen. Maar als ik een jaar op deze school blijf zou ik misschien naar de vavo kunnen. Maar ik houd het nu al bijna niet meer vol tussen een school met mensen die een afwijking hebben. Omdat ik mijn hele leven al op regulier onderwijs heb gezeten. In augustus 2012 word ik 18. Zou het mogelijk zijn dat als ik niveau 1 doe ik dan alsnog naar de vavo kan zodra ik 18 ben?
|
Wat voor school heb je in het buitenland gedaan dan? Want als je de situatie uitlegt willen veel scholen nogwel meewerken. Misschien kun je verder waar die school in het buitenland gestopt is, en er zijn ook speciale klassen voor kinderen uit het buitenland. Of misschien een international school? Many options ;)
Ik heb namelijk ook lang in het buitenland gewoond, en eenmaal weer in nederland liep ik op een totaal ander niveau, veel hoger aan de ene kant, en lager aan de andere kant. Daar heeft school toen een mooie oplossing voor gevonden. |
kun je niet kijken wat de mogelijkheden zijn met thuisstudie?
VAVO mag volgens mij ook met toestemming van je oude school, dus misschien dat je daar ook eens over kunt gaan praten |
Bedankt Aciara en Duckdonkey de school werkt totaal niet mee. Maar ik kan even kijken wat ik nog kan doen :)
|
Voor de vavo hoef je geen 18 te zijn hoor. Het heet wel volwassen onderwijs, maar de gemiddelde leeftijd is toch wel rond de 18-19 jaar. Zeker voor VMBO zijn er nog zat 16/17.
|
Citaat:
|
Ik weet hoe jij je voelt ik doe Havo zit op een normale lyceum school maar er lopen een paar autisten rond om het maar krom te zeggen en met eentje heb ik les.En dat is niet echt bepaald leuk.Hij neemt alles te letterlijk, leeft in zijn eigen wereld.Kortom met zulke mensen wil ik geen les.Maar over een jaar ben ik van zijn gezeur en gemekker af.
Heerlijk kan niet wachten. |
Citaat:
@TS: Wat vinden je ouders? En volgens mij kun je toch vanaf je 16e naar de vavo? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06. |