![]() |
National insurance
Hey iedereen
Ik heb huiswerk voor economie opgekregen, wel in het engels want ik zit op TweeTalig Onderwijs dus als iemand me met deze vraag wil helpen zou dat heel fijn zijn. -Mention two laws which belong to the national insurance. alvast bedankt, want het is niet echt duidelijk te vinden op internet vind ik, of ik ben gewoon heel dom. XX |
National insurance = volksverzekeringen:
De AOW – Algemene Ouderdomswet De AWBZ – Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten De Anw – Algemene nabestaandenwet Vertaler/woordenboek en Internet doet wonderen ;) . Succes ermee verder! |
Hier begint het tweetalig onderwijs toch zijn kracht te verliezen. Je moet nu woordjes gaan leren, Nat insurance bijvoorbeeld, waarvoor geldt dat je de Nederlandse woorden ook nog zou moeten leren.
nat ins kan slaan op 'any state retirement pension' , dus zoals we in NL de aow hebben. Maar het wordt ook vaak genoemd in verband met werkloosheidsverzekeringen, de WW bijvoorbeeld. De 'woordjes' die je in het Nederlands hierbij zou moeten leren, voor het examen bijv, zijn werknemersverzekeringen - waaronder de ww en de wia volksverzekeringen - waaronder de aow, de anw en de awbz. (alles met een a) Dit onderscheid moet je kennen, en valt weg als je het internationaal gaat bekijken. |
Wij hoeven helemaal geen woordjes te leren ofzo bij economie. Eigenlijk wel slecht ja.
Zeker als je bedenkt dat als i kvoor volgend jaar economie doe, dat het dan allemaal in het nederlands is, dan zou ik dus bijna niet begrijpen waar ze het over hebben. Gelukkig ga ik het niet kiezen :D maar heel erg bedankt. XX |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51. |