![]() |
Plagiaatscanner
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje op zoek naar de plagiaatscanner Ephorus, maar deze is alleen door leraren te bestellen, en op de downloadsites moet je betalen. Weet iemand waar ik (gratis) de plagiaatscanner Ephorus kan downloaden? MvdL |
http://rapidfreak.com/ephorus+downlo...e-download.htm zoiets?
Ik weet niet of die site wel zo betrouwbaar is, maar volgens mij is het in ieder geval gratis. |
Citaat:
TS: Ephorus werkt voor zover ik weet met abonnementsvormen, dus zelfs al kun je het downloaden dan nog kun je er niks mee zonder abonnement. Wat zou je er mee willen? |
Weet je ook waarom die alleen door leraren te bestellen is? Inderdaad, zodat leerlingen niet kunnen controleren of ze door de plagiaatcontrole komen met geplagieerd werk. Dus nee.
|
Wij hadden ook een leraar en die had gewoon wat zinnetjes ingetypt bij Google, maar het werkte wel.
En volgens mij had hij ook een plagiaatscanner besteld. |
Ik moet een geschiedeniswerkstuk maken, en ik wil voor de zekerheid even controleren op plagiaat (of er per ongeluk nog wat letterlijk overgenomen dingen inzitten).
|
Citaat:
Ephorus levert vrij gedetailleerde resultaten. Een hit bij origineel werk is onwaarschijnlijk, en meestal goed te herkennen (bijvoorbeeld omdat het onderwerp van beide teksten anders is). Als je stukken om schrijft in je eigen woorden, kan er in grotere verbanden ook nog wel iets uit komen rollen. Een paar woorden veranderen in een zin wordt altijd opgepikt, tenzij het één kort zinnetje is, hetzelfde laken een pak voor de zinsvolgorde veranderen. Wat papers voor de universiteit betreft is het enige dat wordt opgepikt de bronnenlijst, omdat die volgens een vast format gemaakt moeten worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:20. |