![]() |
Zelf een vestje getailleerd maken
1 Bijlage(n)
Hallo forummers, ik heb een vraagje aan mensen die wel eens kleding zelf naaien of aanpassen. Ik heb een vestje (gewoon zo'n standaard grijs vestje van de h&m) en vind hem toch niet meer echt leuk omdat hij zo lomp staat. Hij valt los en vormeloos maar er zit een soort van stretch aan de onderkant, wat de vormeloosheid erboven nog erger maakt. Er is nu even niemand om een foto van mn achterkant te maken zodat je het kunt zien, maar ik heb wel even zelf een losse foto gemaakt, hij is wel een beetje gekreukt haha :o
Ik zou hem graag getailleerd willen laten vallen maar heb nog nooit met naald en draad iets aan kleding gedaan dus ben bang het te verpesten. Ik wil het toch proberen maar wel graag eerst advies over wat jullie dan zouden doen en hoe ik dat dan moet (laten?) doen zodat het er toch mooi uit komt te zien. Hij moet dus wat strakker en getailleerder. Iemand een idee? :) |
Zitten er naden aan de zijkant (van de oksels naar beneden)?
|
Ja, gewoon van onder de oksel naar beneden zeg maar.
|
Dan kun je die loshalen en 'strakker' terug naaien, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat je meer stof overhoud aan de binnenkant.
|
Oh ja slim! Maar hoe moet ik steken maken zeg maar, weet je misschien een goede instructie op internet? Of moet het met een naaimachine?
|
Wat een toeval,heb afgelopen dagen een wijd wit H&M tuniekjurkje dat mij te wijd was in de taiile iets enger gemaakt aan de zijkanten, dat kun je met jou vestje ook doen.Wel de naaimachine op de kleine zigzag stand zetten, dit om trekken van de naden te voorkomen. Wel eerst afspelden en afrijgen alvorens je gaat naaien en de overtollige dlelen gaat afknippen.
Trouwens veel H&M kleding valt steeds groter en wijder uit, ik moet vrijwel altijd iets van hun veranderen om het in de breedte enigsinds passend te krijgen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En ja de kleding van h&m valt bij mij ook steeds groter uit, en de maten kloppen vaak ook voor geen meter, ik heb bloesjes van 36 en soms 38, vestjes en blazers van 40-42 en de tuniekjes passen me gewoon niet, zelfs met de kleinste maat lijken het net tenten als ik ze draag, terwijl ik normaal gewoon overal S/34 heb. Echt raar.. Maar heel erg bedankt voor jullie hulp! Ik ga het van het weekend maar eens zo proberen :) |
Niet knippen! Je moet het met zo'n tornmesje doen! Je moeder heeft die vast wel..
|
Oh haha ik dacht ik doe steeds de punt ertussen en dan knippen, maar tornen is beter. Bedankt :D
|
Citaat:
Naden die genaaid zijn met een coverlock machine zijn daarom ook lastig los te tornen, de kans op stof beschadiging is vrij groot. |
Bij h&m heb je tegenwoordig inderdaad een maat kleiner nodig dan bij andere winkels :Y 'vanity sizing' heet dat, de bedoeling is dat je denkt "oh wat leuk ik heb hier maat 38 in plaats van maat 40, ik ga vaker in deze winkel komen!". Het klinkt onzinnig maar het schijnt te werken om klanten aan te trekken. Maar als je al een kleine maat had, dan is het vooral irritant.
|
wel binnenstebuiten doen als je gaat naaien, anders heb je n naad aan de buitenkant :)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17. |