![]() |
Films die we gezien hebben: nu in IMAX 3D
Hoppa.
|
|
Thor 3D
Ik heb deze film twee keer gezien, omdat het zo uit kwam en omdat ik de eerste keer steeds in slaap viel wilde ik de gemiste stukjes ook wel even zien. Na de eerste keer dacht ik dat die best leuk was en dat was ook zo. Het is een vermakelijke film, maar de tweede keer was toch even te veel. Van de 3D effecten heb ik bar weinig gemerkt, dus dat hadden ze wmb wel mogen skippen. 6/10 Orphan Ik kan helemaal niet tegen enge films, maar deze was totaal niet eng. Eigenlijk was er niets aan. 4/10 |
Insidious Een serie horrorclichés in een ongeloofwaardig verhaal met domme personages. Maar ontzettend goed uitgevoerd, dus effectief. 7.5/10.
The Hangover 2 Geslaagde remake van het eerste deel. Galifianakis op z'n best, verder oké. 7.5/10 |
True Grit
Niet het soort western dat ik gewend ben. Maar dat was ook niet te verwachten van de gebroeders Coen. Het moet altijd apart zijn en voor mij is dat ook in deze film niet echt geslaagd. Het 14 jarige meisje is een interessante hoofdpersoon maar zo sterk en welbespraakt dat het ongeloofwaardig werd. Jeff Bridges is gemaakt voor zijn rol maar was vaak onverstaanbaar. Matt Damon was prima. Het geheel voelt een beetje onaf. Er is veel potentie in het hele project maar er gebeurt gewoon niet zo veel. 6/10 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Up in the Air
Wauw. Zo zie je maar weer dat vooroordelen (Clooney in een romantisch drama :s) je kunnen behoeden van een prachtige filmervaring. Alles is goed aan deze film. 9/10 |
Meet the Parents
Op zich wel grappig opzetje, maar hier en daar extreem stomme en/of flauwe scènes. Robert de Niro en Ben Stiller maken er wel wat leuks van. 6/10 |
The Reader maar weer eens uit de kast getrokken. Absoluut de moeite waard, vooral goede rollen van Bruno Ganz en Kate Winslet. Niet bijzonder onder de indruk van Ralph Fiennes, maar ach. Ik stoor me wel erg aan het gesproken Engels-met-Duits-accent, erg jammer. Spreek Engels of Duits, niet iets er tussenin.
8/10 |
Citaat:
|
Pirates 4
Verhaal viel me nogal tegen in vergelijking met de vorige 3 delen. Verhaallijn zaten nogal wat onverklaarbare vaagheden in, delen die beter uitgewerkt hadden moeten worden of anders weggelaten zodat het niet half/half was. Verder natuurlijk zeer vermakelijk, Johnny Depp is sowieso een heerlijke acteur en zeker in deze rol. Vermakelijkheid wint het in deze film duidelijk van het verhaal. Grootste minpunt was overigens de 3D, die voegde werkelijk niets toe en de effecten díe er waren, waren onscherp, geforceerd of nergens op slaand. 7,2/10 |
Citaat:
|
Vond ik ook! Het is dat ik zonder de bril de ondertiteling niet kon lezen, anders had ik hem afgedaan. Want met bril vond ik de ik de ondertiteling een beetje irritant te lezen, want dan zag ik het beeld niet scherp.
|
Ondertiteling bij een 3d-film is sowieso als belachelijk. Hele 3d gevoel weg (N)
|
Ik zou extra betalen om de ondertiteling niet te hoeven zien in de bios; daar zit ik toch niet op te wachten bij iets in het engels (of duits) en ik irriteer me meestal nog aan de kromme vertalingen ook.
|
Citaat:
3D-films zie ik trouwens bijna alleen maar in persvoorstellingen, en die hebben doorgaans geen ondertiteling, dus ik zou niet weten hoe storend dat is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zapte toevallig langs De brief voor de koning. Ik was even vergeten wat een slechte verfilming dat was. En hoe vreselijk Tiuri gecast is. Verwend Goois jongetje als dappere middeleeuwer, nee.
|
Citaat:
|
Meet the Parents
Verwachtte al dat ik er niks aan zou gaan vinden, maar wilde het zeker weten. En inderdaad, dit soort humor is absoluut niet aan me besteed. Voorspelbaar tot op het bot. Heb niet een keer hoeven lachen. Wat vinden mensen toch grappig aan dingen die aan de lopende band misgaan? Mager verhaal, uiterst irritante personages. Ben Stiller is wel oke, is een degelijk acteur voor dit soort films. Hij wekte nog wel sympathie bij me op. 3/10 |
Indiana Jones and the The Last Crusade - 4/10
Bijna-prut. En ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat mensen dit ooit leuk hebben gevonden. De film is snel en langzaam tegelijk en alles wat op het scherm gebeurt is compleet zielloos. Connery kan daar helemaal niets aan veranderen, helaas. Wel ziet alles er mooi uit, maar wat koop je daar nou voor als de rest hersenkankerverwekkend is? |
Citaat:
|
In het boek was Tiuri ook niet bepaald een stoere ridder toch. Maar ik heb verder de film niet gezien. Brief voor de koning was mij een beetje te awesome om dat te laten verpesten door de nederlandse filmindustrie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Pirates of the Carribean: On Stranger Tides
Wel een erg leuke film hoor maar volgens mij kon de film zoveel langer worden gemaakt zonder dat het minder leuk zou worden. Maar dan zou het wel erg lang worden. Vooral die zeemeermin was geweldig haha. 9/10 Het is trouwens niet de moeite waard om dat stukje na de aftiteling nog te zien. Het zijn 10 seconden ofzo en daarvoor moet je wel ontzettend lang blijven wachten. |
X-men: first class. Ik mag dit soort films wel. (y) En ook in normaal 2D, eigenlijk wel zo prettig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Slumdog Millionaire
Prachtig. 10/10 |
Joe Kidd
7/10 Vermakelijke western. |
X-Men: First Class 8/10
Prima aanvulling op de reeks die zich kan meten met de films van Singer. X3 gewoon even niet meetellen en je bent meteen van een grote continuity-error af (Y). Verder een paar leuke cameo's en flink wat vaart in de film. |
Citaat:
|
The hangover 1, 2
Wat een meuk zeg. Niet grappig. Nergens. |
Harry potter and the deathly hallows
4/10. Zag er allemaal leuk uit maar wist me niet tot het eind wakker te houden. |
Tangled - Rapunzel
Ik vond 'em echt heel erg leuk. In eerste instantie was ik helemaal niet van plan om deze film te kijken, maar één van mijn beste vriendinnen raadde me aan om het toch te doen. Mooi animatie, op momenten echt heel grappig en het verhaal was, ondanks dat het wel echt een 'sprookjesfilm' is, toch helemaal niet afgezaagd. Zelfs de liedjes waren goed aan te horen. Oh en die kameleon is echt gewoon te schattig. I want one. :D Anyway, heb in tijden niet zo'n leuke animatiefilm gezien en hij is echt aan te raden! :) 8/10 |
<3 Maximus
|
Little Miss Sunshine: 9/10. Heerlijke film met gave rol van Steve Carrell. (Y)
|
Citaat:
|
X-Men First Class
Leuke film, blijft de hele tijd boeien en ik vind dat ze Magneto en Xavier goed neergezet hebben. :) Nick and Norah's infinite playlist Leeeeeukkk, :D helemaal goed. Rolemodels Erg flauw maar toch ook grappig, af en toe hard op moeten lachen. |
Despicable Me
Saai, niet grappig. En waarom proberen de makers van 3D animatiefilms altijd alles realistisch mogelijk te renderen? Enige leuke waren sommige character designs, maar daar werd verder echt niks leuks mee gedaan. 3/10 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16. |