![]() |
Engels examen vraag 38
“the critical establishment” (alinea 6)
2p 38 Schrijf de namen op van de twee mensen die in dit artikel tot deze groep worden gerekend. Het antwoordmodel geeft: - Harold Bloom - AS Byatt Maar Goldenberg is hier toch ook een goed antwoord? |
Dat had ik ook, ik dacht het ook ja. Maar blijkbaar is die goldenberg niet invloedrijk genoeg om bij "establishment te behoren"
Overigens vind ik wel dat er, in verhouding met voorgaande jaren, enorm veel open vragen werden gesteld. Je kon er makkelijk punten bij verliezen! Dus tip, klaag daar ook ff over bij laks. |
Citaat:
|
Is goldenberg niet goed? :o
Ik had hem en Harold Bloom, vond het al raar dat er ook een derde stond.. |
Ik vond juist dat AS Byatt er niet bij hoorde omdat hij kritiek had op het publiek van J.K. Rowling en niet op Rowling zelf, in tegenstelling tot Goldenberg en Bloom. Ook was hij een novelist en dus niet (alleen) criticus. Ik vond Goldenberg meer een criticus dan Byatt.
Spoiler
Ook waren er wel heel veel open vragen dit jaar. |
Citaat:
|
Ik had ook Bloom en Goldenberg :(
|
Ik had Goldenberg en Blyatt.
|
hm ja het is waarschijnlijk dat ze goldenberg niet tellen omdat dit een student is en daarom minder een 'volwassene' en daarom niet tot “the critical establishment" wordt gerekend maar ik vindt het een beetje vaag :p
|
Ik vind het heel voor de hand liggend dat een student niet tot het establishment gerekend wordt.
|
Citaat:
|
Het is een student die in een schoolkrant schrijft, ook al is het van Harvard.
Die andere twee zijn 'professionele' critici. |
Citaat:
Maar die academic zou net zo goed ook een student kunnen zijn. |
Citaat:
|
heeft iemand al een antwoord van t laks over deze vraag?
|
Goldenberg is gewoon een studentenpikje die zijn mening onverbloemd laat horen. Die andere twee mogen dan wel/niet onder de term criticus vallen, maar ze hebben er sowieso meer verstand van dan Goldenberg.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40. |