Citaat:
Salem schreef:
(Bericht 31630586)
In september ga ik -in 't kader van mijn job- voor de eerste keer naar India. Ik vraag me af aan wat ik mij daar moet verwachten. Hoe zijn de mensen daar, hoe weet ik wanneer ik iets mag eten en wanneer niet? Welke onzichtbare gevaren zijn er?
Voor mij is dat land en haar cultuur helemaal 'nieuw', dus vraag ik mij af waaraan ik mij kan verwachten. Heeft iemand ervaringen met India en zo ja, welke?
|
Ik heb een tijdje door India gereisd, van Delhi naar Mumbai door Centraal India. Dat was nogal een cultuurschok... Chaos, hitte, drukte, koeien op de weg, ongelofelijke armoede, overal bedelende kinderen, maar ook hele gastvrije mensen, mooie tempels (sowieso die beleving van religie), kleurrijke bevolking. Toen ik daar was vond ik het zeker niet altijd even leuk, maar toen ik eenmaal thuis was wilde ik weer terug!
Als je blank bent, word je toch vaak gezien als een levende pinautomaat, dus bereid je voor op die bedelende mensen, en bedenk hoe je daarmee omgaat (helemaal niks geven, een bepaald bedrag per dag, een persoon per dag: doe wat jou het beste lijkt).
Zelf vond ik India absoluut geen gevaarlijk land, ik heb me er nooit onveilig gevoeld. Gebruik gewoon je gezond verstand.
Eten: je kunt op safe spelen en zoals sommige backpackers alleen rijst eten en cola drinken. Maar het Indiase eten is wel heerlijk, dus dan mis je echt wat! Ook hier: gebruik je gezond verstand. Gefrituurd eten kan meestal geen kwaad. Kip kun je ook wel redelijk veilig eten. Check bij flesjes drinken of ze nog echt dicht zijn. Je moet je ook bedenken dat je in de meeste plaatsen wel een winkeltje hebt met koekjes en chips dus verhongeren zul je toch niet :p
Als je erg op hygiëne bent gesteld, dan zul je het in India moeilijk krijgen...
Waar ga je precies heen? Ga je rondreizen? En wat voor soort werk doe je?
Als je je wilt inlezen: de boekjes van Cultuur Bewust zijn heel handig om je een beeld te vormen van het land. En ik heb net Ben je ervaren? van Sutcliffe gelezen, ook best grappig (maar laat je niet afschrikken :p).
India is echt geweldig, ik zou zo weer terug willen, maar bereid je goed voor; als je er nog nooit bent geweest kan het allemaal nogal overweldigend zijn. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel, je mag ook pm-en!