![]() |
Plakboek, een goed idee?
Okee- de titel zegt nog niet echt iets heel duidelijks over mijn vraag.
Zoals veel van jullie misschien wel weten, heeft één van mijn allerbeste vrienden iets langer dan 3 maanden een zelfmoordpoging gedaan (door een combinatie van een forse depressie, een spierziekte, een eetstoornis en het gemis van lotgenoten). Hij is vervolgens opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis (afdeling) en zit daar nog altijd, wat ook wel te verwachten was … Zoals voor te stellen heb ik daar nog altijd heel veel moeite mee. Ik krop al m’n gevoelens eigenlijk op, maar schrijf wel veel op voor mezelf. Nu heb ik alle volgeschreven blaadjes verzameld, en in een map gestopt. Ook heb ik ook quotes en voorwerpen verzameld die met hem, mij of ons te maken hebben. Nu zat ik eens te denken, ik wil hem wel iets geven als hij weer thuis komt over een tijdje, iets persoonlijks. Daarom heb ik gisteren een plakboek gekocht bij de HEMA, die ik wil vullen met herinneringen en foto’s (en dergelijke). Maar nu ben ik benieuwd of dit wel een goed idee is … En zo niet – wat wel een goed ‘welkomscadeau’ zou zijn. Want ik wil hem niet de put in helpen of een slecht gevoel bezorgen – he means the world to me – en dat wil ik ‘m natuurlijk niet aan doen. Dus kan één van jullie hierin misschien een helpende hand bieden? |
ik zelf zou het erg waarderen. de herinneringen laten zien wat hij allemaal heeft achtergelaten. en hoe veel je om hem geeft. Dus zal het zeker doen. succes!!
|
Een erg leuk idee,
al zou ik persoonlijk dan toch teksten als waarom hij dat deed, en hoe erg je het vind vermijden:bloos: |
Citaat:
bedankt voor je reactie. <3 |
Ik vind het wel een goed idee! De teksten zou ik inderdaad ook weg laten, vooral omdat hij zich daar misschien schuldig tegenover gaat voelen. Je kan natuurlijk wel een heleboel foto's met teksten plakken wat je op dat moment ervan vond, of wat je op dat momentt aan het doen was.
|
In ieder geval een heel tof idee om hem iets te geven en dan ook iets wat je zelf maakt! Dat kan iedereen waarderen denk ik :). Ik zou er inderdaad wel voor waken dat hij zich niet schuldig erdoor gaat voelen en dat het niet overkomt als een soort afscheid (ik kan de woorden die ik wil niet vinden, maar met het idee "ik overdenk mijn leven".) In ieder geval ontzettend lief!
|
Citaat:
|
Ik heb iets soortgelijks gedaan toen het slecht met een vriendin van me ging. Ze was er erg blij mee, en ze zegt dat als het nu niet zo goed met haar gaat, dat ze er nog vaak in kijkt om steun te vinden.
Kortom: super goed idee van je, veel succes met het maken! |
Citaat:
|
Ik wil eigenlijk ook nog iets voorop zetten - maar wat?
Er zit nu een kaartje opgeplakt van de HEMA met een meisje en een jongetje hand in hand - als vrienden. What else? ;o |
Citaat:
|
Citaat:
zal te denken aan een heel klein tekstje - of een quote. weet jij heel toevallig iets wat matched? |
Citaat:
|
nnah - niet zo zeer een nummer waar we samen echt naar luisterden. -
maar bedankt voor de tip - want er is wel een nummer dat heel veel voor hem betekent. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28. |