![]() |
bij je vriendin thuis komen
Hoi, ik heb sinds een paar weken een vriendin en zei heeft me dus gevragen of ik morgen naar haar huis wou komen om kennis te maken met haar ouders, maar ik heb van vrienden en kenissen gehoord dat zei dus nogal een bezittelijke vader heeft en heel goed op haar dochter past, en nu is mijn vraag:
hoe kom ik bij haar ouders zo goed mogelijk over? groeten,, Rick |
lijkt me niet zo moeilijk.
Jezelf zijn & beleefd/respectvol zijn. Als zij doorhebben dat hun dochter gelukkig is met jou zal het al snel oke zijn, je maakt je waarschijnlijk druk om niets. |
Maak ook echt een praatje met die ouders, dus niet als je binnenkomt hand geven en gelijk naar haar kamer ofzo.
Maar zeg bijvoorbeeld dat het leuk ingericht is/mooi huis is oid. Vraag wat voor werk ze doen etc.. toon wat interesse. |
Citaat:
Als je toch nog enige opvoeding hebt gehad zou je het ook je eigen ouders kunnen vragen, die kunnen je vertellen wat ze van een schoonzoon/dochter verwachten. Je komt om kennis te maken met haar ouders; doe dat dan ook, en inderdaad niet meteen naar haar kamer. Zelfs als zij na 5 minuten al aandringt zou je het nog even kunnen rekken, dat zou ze positief verrassen. |
Geloof me je moet gewoon je zelf zijn anders kom je slijmerig over.
Wat wel belangrijk is dat als je met dr binnen komt dat jij niet zeg maar achter haar aan loopt omdat het er nou een maal bij hoord. Dus gewoon loop anders een beetje voor op en gelijk naar de ouders toe om een hand te geven. En dan gewoon een gesprek aan knopen! |
En natuurlijk wel gewoon verzorgt uitzien, niet als iemand die je ook onder een viaduct tegen komt!
|
Citaat:
|
Wel jezelf zijn, maar dan wel jezelf van je beste kant laten zien ;)
|
Geef haar ouders een hand, vraag aan hun wat voor werk ze doen, vertel aan hun wat voor werk jij doet, welke opleiding je hebt gedaan....en kleed je netjes. :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:59. |