![]() |
Rare vraag
Een vriend van me heeft een probleem , hy is blyven zitten en dreigt nu in hetzelfde jaar weer te falen , als dit gebeurt , wat kan er dan met hem gebeuren ?
|
Niveau lager, of misschien zelfs MBO niveau 1.
|
Wat is mbo ?
(We zitten nog in het middelbaar) |
Middelbaar beroepsonderwijs.
Als je geslaagd ben voor je VMBO kom je op het MBO terecht. Als je VMBO KBL doet en je slaagt daar voor ga je daarna naar het MBO niveau 3/4 en dan kan je ook kiezen welke opleiding je wilt gaan doen. Als jouw vriend nu voor de tweede keer blijft zitten gaat hij of gewoon door naar het volgende jaar van de VMBO maar dan een niveau lager. Zit hij al op het laagste niveau van de VMBO dat is dus BBL word je meestal over gezet naar MBO niveau 1. En daar zou ik niet blij mee zijn, dat is gewoon het laagste niveau en dan kan je vaak leuke opleidingen uit je hoofd zetten. Natuurlijk kan je vanuit het MBO niveau 1 wel opstromen maar dat duurt best lang. |
Nog een optie is dat je gedwongen bent een andere school te zoeken. Een niveau lager is niet per se nodig dan, maar ook weer niet alle scholen accepteren mensen die tweemaal blijven zitten op hetzelfde niveau terug.
Het maakt ook wel uit welk jaar je zit, en welk schooltype. |
TS is van Vlaanderen, let op de schrijfstijl. ;)
MBO hebben ze daar niet. |
Hy zit in ASO dus , hy kan nog altyd naar TSO OF bso ? dus nog niet alles is verloren :,)
|
Citaat:
|
Dat doe ik :) , maar hy zal er wel doorgeraken , maar ik zit momenteel zelf met een soortgelyk probleem :/
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19. |