![]() |
Vraag voor school.
Hallo allemaal,
Ik heb dinsdag een toets over geschiedenis, ik hoop dat jullie er iets van weten (ik denk natuurlijk van wel), Per hoofdstuk moeten we dus een vaardigheid kunnen, en in dit hoofdstuk is de vaardigheid ''Historische indeling'', maar ik heb geen idee wat dat betekent, en hoe je het onder de knie kan krijgen. Sorry dat ik een beetje onduidelijk ben, Ik hoop dat iemand me het kan uitleggen. |
Bij historische indeling - als het tenminste is wat ik denk dat het is - gaat het erom dat je gebeurtenissen of kenmerken in een bepaald tijdvak kunt plaatsen. Bij het vak geschiedenis heb je namelijk een stel tijdvakken ( de tijd van Steden en Staten, de tijd van de Wereldoorlogen etc. ) en kenmerken en gebeurtenissen moet je daarin kunnen plaatsen. Het is dus een kwestie van goed de tijdvakken kennen en als ze het hebben over WOI, dan moet je weten dat dat in het Tijdvak van Wereldoorlogen hoort. Zo doe je dat ook bij andere gebeurtenissen en kenmerken.
Je hebt ook nog thematische indelingen, maar ik denk niet dat dat bedoelt wordt. Wat daarmee in het kort gezegd wordt, vind je hier ( met snel zoeken op Google.nl ). |
Bedankt Kesa!
Dat is inderdaad wat ik bedoelde, denk ik. Heel erg bedankt. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53. |