Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Etniciteit (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1835127)

Dice94 03-06-2011 00:23

Etniciteit

Hoi,

ik heb het gevoel dat de meeste meisjes die bv. Indonesisch, Spaans, Marokkaans, Moluks etc. zijn vallen op jongens met dezelfde etniciteit, of heb ik dit fout?
Ik heb namelijk echt een zwak voor licht getinte/exotische meisjes gewoon omdat ik ze vaak sneller heel mooi vind. Maar ik heb nou die feeling alsof het nog aardig lastig kan worden om een zo'n meisje te vinden terwijl je zelf Nederlands bent, ik heb geen oerhollands uiterlijk, maar je kan niet zeggen dat ik een getinte jongen ben ofzo.

Hebben jullie hier ervaring mee of merk je dit vaak? Of heb ik een heel erg fout beeld gekregen.

Silvano08 03-06-2011 07:48

Over het algemeen is dat wel zo, vallen op jongens/meisjes van de eigen etniciteit.
Maar je hebt echt genoeg uitzonderingen, dus dat je ooit zo iemand vindt hoef je je geen zorgen over te maken :y

Freyja 03-06-2011 10:26

Mensen vallen vaak op iemand die een beetje op jou en/of de mensen met wie je omgaat lijkt, in karakter, maar ook in uiterlijk en cultuur. Dat is logisch, want het is prettig als iemand je begrijpt. Maar er zijn genoeg gemengde relaties om te kunnen zien dat het beslist geen vereiste is ;)

Sarah 03-06-2011 11:17

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 31645119)
Mensen vallen vaak op iemand die een beetje op jou en/of de mensen met wie je omgaat lijkt, in karakter, maar ook in uiterlijk en cultuur. Dat is logisch, want het is prettig als iemand je begrijpt. Maar er zijn genoeg gemengde relaties om te kunnen zien dat het beslist geen vereiste is ;)

Helemaal mee eens!

Afwezignummer2 03-06-2011 15:50

Ik weet het eigenlijk niet echt zeker, ik heb nml een keer wat gelezen in zo'n boekje zoals de Quest of zoiets dat mensen ook zoeken naar mensen die niet op henzelf lijken omdat diegenen meer resistent zijn tegen bepaalde dingen die jij niet hebt en vice versa. Zo om het kind meer weerstand te geven. En om meer diversiteit aan de evolutie te geven, zoals ook inteelt slechtere kansen voor het kind geven.
Daarentegen willen mensen voor een vaste relatie liever iemand die lijkt op hoe ze zelf zijn.

Het is alleen een tijd geleden dat ik dat heb gelezen, dus ik weet het allemaal totaal niet zeker.

JustADreamer 03-06-2011 15:58

Nou ja, voor Marokkaanse meisjes ligt het natuurlijk ook stukje lastiger om iemand buiten hun etniciteit te nemen dan voor Marokkaanse jongens he... Is het niet de familie zelf die dat niet heel tof zou vinden dan krijgen ze wel de rest van de Marokkaanse gemeenschap over zich heen vaak...

Daarnaast vind ik onderlinge verschillen iets anders dan verschillen in cultuur, dat weegt toch allemaal wat zwaarder. Niet dat het niet kán werken, natuurlijk wel, maar het vergt wel meer moeite.

Reverend 03-06-2011 16:11

Tegenwoordig kan je met wat webcam-werk heel makkelijk een vrouwtje importeren uit een land naar keuze hoor. Zolang je maar een degelijk salaris hebt doen ze daar niet heel moeilijk over.

Dice94 03-06-2011 17:47

Mwoah, een meid van ebay afhalen voel ik niet zoveel voor.

Ik hou gewoon van meisjes met een wat exotischer uiterlijk, weet niet waar het vandaan komt maar het is zo. Ik zou er dan maar mee moeten leven en me kansen grijpen wanneer ik de kansen krijg.

Volk 03-06-2011 18:10

Ik heb een exotisch uiterlijk en ik heb me nooit ook maar een beetje aangetrokken gevoeld tot getinte mannen. En ik zie bijvoorbeeld in het centrum wel vaker exotische vrouwen met gewone blanke nederlanders lopen. Dus er is hoop!

honkballertje 03-06-2011 19:30

Je noemt wel totaal verschillende afkomsten.
Indonesisch, Spaans, Marokkaans, Moluks
Dat zijn stuk voor stuk wel totaal verschillende culturen. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een Spaans meisje qua cultuur eerder met blanke jongens zou gaan dan een marokkaans meisje (vanwege cultuur e.d. wat hierboven al genoemd is)

Diamera 03-06-2011 19:58

Mij is dat nooit zo opgevallen, eerder andersom nu ik er over nadenk. Maar het hangt wel van de cultuur af denk ik, ik heb het gevoel dat het bij bijv. Marokkaanse meisjes veel vaker zo is dat ze ook een Marokkaans vriendje hebben dan bij bijv. Molukse of Indonesische meisjes. Of ik heb het gewoon mis natuurlijk, dat kan ook.

Ikzelf heb ook een exotisch uiterlijk (mijn ouders zijn van verschillende etniciteiten) en voel me tot blanke en getinte jongens/mannen meer aangetrokken dan echt donkere mannen. Maar tussen blank en exotisch zoals jij beschrijft zit voor mij weinig verschil in voorkeur. Hangt veel meer van de persoon af natuurlijk.

Er zijn vast genoeg meisjes met een exotisch uiterlijk die op blanke jongens vallen, zeker hier in Nederland denk ik. Je vindt vast nog wel iemand die bij je past, ik zou je niet teveel zorgen maken over dat meisjes minder gauw op jou vallen omdat je blank bent, want volgens mij valt dat wel mee. :)

Syori 03-06-2011 21:55

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 31645639)
Tegenwoordig kan je met wat webcam-werk heel makkelijk een vrouwtje importeren uit een land naar keuze hoor. Zolang je maar een degelijk salaris hebt doen ze daar niet heel moeilijk over.

anythingforagreencard.com :D

Dice94 04-06-2011 02:48

Zoals ik lees is er hopelijk nog wat hoop haha. Het is ook niet zo dat ik nooit verliefd ben geworden op een blank meisje, maar ik weet wel waar mijn voorkeur ligt. Ik bekijk het wel, ga waarschijnlijk al verhuizen als ik geslaagd ben dus natuurlijk zijn er weer genoeg mensen te ontmoeten, thanks voor alle hulp!

Silvano08 04-06-2011 07:57

Citaat:

Dice94 schreef: (Bericht 31646480)
Zoals ik lees is er hopelijk nog wat hoop haha. Het is ook niet zo dat ik nooit verliefd ben geworden op een blank meisje, maar ik weet wel waar mijn voorkeur ligt. Ik bekijk het wel, ga waarschijnlijk al verhuizen als ik geslaagd ben dus natuurlijk zijn er weer genoeg mensen te ontmoeten, thanks voor alle hulp!

Graag gedaan.

Reverend 04-06-2011 17:25

Heel af en toe zijn er best knappe blanke meisjes hoor. Ze zijn alleen erg zeldzaam.

-Richard- 04-06-2011 18:03

Iemand knap vinden, is voor iedereen anders. Vind ik tenminste

Afwezignummer2 04-06-2011 19:23

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 31647132)
Heel af en toe zijn er best knappe blanke meisjes hoor. Ze zijn alleen erg zeldzaam.

Ik vind het echt niet kunnen hoe nietzoknap zoveel meisjes zijn, waar dan ook vandaan. Tuurlijk, ze zien er niet verkeerd uit maar als je echt gaat kijken wie je nou echt knap vindt. Gelukkig heb ik er daar zelf één van *kijkt, hoewel anoniem, arrogant* Daar moet echt wat aan gedaan worden.
*duikt weg voor feministen*
Nu ik het over feministen heb, ze mogen dan wel vinden dat vrouwen minder moeite voor hun uiterlijk moeten doen enzoveurts, maar willen ze de betere man krijgen moeten ze toch wat aandacht besteden aan hun uiterlijk.

AzN 04-06-2011 23:18

Veel buitenlandse meiden krijgen thuis problemen als ze aan komen zetten met 'n westerse jongen als hun vriend. Volgens mij speelt dat ook 'n rol in hun (flirt)gedrag ten opzichte van die westerse jongens. Ik bedoel, wie weet verbieden hun ouders of zij zichzelf zelfs om iets te beginnen met één van hen.

Silvano08 05-06-2011 07:45

Citaat:

Afwezignummer2 schreef: (Bericht 31647373)
Ik vind het echt niet kunnen hoe nietzoknap zoveel meisjes zijn, waar dan ook vandaan. Tuurlijk, ze zien er niet verkeerd uit maar als je echt gaat kijken wie je nou echt knap vindt. Gelukkig heb ik er daar zelf één van *kijkt, hoewel anoniem, arrogant* Daar moet echt wat aan gedaan worden.
Nu ik het over feministen heb, ze mogen dan wel vinden dat vrouwen minder moeite voor hun uiterlijk moeten doen enzoveurts, maar willen ze de betere man krijgen moeten ze toch wat aandacht besteden aan hun uiterlijk.

:y

Freyja 05-06-2011 08:59

Citaat:

Haha, als jij knapheid gelijk vindt aan hoeveel moeite iemand aan zijn uiterlijk besteedt, dan val jij dus op make-up :D Lijkt me eerder andersom: hoe minder moeite iemand hoeft te besteden aan z'n uiterlijk, hoe knapper ze zijn (want hoe minder ze hoeven te corrigeren).

@Reverend: grappig, ik heb een ex met min of meer exotisch uiterlijk (half Afghaans) en die vond getinte/donkere meisjes juist helemaal niet knap en vooral blanke. Wat jongens betreft is er voor mij weinig verschil... hoewel, halfbloedjes zijn meestal wel het knapst eigenlijk. Maar niet per se het lekkerst.

Schrödinger 05-06-2011 12:18

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 31645119)

dit

Afwezignummer2 05-06-2011 17:00

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 31648142)
Haha, als jij knapheid gelijk vindt aan hoeveel moeite iemand aan zijn uiterlijk besteedt, dan val jij dus op make-up :D Lijkt me eerder andersom: hoe minder moeite iemand hoeft te besteden aan z'n uiterlijk, hoe knapper ze zijn (want hoe minder ze hoeven te corrigeren).

Sorry, ik ben niet altijd even goed met uitleggen.
Ga uit van een basismodel vrouw. Vrouwen die iets aan hun uiterlijk doen zullen inderdaad meer makeup gebruiken, maar ook zullen ze meer op de rest van hun lichaam letten. Dus sporten in plaats van een workshop boomknuffelen of van hun geld meer richten op goede kleding in plaats van op ehm.. Zie je waarop ik doel?
Nu kan je zeggen dat het ook om innerlijk gaat, maar wie zegt dat vrouwen die om hun uiterlijk geven niet aardig kunnen zijn?
Aan het begin van mijn post staat ook dat zoveel meisjes niet bijzonder zijn, niet verkeerd maar ook niet knap. Vandaar het beeld dus van een basismodel, gemidelde, vrouw.

Syori 05-06-2011 18:23

Citaat:

Afwezignummer2 schreef: (Bericht 31648916)
Sorry, ik ben niet altijd even goed met uitleggen.
Ga uit van een basismodel vrouw. Vrouwen die iets aan hun uiterlijk doen zullen inderdaad meer makeup gebruiken, maar ook zullen ze meer op de rest van hun lichaam letten. Dus sporten in plaats van een workshop boomknuffelen of van hun geld meer richten op goede kleding in plaats van op ehm.. Zie je waarop ik doel?
Nu kan je zeggen dat het ook om innerlijk gaat, maar wie zegt dat vrouwen die om hun uiterlijk geven niet aardig kunnen zijn?
Aan het begin van mijn post staat ook dat zoveel meisjes niet bijzonder zijn, niet verkeerd maar ook niet knap. Vandaar het beeld dus van een basismodel, gemidelde, vrouw.

Dit slaat nog steeds nergens op.

Afwezignummer2 05-06-2011 20:10

Citaat:

Syori schreef: (Bericht 31649046)
Dit slaat nog steeds nergens op.

Wat verwachtte je? Dat alleen innerlijk telt en het uiterlijk maar een fractie is van wat een man wilt? Dat iedere vrouw mooi is en ze allemaal iemand hebben die ze voorbestemd zijn te hebben?
Zoniet slaan mijn posts tenminste niet nergens op.

Syori 06-06-2011 03:12

Citaat:

Afwezignummer2 schreef: (Bericht 31649334)
Wat verwachtte je? Dat alleen innerlijk telt en het uiterlijk maar een fractie is van wat een man wilt? Dat iedere vrouw mooi is en ze allemaal iemand hebben die ze voorbestemd zijn te hebben?
Zoniet slaan mijn posts tenminste niet nergens op.

Omdat jij veel tijd besteden aan het uiterlijk en veel geld besteden aan kleding gelijk stelt aan aantrekkelijkheid. Ik ken genoeg meiden die hartstikke mooi zijn zonder dat ze honderden euro's per week aan kleding uitgeven of 10 lagen make-up nodig hebben.

Er is geen 'basismodel' vrouw.

Freyja 06-06-2011 08:46

Afwezignummer2 denkt dat wij vinden dat alleen innerlijk telt Syori :D Hahahahah dit is komisch.

Reverend 06-06-2011 10:23

Wat een hoop tekst om zoiets simpels over te brengen. En dan nog onduidelijk zijn!

Syori 06-06-2011 13:41

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 31650096)
Afwezignummer2 denkt dat wij vinden dat alleen innerlijk telt Syori :D Hahahahah dit is komisch.

Ja, ik heb het woord innerlijk niet eens in de mond genomen. :(:D

Het is helemaal grappig dat hij indirect zichzelf 'de betere man' noemt in dit stukje:

Citaat:

:D(n)

Freyja 06-06-2011 14:40

Alsof een feminist 'de betere man' nodig heeft :D

Secret Agent 06-06-2011 15:02

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 31650817)
Alsof een feminist 'de betere man' nodig heeft :D

<3

Daarnaast geloof ik niet dat hij snapt wat een feminist eigenlijk inhoudt. Het is echt niet zo dat alle feministen in tuinbroeken met kort haar en een onverzorgd hoofd door de stad rennen om te roepen dat alle mannen eikels zijn en ze 'de vrouw' maar moeten nemen zoals ze is.

honkballertje 06-06-2011 16:45

Citaat:

Secret Agent schreef: (Bericht 31650854)
<3

Daarnaast geloof ik niet dat hij snapt wat een feminist eigenlijk inhoudt. Het is echt niet zo dat alle feministen in tuinbroeken met kort haar en een onverzorgd hoofd door de stad rennen om te roepen dat alle mannen eikels zijn en ze 'de vrouw' maar moeten nemen zoals ze is.

Niet? :P

OT: ik snap wel wat afwezignummer2 bedoelt, maar de verwoording is een beetje gaar.

Colcusie: Hij vindt dat het uiterlijk van een vrouw meer meetelt dan gedacht wordt. Het innerlijk is wel belangrijk, maar vaagt het uiterlijk niet compleet weg (het oog wilt ook wat).
(@ afwezignummer2 correct me if i'm wrong)

Syori 06-06-2011 17:30

Citaat:

honkballertje schreef: (Bericht 31651068)

OT: ik snap wel wat afwezignummer2 bedoelt, maar de verwoording is een beetje gaar.

Colcusie: Hij vindt dat het uiterlijk van een vrouw meer meetelt dan gedacht wordt. Het innerlijk is wel belangrijk, maar vaagt het uiterlijk niet compleet weg (het oog wilt ook wat).

Maar daar is waarschijnlijk iedereen het over eens.

Zijn belachelijke statement dat vrouwen op één of andere manier mooier zijn als ze 'veel aandacht aan hun uiterlijk besteden' of 'hun geld aan 'goede kleding' (wtf is 'goede' kleding?) besteden' slaat gewoon nergens op.

En er is geen 'basismodel' vrouw.

Secret Agent 06-06-2011 17:37

Citaat:

Syori schreef: (Bericht 31651174)
Zijn belachelijke statement dat vrouwen op één of andere manier mooier zijn als ze 'veel aandacht aan hun uiterlijk besteden' of 'hun geld aan 'goede kleding' (wtf is 'goede' kleding?) besteden' slaat gewoon nergens op.

En er is geen 'basismodel' vrouw.

Inderdaad, ik ben wel heel erg benieuwd hoe hij daar aan komt.

Freyja 06-06-2011 18:16

Citaat:

honkballertje schreef: (Bericht 31651068)

Dat vecht ook niemand aan? Natuurlijk telt het uiterlijk mee, dat hebben we honderd topics geleden al vastgesteld. Zijn theorie over wat er dan moet gebeuren om 'de betere man' aan te trekken, dát vinden we belachelijk.

Reverend 06-06-2011 19:15

Jullie zijn ook gewoon een beetje bitter omdat het maar niet wil lukken om de betere man aan te trekken.

Freyja 06-06-2011 19:19

:D Zo goed als afwezignummer2 gaat natuurlijk ook niet lukken. En dat terwijl ik heel regelmatig sport. Komt vast omdat ik te arm ben om nieuwe kleren te kopen :(

Syori 06-06-2011 19:40

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 31651665)
:D Zo goed als afwezignummer2 gaat natuurlijk ook niet lukken. En dat terwijl ik heel regelmatig sport. Komt vast omdat ik te arm ben om nieuwe kleren te kopen :(

Of je nek is niet sterk genoeg om die 20 plakkaten make-up te tillen.. :D

Secret Agent 06-06-2011 19:46

Even voor mijn beeldvorming, wat wordt er verstaan onder ' de betere man'? Want anders zal ik toch echt moeten gaan werken ipv studeren, anders kan ik niet genoeg geld aan mezelf uitgeven en kom ik dus nooit aan de betere man!

Freyja 06-06-2011 20:07

Knap, intelligent, hardwerkend, creatief, sociaal, goed gevoel voor humor, houdt van kinderen en dieren, en retegoed in bed natuurlijk. Mis ik nog wat?

Reverend 06-06-2011 21:34

$$

Freyja 06-06-2011 21:49

Oh ja maar de combinatie van intelligent en hardwerkend leidt over het algemeen altijd wel tot een fatsoenlijk inkomen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.