Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   The elder scrolls: Skyrim. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1835689)

Koffie! 10-06-2011 13:01

The elder scrolls: Skyrim.
 
Wie is er nog meer psyched voor de nieuwe Elder scrolls game, Skyrim?
Hier een review: http://www.gamekings.tv/videos/previ...olls-v-skyrim/

Reverend 10-06-2011 15:00

Jawel, maar het schijnt dat ze het vooral heel erg 'toegankelijk' willen maken voor iedereen en vrijwel elke sequel die aankondigt dat het 'toegankelijk' gaat worden is een achteruitgang t.o.v. het vorige deel.

Ik ben wel enthousiast, maar ik vrees eigenlijk dat skyrim de neerwaartse spiraal die oblivion begon voortzet.

Koffie! 10-06-2011 15:59

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 31661787)
Jawel, maar het schijnt dat ze het vooral heel erg 'toegankelijk' willen maken voor iedereen en vrijwel elke sequel die aankondigt dat het 'toegankelijk' gaat worden is een achteruitgang t.o.v. het vorige deel.

Ik ben wel enthousiast, maar ik vrees eigenlijk dat skyrim de neerwaartse spiraal die oblivion begon voortzet.

Hoe bedoel je? Ik snap het niet helemaal :P

Schrödinger 10-06-2011 16:10

Hij bedoelt dat meer "toegankelijkheid" ook minder diepgang impliceert.

Quintiano 10-06-2011 17:17

Mja, dood aan de casual gamers die gepamperd moeten worden met laffe kak zonder uitdaging en diepgang.

T_ID 10-06-2011 19:32

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 31661787)
Jawel, maar het schijnt dat ze het vooral heel erg 'toegankelijk' willen maken voor iedereen en vrijwel elke sequel die aankondigt dat het 'toegankelijk' gaat worden is een achteruitgang t.o.v. het vorige deel.

Ik ben wel enthousiast, maar ik vrees eigenlijk dat skyrim de neerwaartse spiraal die oblivion begon voortzet.

Het is maar wat je neerwaarts noemt. Oblivion was een kaskraker die nog steeds veel aanhang heeft, en de lat op veel gebieden een stukje hoger legde dan tot dan toe gezien.

Sowieso was het voor zover ik weet de meest heldhaftige poging om een autonome wereld te simuleren sinds X3. Ik kan best begrijpen dat die poging niet helemaal geslaagd was gezien de enorme kosten en technische problemen die daarbij komen kijken.

En diepgang, tja... Wat is diepgang? Meestal wil iedereen wel iets anders van een spel. Ik vond dat er best iets te zeggen is voor de sandbox-benadering van Oblivion, zelfs als dat het verhaal een beetje in de weg staat. Soms moet je ook gewoon positief naar iets kijken.


Wat ik vooral zou willen was een toegankelijkere editor. Die van Oblivion is ronduit onnavolgbaar, zeker als het op quests en conversaties aan komt.

Toch een forse misser omdat een makkelijk te editen spel steevast bakken gratis content die fans maken aantrekt. Hoe lastiger de edit software, hoe minder van dat soort dingen er komen.

DAH 10-06-2011 19:43

Ik kan echt niet wachten op 11-11-11!!! I NEED THAT GAME MORE THAN ANY OTHERS!!! :D Ik heb dan wel een nieuwe PC nodig... Ik heb enkele gameplay vids gezien, en mijn God, ik ben echt psyched!!!!!!!!!!!!!

DAH 10-06-2011 19:47



Gameplay+praatje met Todd Howard.

Not for Sale 11-06-2011 01:28

Voor Oblivion heb ik letterlijk anderhalf jaar in spanning gezeten destijds. Posten als een malle op de elderscrolls fora, elk nieuwtje volgen. Nou dat viel toch tegen en toen heb ik me voorgenomen me nooit meer zo gek te laten maken door een game/film/whatever hype ;)

Noedelhap 11-06-2011 01:36

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 31662603)
Het is maar wat je neerwaarts noemt. Oblivion was een kaskraker die nog steeds veel aanhang heeft, en de lat op veel gebieden een stukje hoger legde dan tot dan toe gezien.

Sowieso was het voor zover ik weet de meest heldhaftige poging om een autonome wereld te simuleren sinds X3. Ik kan best begrijpen dat die poging niet helemaal geslaagd was gezien de enorme kosten en technische problemen die daarbij komen kijken.

Nou, Morrowind was een veel uitgebreidere game dan Oblivion, heb ik begrepen. Veel groter gebied ook. Dus veel hoger legde Oblivion de lat niet, hooguit wat grafische vooruitgang. Animaties waren overigens nog steeds houterig en stijf.

Not for Sale 11-06-2011 02:32

Was idd vele malen groter gebied, meer skills en een aanzienlijk langere main quest.

Er waren wel een paar belangrijke balansverbeteringen in magie en alchemie, maar helaas ook stappen achteruit (bijv. level scaling van vijanden). En die dwaasheid om van allerlei skills een minigame van te maken, hoop dat ze dat niet weer doen.

Noedelhap 11-06-2011 02:52

Citaat:

Not for Sale schreef: (Bericht 31663557)
Was idd vele malen groter gebied, meer skills en een aanzienlijk langere main quest.

Er waren wel een paar belangrijke balansverbeteringen in magie en alchemie, maar helaas ook stappen achteruit (bijv. level scaling van vijanden). En die dwaasheid om van allerlei skills een minigame van te maken, hoop dat ze dat niet weer doen.

Kom er net achter dat Oblivion toch wel meer vierkante kilometers had dan Morrowind. :o

Reverend 11-06-2011 10:55

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 31662603)
Het is maar wat je neerwaarts noemt. Oblivion was een kaskraker die nog steeds veel aanhang heeft, en de lat op veel gebieden een stukje hoger legde dan tot dan toe gezien.

Sowieso was het voor zover ik weet de meest heldhaftige poging om een autonome wereld te simuleren sinds X3. Ik kan best begrijpen dat die poging niet helemaal geslaagd was gezien de enorme kosten en technische problemen die daarbij komen kijken.

En diepgang, tja... Wat is diepgang? Meestal wil iedereen wel iets anders van een spel. Ik vond dat er best iets te zeggen is voor de sandbox-benadering van Oblivion, zelfs als dat het verhaal een beetje in de weg staat. Soms moet je ook gewoon positief naar iets kijken.


Wat ik vooral zou willen was een toegankelijkere editor. Die van Oblivion is ronduit onnavolgbaar, zeker als het op quests en conversaties aan komt.

Toch een forse misser omdat een makkelijk te editen spel steevast bakken gratis content die fans maken aantrekt. Hoe lastiger de edit software, hoe minder van dat soort dingen er komen.

Oh dat klopt allemaal wel, maar voor mij is het verhaal zeker in dat soort spellen cruciaal. Oblivion was absoluut geen slecht spel, maar in vergelijking met morrowind vind ik het dus een achteruitgang.

Oblivion was gewoon een cool spel, morrowind was een ervaring.

Citaat:

Noedelhap schreef: (Bericht 31663560)
Kom er net achter dat Oblivion toch wel meer vierkante kilometers had dan Morrowind. :o

Klopt. Morrowind voelt echter duizend keer groter aan omdat ze de wereld hebben volgestopt met dingen die je kan doen. In oblivion is exploren lang niet zo belonend of leuk.

Not for Sale 11-06-2011 11:33

Even geresearchd en dat van de grootte had ik kennelijk inderdaad verkeerd onthouden. Dat de loopsnelheid en zichtafstand lager waren in Morrowind speelde waarschijnlijk ook een rol.

Al iets bekend over de grootte van Skyrim?

Mobius 11-06-2011 12:39

Hebben.

Koffie! 11-06-2011 13:51

Citaat:

DAH schreef: (Bericht 31662642)
[filmpje]

Gameplay+praatje met Todd Howard.

wtf op 7:17 ongeveer heeft die vrouw opeens andere kleding aan?

Noedelhap 11-06-2011 14:26

Citaat:

Not for Sale schreef: (Bericht 31663970)
Even geresearchd en dat van de grootte had ik kennelijk inderdaad verkeerd onthouden. Dat de loopsnelheid en zichtafstand lager waren in Morrowind speelde waarschijnlijk ook een rol.

Al iets bekend over de grootte van Skyrim?

Nja, ik ga er van uit dat het zich in de hele provincie Skyrim afspeelt ;) dus best groot:

http://www.atout-geek.com/wp-content...-Scrolls-V.jpg

Koffie! 11-06-2011 14:27

Citaat:

Noedelhap schreef: (Bericht 31664480)
Nja, ik ga er van uit dat het zich in de hele provincie Skyrim afspeelt ;) dus best groot:

[afbeelding]

Da's wel lekker groot :P
Ik ben trouwens wel een beetje onzeker over die draken, want wat nou als je gewoon beetje aan het hiken bent als een level 7 gastje ofzo en er komt opeens zo'n draak aan? :bloos:

Not for Sale 11-06-2011 14:30

Citaat:

Noedelhap schreef: (Bericht 31664480)
Nja, ik ga er van uit dat het zich in de hele provincie Skyrim afspeelt ;) dus best groot:

[afbeelding]

Ja maar dat zegt niks over de schaal :p

Reverend 11-06-2011 14:53

Citaat:

Koffie! schreef: (Bericht 31664488)
wat nou als je gewoon beetje aan het hiken bent als een level 7 gastje ofzo en er komt opeens zo'n draak aan? :bloos:

Gezien het verleden van Elder scrolls en dat het wat 'toegankelijker' zal een draak wel geen problemen meer geven rond level 3.

Koffie! 11-06-2011 16:23

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 31664594)
Gezien het verleden van Elder scrolls en dat het wat 'toegankelijker' zal een draak wel geen problemen meer geven rond level 3.

Ha nou ik hoop het maar ;) Want als ik in Skyrim elke keer gepwnd word door een draak die daar niet hoort kun je m gratis afhalen :P

DAH 12-06-2011 12:36

Voor zover ik weet komen in het begin van de game eigenlijk nog geen draken voor, dus je hoeft niet bang te zijn dat je in wat lappen en met een rustig mesje tegen een draak hoeft te vechten.

Skyrim is volgens mij even groot als in Oblivion, maar vanwege alle bergen lijkt het groter. Er zijn ook meer verschillende gebieden/klimaten, zoals in Morrowind (maar dan wat 'gewoner', dus geen reuze paddestoelen), i.p.v. Cyrodiil die eigenlijk in geen enkele uithoek echt anders is. Er zijn wat meer herfstachtige bossen, maar ook naaldbossen, en tundra's en bergen met een knappe hoeveelheid sneeuw. De character creation is ook wat uitgebreider, volgens mij, want nu kun je spieren en vet enzo aanpassen, en ook littekens en tatoeages aanbrengen ,maar dat weet ik niet zeker.

Koffie! 12-06-2011 12:50

Ik ga nu weg uit dit topic, het lijkt nu alleen maar langer te duren door al die nieuwtjes :(

DAH 12-06-2011 13:17

11-11-11. Perfecte datum, maar te ver weg...

Mobius 12-06-2011 19:25

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 31664594)
Gezien het verleden van Elder scrolls en dat het wat 'toegankelijker' zal een draak wel geen problemen meer geven rond level 3.

Laten we er voor de goede orde maar even vanuit gaan dat Bethesda dit soort kritieken serieus heeft opgevat en de game niet te makkelijk maakt.

Dark Souls als je van moeilijk houdt.

Reverend 13-06-2011 01:03

Ik hoop het, want na al het gelik van bethesda's kont na het zien van de mooie beelden hoor ik langzaam ook wat kritiek opkomen. Kritische mensen vinden skyrim nog niet echt meer dan een opgepoetste oblivion. Ze bleven bijvoorbeeld maar opscheppen over dat je in de ene hand een zwaard en in de andere hand een spell kon doen, maar al te zien was dat weer de toch wat statische combat weer terug is, ondanks dat daar ook een heleboel kritiek over was.

Ik hoop nog steeds stiekem dat ze het doen in de stijl van Dark messiah of might & magic, maar dat zit er dus waarschijnlijk niet in.

Gewoonniemand 27-06-2011 21:49

Citaat:

Noedelhap schreef: (Bericht 31664480)
Nja, ik ga er van uit dat het zich in de hele provincie Skyrim afspeelt ;) dus best groot:

[afbeelding]

Ja maar de map zou groter zijn dan bij oblivion wat eigenlijk best wel vreemd is. Tenzij iedereen kleiner is.

DAH 27-06-2011 23:12

Citaat:

Gewoonniemand schreef: (Bericht 31720596)
Ja maar de map zou groter zijn dan bij oblivion wat eigenlijk best wel vreemd is. Tenzij iedereen kleiner is.

Skyrim is vrij bergachtig, en de oppervlakte van de bergen telt ook mee.

Gewoonniemand 28-06-2011 10:36

Citaat:

DAH schreef: (Bericht 31720876)
Skyrim is vrij bergachtig, en de oppervlakte van de bergen telt ook mee.

Ik weet toch pittig zeker dat het echt de map is, niet de opp.

T_ID 28-06-2011 11:39

Citaat:

Gewoonniemand schreef: (Bericht 31720596)
Ja maar de map zou groter zijn dan bij oblivion wat eigenlijk best wel vreemd is. Tenzij iedereen kleiner is.

Dan veranderen de programmeurs gewoon de schaal van de kaart, en opeens past er veel meer in veel minder.

Gewoonniemand 28-06-2011 11:53

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 31722174)
Dan veranderen de programmeurs gewoon de schaal van de kaart, en opeens past er veel meer in veel minder.

Nee echt:facepalm:
Maar toch wel vreemd...

Reverend 28-06-2011 19:28

Je spaced G.

'I'he Prophet 28-06-2011 23:42

Ik hoop dat ie meer op Daggerfall gaat lijken, maar ja, dat zal er wel niet inzitten :(.

Spoonie 29-06-2011 17:11

Citaat:

'I'he Prophet schreef: (Bericht 31726736)
Ik hoop dat ie meer op Daggerfall gaat lijken, maar ja, dat zal er wel niet inzitten :(.

leg uit, ik was nog te jong bij Daggerfall. Zelf pas begonnen bij morrowind(y)

Snow. 29-06-2011 22:49

Skyrim gaat cool worden, tot die tijd vermaak ik me prima met The Witcher 2.

DAH 29-06-2011 23:03

Citaat:

Spoonie schreef: (Bericht 31730235)
leg uit, ik was nog te jong bij Daggerfall. Zelf pas begonnen bij morrowind(y)

Idem dito.

'I'he Prophet 30-06-2011 10:18

Bij Daggerfall had ik veel meer het gevoel dat de wereld er voor mij was ipv ik voor de wereld, en dat bovendien de main quest maar een klein onderdeel was van die wereld. Het was supergroot en een groot deel van de wereld was random generated (wat ook wel voor een probleem zorgde soms; als je niet savede voor een random dungeon had je het risico dat eenmaal binnen er geen uitgang in zat :D (n))....t was gewoon veel uitgebreider allemaal.

'I'he Prophet 30-06-2011 10:20

Oh en hij is voor nop te downloaden van de elder scrolls site als t goed is.

Reverend 30-06-2011 17:31

Wat was er uitgebreider dan morrowind? Inclusief uitbreidingen en talloze addons is morrowind voor zover ik weet de grootste en meest veelzijdige elder scrolls die er was. Daggerfall was tof, maar de tijd is er duidelijk niet heel vriendelijk voor geweest.

Ik hoop dan ook dat skyrim een voorbeeld neemt aan morrowind ipv oblivion, maar eigenlijk vrees ik dat het de trend voort zet en alleen maar minder gaat worden.

Waar ik niet op kan wachten zijn trouwens de talloze mods, en hopelijk ook een full morrowind mod met de skyrim engine :cool:

Not for Sale 30-06-2011 17:39

Daggerfall is toch echt duizenden keren groter. Van de ene kant van de map naar de andere lopen duurt meer dan een maand geloof ik :o Ben er niet zover in gekomen though ;x

Reverend 30-06-2011 17:57

hehe, ja maar dat je een maand traveltime gaat hebben in een game zit er tegenwoordig niet zo snel meer in. Morrowind was, bedoel ik, groot en uitgebreid zat.

En hoewel oblivion groter was dan morrowind was het toch een stuk kleiner. Ik hoop dat ze van die fout hebben geleerd met oblivion.

Alpha_Omega 30-06-2011 17:59

Groter wel ja, maar niet altijd even vol met content, nuttige content that is.
Die prijs gaat nog altijd naar Morrowind.

Hoewel de snelheid waarmee je afstanden aflegt en de schaal van je personage, de missies, de voertuigen etc veel zeggen is deze absolute vergelijking tussen maps wel leuk:

http://unrealitymag.com/wp-content/u...me-worlds2.jpg

http://i.imgur.com/xJU7Q.jpg

T_ID 30-06-2011 18:26

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 31735023)
hehe, ja maar dat je een maand traveltime gaat hebben in een game zit er tegenwoordig niet zo snel meer in. Morrowind was, bedoel ik, groot en uitgebreid zat.

En hoewel oblivion groter was dan morrowind was het toch een stuk kleiner. Ik hoop dat ze van die fout hebben geleerd met oblivion.

Het zal ook te maken hebben gehad met de omgeving. In Oblivion kon je geen minuut door een bos lopen zonder ergens over te struikelen. Het was niet heel erg realistisch, terwijl dat wel de insteek leek te zijn.

Als ze de hoeveelheid content in Oblivion realistisch in een landschap hadden moeten stoppen had met minstens driemaal zo groot geweest, en dat zou gewoon overkill worden.

'I'he Prophet 01-07-2011 11:08

Verbaast me enorm dat LOTRO zo gigantisch is o_O.

DAH 01-07-2011 14:53

Ik vond dat Morrowind groter aanvoelde dan Oblivion. Ik denk dat het erg te maken heeft met bergen en heuvels etc. Alleen de grenzen van Cyrodiil zijn bergachtig, en alles tussen de grensgebieden is zo goed als plat, met enkele heuvelruggen. In Vvardenfell had ik het gevoel dat er overal bergen en huge heuvels zijn, en daarmee duurt het langer om van punt A naar punt B te gaan (als het aan de andere kant van de map ligt). IK heb ook het idee dat je gevaarlijkere wezens tegenkomt als je rondreist in Vvardenfell dan in Cyrodiil, zelfs als je de hele tijd op de weg blijft. En ik gebruik ook vaker fast travel in Oblivion, waardoor het helemaal makkelijk is om van Bruma naar Leyawiin (Noord-Zuid) te gaan. In Morrowind koste 'fast travel' geld, dus ik gebruikte het minder vaak, waardoor ik dus meer moest lopen en daarmee meer tijd kwijt was.

Issun 01-07-2011 22:03

Morrowind was ook groter om je zo tering langzaam liep. :D

Maar volgens mij is Skyrim juist alleen maar één grote verbetering ten opzichte van vorige delen. Het ziet er geweldig uit, en het belooft een hoop. Maar misschien ben ik een klein beetje hyped.

Schrödinger 01-07-2011 23:23

Citaat:

Issun schreef: (Bericht 31740214)
Morrowind was ook groter om je zo tering langzaam liep. :D

Maar volgens mij is Skyrim juist alleen maar één grote verbetering ten opzichte van vorige delen. Het ziet er geweldig uit, en het belooft een hoop. Maar misschien ben ik een klein beetje hyped.

Als je al denkt dat het een verbetering is voor je het überhaupt gespeeld hebt ben je inderdaad wel het slachtoffer van de hype.

Ik ga het zelf wel spelen, hoor (waarschijnlijk). Maar ik heb er niet meteen zeer hoge verwachtingen van. Oblivion was leuk, maar niet super.

Changshan 02-07-2011 12:49

Oblivion was typisch zo'n game die ik en mijn omgeving of 4 uur achter elkaar speelden, of niet. Dat was het goede aan de game. Verder kon je hem ook rustig een hele tijd niet spelen. :p

'I'he Prophet 02-07-2011 14:04

Ik hoop alleen dat ie flink modbaar wordt en dat er meer willekeurige shit in zit.

Koffie! 02-07-2011 14:16

Ik hoop trouwens dat er een Fallout 3 mod komt voor Skyrim :P
Lijkt me enorm vet om Super Mutants en Deathclaws te lijf te gaan met magic en zwaarden :D


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.