![]() |
Interrail naar Krakau
Hoi allemaal,
Ik ben van plan deze zomer met een Interrailpas naar Krakau te reizen. Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe je het beste kan reizen? En is het handig om hier een Interrailpas voor te gebruiken of is het voordeliger om gewoon losse kaartjes te kopen van station naar station? Alvast bedankt! |
Ik zou toch het vliegtuig pakken,
de prijs is waarschijnlijk niet eens zoveel meer als je met ryanair ofzo vliegt, krakow zelf heeft een eigen vliegveld en ik weet dat er o.a. vanaf dusseldorf vluchten naartoe gaan Dit adviseer ik je omdat ik afgelopen zomer in krakow was, en mijn ervaring was dat de treinen er erg slecht waren, gewoon behoorlijk vies allemaal en er zijn geen slagbomen, dus de treinen rijden in polen ook behoorlijk sloom de spoorwegen zijn ook ontzettend hobbelig en lawaaiig, dus het vliegtuig zou ik sneller nemen.... |
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb van veel vrienden gehoord dat je zeker als vrouw de nachttrein van Berlijn naar Warschau beter kan vermijden. Er wordt veel gestolen, mensen gedrogeerd terwijl ze slapen, etc.
|
Ik heb twee jaar geleden geïnterraid door Oost Europa, was op zich een heel leuke vakantie. Ik ben vanuit Berlijn met de nachttrein naar Krakau gegaan en van daaruit een paar dagen later weer verder naar Zakopane, Olomouch, Budapest, Cesky Krumlov en Praag. Ik vond de (nacht)treinen in Polen wel vrij goed te doen. Heb mij zeker niet onveilig gevoeld ofzo. Wij waren wel met z'n tweeën, alleen is misschien minder aangenaam. Maar als je alleen naar Krakau gaat is een vlucht (denk dat Ryanair op Krakau vliegt trouwens) misschien wel makkelijk.
Krakau was leuk, maar op een paar dagen heb je het wel gezien. Denk dat wij er een dag of drie geweest zijn (waarvan 1 dag naar Auswitch). We hadden ook wel een heel gave jeugdherberg, net iets buiten het centrum maar op tien minuten wandelafstand, goed te doen dus. Denk dat het Goodbye Lenin hostel heette ofzoiets. |
^ik ben idd ook met ryanair gegaan.
|
Als je zo goedkoop mogelijk naar Krakow wilt, is de beste optie om met de trein te gaan, zeker als je in Nederland een geldige ov-studentenkaart hebt? Je kunt namelijk in Duitsland voor 25 euro één dag in het hele land onbeperkt met de stoptrein reizen. Als het goed uitstippelt kun je op die manier in Polen komen, wel met flink veel overstappen. In Polen zelf kun je in de trein een kaartje kopen bij de conducteur, wat veel goedkoper is dan als je je kaartje vanuit Nederland koopt. Bovendien krijg je in een bepaald soort treinen, volgens mij de meeste stoptreinen, korting als je onder de 26 jaar bent, en/of als je een internationale studentenkaart hebt. Die kun je aanvragen via internet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29. |