Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Tegen de Slufter (Waar Nederland het grootst is) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=183583)

Woodstock 11-08-2002 19:05

Tegen de Slufter (Waar Nederland het grootst is)

hallo leeg land met gekke naam
hallo ruimte, hallo stilte
hallo golvend groen bruin paars
groot land
zacht zand hard gras, hallo
zeekraal lamsoor helmgras
hallo plassen, modderspetten
hallo zand schuim slijm
hallo vogels altijd in het verste water
hallo schelp scherp scherf kerf auw
blote voeten zo klein
hallo hoge hoge hemel zo blauw
veel meer veel mooiere wolken strijklicht
hallo lucht adem vrijheid
hallo verte - ik kan je zien!

Gothic 11-08-2002 20:36

Opzich heeft het iets... beetje jongen en onbezonnen gevoel... Maar nee, tis niet mijn smaak...

Dreampoet 12-08-2002 16:03

Hehe :) Dat bedoel ik nu met die vrolijke toon die af en toe als een ster in jouw gedichten boven water komt. Wat een beeld gebruik ik nu, ach, als het maar duidelijk is voor jou :)
Heel leuk ritme, vond ik het wel. Het draaft door tot op het moment dat je er opzettelijk even uitvalt, als je de scherf ziet liggen op de grond... en jouw blote voet jammergenoeg net even later... pinnig mooi :) Hoewel... hopelijk heb je dat ongelukje niet echt meegemaakt, op dat mooie eiland, anders, k'hoop dat het niet te veel pijn deed ;)
Geen diepgaand gedicht, zouden sommigen schrijven. Maar dat zeiden velen ook over Herman De Coninck, terwijl die alleen maar probeerde om een klein stukje werkelijkheid te vatten, omdat de hele wereld in een gedicht dragen niet mogelijk is. Ze hebben ongelijk. Voor mij heeft deze stijl van dichten heel veel diepgang. De wereld is een te grote inspiratie voor ons, kleine mensjes. Wat we schrijven, is puur gevoel, pure beschrijving van wat we voelen en zien. Ik zag even het eiland, het strand, de zee. Door de kleine dingen die je beschreef. Een mooie schets, een mooie stukje poëzie.

Groetjes, Dreampoet

tacidvs 12-08-2002 16:37

Jeetje, het is je goed gelukt dat vrolijke gevoel te vangen, vakantie, strand... Ook leuk voor alle thuisblijvers :D

iamre18 14-08-2002 10:41

Erg orgineel en Geweldig verwoord, fantastisch om te lezen.!!! (y) (y) (y)

xxx

OsoNke 18-08-2002 00:02

JAAAA!! Texel! daar ben ik lekker ook geweest :D:D

kewl gedicht maal, echt gaaf en ik zag ook de slufter weer helemaal voor me :)
kspreek je nog...

kuzzz yfsk

sayang-steelo 18-08-2002 14:36

leuk!!!!! alleen de wereld in, maar niet het remi-gevoel..

Woodstock 19-08-2002 15:25

goh, lieve mensen, dank jullie wel :o :)

en Tom, het 'ongelukje' was niet erg hoor... maar er lagen daar dus allemaal van die schelpen en die waren allemaal kapot en das best wel scherp om met je blote voeten overheen te lopen (voel je? ;) ) maar het was zalig daar..... afijn dat kunnen jullie allemaal lezen gelukkig :)

xxx Maal

Secreet 19-08-2002 17:46

Ik vind het geweldig hoe je de ionhoud op elkaar laat doorlopen, erg goed verzonnen en je bij je onderwerp gehouden...daarbij vind ik je afsluitzin ook erg goed, het maakt het idd echt af...

Btw dit is absoluut geen gedicht om hardop te lezen he?
Heb 3x tongval gehad ofzo...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.