![]() |
Duits brief
Hallo,,
ik ben aan het oefenen voor een schrijftoets van volgende week... Alleen kom ik nu niet uit op de volgende zin, hoe je het vertaalt naar het duits: - Ik ben de jongen die je had ontmoet op de Camping. en ik had nog een vraagje,, moeten Dir en Du altijd en overal met een hoofdletter in een zin? Alvast bedankt!! |
Citaat:
Citaat:
|
Ow okee,, dus:
Darum schreibe ich Dir/dir heute. Moet dus zijn: dir zonder hoofdletter |
Inderdaad :) . Je spreekt de persoon aan met 'dir', met de jij-vorm. Dat mag in deze zin met een kleine letter.
Wanneer het een 'u' geweest zou zijn, zou je 'Ihnen' gebruiken met hoofdletter. Of 'dir' zou vooraan in de zin staan, dan moet er natuurlijk een hoofdletter bij. |
yep Kesse volgens mij ben je goed in Duits en dan bedoel ik geen 6.0 maar een stuk hoger he?
|
okee Dankje!
|
Citaat:
Citaat:
Ich bin der Junge, dem Du am Camplingplatz begegnet warst. NB: “begegnen” wordt ten eerste vervoegd met “sein” en niet met “haben” in de voltooide tijden en ten tweede heeft het geen 4e naamval bij zich, maar een 3e; vandaar de dubbele aanpassing. |
Citaat:
|
helemaal duidelijk!
bedankt |
Citaat:
Edit: Laat maar, 'sich begegnen' is een werkwoord dat standaard een derde naamval krijgt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |