Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   wie weet goeie tips om een sixpack te krijgen?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1836033)

$Mooiboy$ 14-06-2011 19:00

wie weet goeie tips om een sixpack te krijgen??

Hey mensen wie weet een goeie tips om een sixpack te krijgen (snel) ??

Jefar 14-06-2011 23:22

Steroïde en sit-ups doen

Silvano08 15-06-2011 06:08

Goed eten (veel brood, melk, groente, fruit, noten, vlees), niet veel crap en fastfood.
Veel water.
Crunches en andere buikspieroefenningen doen.

Als je dat even volhoudt, zouden die 6 blokjes toch aardig snel moeten komen

$Mooiboy$ 15-06-2011 12:03

aai thx

Macrador 15-06-2011 12:10

Als je teveel vetpercentage hebt komt het toch nooit door hoor.

$Mooiboy$ 15-06-2011 12:20

jha maar dat is het geval niet hoor ik ben niet echt dik xd

Macrador 15-06-2011 12:22

Zelfs dan het vetpercentage moet rond 10%-12%% zijn als ik goed heb en dan hangt het nog van je genen af en van je vochthuishouding.

Secret Agent 15-06-2011 15:40

Daarnaast is een harde gespierde buik vrij makkelijk te bereiken, maar een echte blokjesbuik is vrij moeilijk, je bent daar echt wel even mee bezig. Het is niet automatisch zo dat, wanneer je buik hard en strak is, je ook meteen blokjes hebt.

Diamera 15-06-2011 15:48

Maar ook een beetje de rest van je lichaam trainen, want alleen een sixpack en de rest niet gespierd ziet er misschien een beetje vreemd uit :p

$Mooiboy$ 15-06-2011 17:05

heh ik zal het onthouden!

Silvano08 16-06-2011 06:05

Citaat:

Macrador schreef: (Bericht 31679126)
Als je teveel vetpercentage hebt komt het toch nooit door hoor.

Dus, genoeg inspanning (cardio en/of sporten als zwemmen of vechtsport) en niet teveel crap en fastfood.

En 't klopt dat het ook een beetje van je genen afhangt, niet alleen maar van het milieu (de buitenomgeving). Je moet er ook een beetje 'aanleg' voor hebben, alhoewel dat genendeel maar een heel klein beetje uitmaakt.

Koffie! 16-06-2011 15:09

Buikspieren trainen. Of een hele dunne buik krijgen, dan lijkt het ook op een soort van sixpack:P

honkballertje 16-06-2011 15:22

Citaat:

Silvano08 schreef: (Bericht 31682356)
Dus, genoeg inspanning (cardio en/of sporten als zwemmen of vechtsport) en niet teveel crap en fastfood.

En 't klopt dat het ook een beetje van je genen afhangt, niet alleen maar van het milieu (de buitenomgeving). Je moet er ook een beetje 'aanleg' voor hebben, alhoewel dat genendeel maar een heel klein beetje uitmaakt.

Valt nog vies tegen hoe veel je genen bepalen of je wel of geen sixpack kan krijgen. Als je lichaam zo gebouwd is dat je niet makkelijk een sixpack krijgt, kan je zo hard trainen als je wilt, maar is het (zo goed als) onmogelijk. Voor de rest heb je wel gelijk. Voor zover je er zelf iets aan kan doen, gaat het alleen lukken met cardio en gezond eten (en dat niet op de standaard manier wat als gezond eten wordt beschouwd, maar als je de aanleg niet hebt, zul je je voeding er echt extreem op aan moeten passen dat je bepaalde stoffen binnenkrijgt. Voor tips over voeding verwijs ik graag verder naar dutchbodybuilding.com of fitnessforum.nl (waarvan de 2e wat minder hardcore is, maar op beiden is zat info over geschikt eten te vinden).

Silvano08 16-06-2011 21:19

Citaat:

honkballertje schreef: (Bericht 31684243)
Valt nog vies tegen hoe veel je genen bepalen of je wel of geen sixpack kan krijgen. Als je lichaam zo gebouwd is dat je niet makkelijk een sixpack krijgt, kan je zo hard trainen als je wilt, maar is het (zo goed als) onmogelijk. Voor de rest heb je wel gelijk. Voor zover je er zelf iets aan kan doen, gaat het alleen lukken met cardio en gezond eten (en dat niet op de standaard manier wat als gezond eten wordt beschouwd, maar als je de aanleg niet hebt, zul je je voeding er echt extreem op aan moeten passen dat je bepaalde stoffen binnenkrijgt. Voor tips over voeding verwijs ik graag verder naar dutchbodybuilding.com of fitnessforum.nl (waarvan de 2e wat minder hardcore is, maar op beiden is zat info over geschikt eten te vinden).

Hmm.. ja, ik denk nu eigenlijk ook wel dat je genen wel voor een groot deel de groei en zichtbaarheid beïnvloeden. Dat zal waarschijnlijk natuurlijk ook te maken hebben met je (erfelijke) snelheid van de stofwisseling, en of dus snel vet wordt verbrand waardoor de buikspieren 'bloot komen te liggen' en beter te zien zijn...

Pluis 16-06-2011 21:36

dit past beter op sport.

en verder: een sixpack krijg je niet zomaar als je hem niet al hebt, dat is hard werken en je spieren veel trainen.

Ik ben zelf niet zo'n fan van voedingstips op die websites over bodybuilding, die inderdaad extreme adviezen zijn, zoals eigenlijk alle topsport (want dat is bodybuilden) op de lange termijn niet erg gezond.

honkballertje 16-06-2011 22:48

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 31685843)
dit past beter op sport.

en verder: een sixpack krijg je niet zomaar als je hem niet al hebt, dat is hard werken en je spieren veel trainen.

Ik ben zelf niet zo'n fan van voedingstips op die websites over bodybuilding, die inderdaad extreme adviezen zijn, zoals eigenlijk alle topsport (want dat is bodybuilden) op de lange termijn niet erg gezond.

extreme adviezen voor extreme doelstellingen, want als je de genen er niet voor hebt is het keihard werken wil je een sixpack krijgen.

(en los daarvan ziet een sixpack er niet uit als de rest van het lichaam niet fatsoenlijk meegetraind is. zorg dus dat je je niet te veel focust op puur en alleen die sixpack.)

Qwerty333 17-06-2011 10:00

Ik zie idd vaak van die magere mannekes met een sixpack die daar mee lopen te patsen, ziet er niet uit. Gezond eten en iets van trimmen/cardio om het vet% omlaag te brengen zijn de hoofdingredienten, buikspieroefeningen zijn een bijzaak. Daarom werken die apparaten van tellsell ook voor geen meter:p

Reverend 17-06-2011 12:08

Haha, sixpacks. Op mijn middelbare school had je ook van die mongolen die totale grassprietjes waren, maar als we dan in de kleedkamer zaten gingen ze opeens stoer doen met hun "sixpacks".

Mobius 17-06-2011 16:56

Citaat:

$Mooiboy$ schreef: (Bericht 31676802)
Hey mensen wie weet een goeie tips om een sixpack te krijgen (snel) ??

Heel veel sit-ups, misschien wel 500 per dag. Mogen er ook 1000 zijn. Dan kom je er wel. Succes.

Silvano08 18-06-2011 08:42

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 31688396)
Heel veel sit-ups, misschien wel 500 per dag. Mogen er ook 1000 zijn. Dan kom je er wel. Succes.

Opbouwen tot dat aantal, bedoel je toch?

Mobius 18-06-2011 15:53

Citaat:

Silvano08 schreef: (Bericht 31689574)
Opbouwen tot dat aantal, bedoel je toch?

Beter van niet. Het gaat erom dat je je spieren de volle laag geeft. Daarna moeten ze minimaal 4 uur rust hebben om er weer bovenop te komen. Alleen dan krijg je échte blokjes.

fizzle-fluffy 18-06-2011 17:19

Ik vind sixpacks niet mooi. Ik zie juist liever dat een man heel gespierde armen, schouders, borst en rug heeft en een beetje een zompig buikje. :bloos: *hapje cake voer*

Maar goed. Ik zou het niet te extreem doen. Want daar wordt het op de lange termijn juist niet mooi en gezond van.

Silvano08 19-06-2011 08:13

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 31690497)
Beter van niet. Het gaat erom dat je je spieren de volle laag geeft. Daarna moeten ze minimaal 4 uur rust hebben om er weer bovenop te komen. Alleen dan krijg je échte blokjes.

Ok.

Chicka Little 19-06-2011 14:22

Buikspieroefeningen enzo.

Qwerty333 20-06-2011 00:01

Doet me trouwens denken aan vakantie: daar liep zo'n sukkel over straat te patsen met z'n 8-pack, shirt uit en zijn broek zo laag dat je bijna zijn gevalletje zag. Al had hij 4 meiden om zich heen, toch moest ik lachen omdat hij verder echt op een plank leek.:p

Snow. 27-06-2011 19:33

laag vet% krijgen, crunches, deadlifts, en een hoop situps.

JeNaam 06-07-2011 14:41

Luister niet naar deze mensen hoewel sommige ervan een klein beetje gelijk hebben
http://www.youtube.com/watch?v=vkKCVCZe474
Doe dit paar maanden en je hebt een sixpack heb zelf ook hierdoor vetrouw me maar als je simpele oefeningen gaat doen als alleen sit ups dan krijg je een mislukte sixpack. Mislukte sixpack is wat lijntjes onderelkaar op je buik dus geen strakke blokjes. Het kan wel zwaar zijn deze training op de video maar je hoeft heus niet ieder stap te kunnen doen. Sommigen konden 3 stappen van de video niet en toch hebben hun na een bepaald tijd toch strakke sixpack. Maar probeer toch zoveel mogelijk ervan te doen en blijf doorgaan zelfs wanneer je pijn in je buikspieren hebt blijf dan nog ongeveer 10 sec of meer doorgaan.
Veel succes hiermee

groetjes,
JeNaam

en nog iets: Wat sommige gelijk konden hebben in deze topic is VOEDSEL
Zeer belangrijk
niet denken dat je nu anorexia moet krijgen
Je moet veel producten eten/drinken als: Melk, Kaas, Yoghurt, Vlees(vooral kip), Vis ( Vis is zeer belangrijk het kan misschien wel vies smaken voor je maar toch blijven eten)
Waarom deze producten? EIWITTEN! oftewel Proteine
zeer belangrijk bij spier kweken
Als je geld hebt kan je ook dingen kopen als Whey, en dat soort proteine potjes
Maar extra proteine zorgt niet direct voor dat je extra meer spieren kweekt Je moet ook extra langer sporten!
en neem ook minimaal weeklijks 2 dagen rust(dus niet trainen) zodat je spieren in die dagen juist gaan groeien
en bij spierpijn ook niet trainen zorg ervoor dat je je helemaal fit voelt tijdens het trainen
en zorg er voor dat je vetgehalte in je lichaam een normaal hoeveelheid bevat

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.