Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   geschorst (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1836050)

jannick16 14-06-2011 21:04

geschorst

hallo,
hier mijn verhaal wat vandaag gebeurde.
ik had net een tussenuur gehad
ik en een paar vrienden lopen de les in
een gestoorde klasgenoot van mij
loopt marcherend de les in
en zingt een lied die over hitler gaat ofzo
dus een paar gasten bulken mee
en ik klapte alleen
en toen moesten we eruit
naar onze bovenbouw begeleider
en die werd helemaal gek
en nu zijn we dus geschorst
ike dus ook nu zijn onze ouders gebeld
maar ik vind het niet eerlijk omdat ik alleen maar klapte ??
ze zeiden ook dat we misschien zelfs van school af moesten? dit is niet eerlijk:O iemand hier ervaring mee of advies ? ofzo ? alvast bedankt(y)

T_ID 14-06-2011 21:42

Lees eens wat over de verschrikkingen van het nazibewind, zodat je voortaan niet zo grenzeloos dom gedrag meer zal vertonen.

Als je zo'n stunt uitvoert naast iemand wiens familie heeft geleden in de Tweede Wereldoorlog, of iemand die gewoon een goede moraal heeft, loop je kans dat je zonder pardon een dreun krijgt.

piraat013 14-06-2011 22:43

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 31677712)
Lees eens wat over de verschrikkingen van het nazibewind, zodat je voortaan niet zo grenzeloos dom gedrag meer zal vertonen.

Als je zo'n stunt uitvoert naast iemand wiens familie heeft geleden in de Tweede Wereldoorlog, of iemand die gewoon een goede moraal heeft, loop je kans dat je zonder pardon een dreun krijgt.

Ja ik snap je ook wel ,maar dit is niet opzettelijk dit was naar mijn idee meer van grapjes maken van gebeurtenissen die nogal gevoel liggen beetje de grens opzoeken.En als iemand hem daarvoor een dreun geeft is hij ook verkeerd bezig:nono:

honestsmile 14-06-2011 22:46

Jij gaat zelf klappen, je doet dus vrolijk met ze mee... Volgende keer maar niet de meeloper uithangen XD

Silvano08 15-06-2011 05:45

Als die gast een lied over Hitler zingt (waarschijnlijk een lovend lied) en jij gaat vrolijk mee lopen klappen, dan geef je wel degelijk de indruk dat je het eens bent met dat die jongen dat lied tettert, en ben je dus terecht geschorst wegens medeplichtigheid aan het verspreiden van het nazistische denkbeeld, wat in Nederland strafbaar is.

(Dit klinkt allemaal een beetje overdreven, maar zo zit 't eigenlijk wel... )

Dus denk de volgende keer na bij welke liederen mee gaat lopen klappen.

Kikaa 15-06-2011 07:36

Inderdaad, je hebt meegedaan (geklapt) en daar ben je voor gestraft. Het is niet zo dat jij niks gedaan hebt.

Draaideurpoes 15-06-2011 08:01

Citaat:

Silvano08 schreef: (Bericht 31678473)
Als die gast een lied over Hitler zingt (waarschijnlijk een lovend lied) en jij gaat vrolijk mee lopen klappen, dan geef je wel degelijk de indruk dat je het eens bent met dat die jongen dat lied tettert, en ben je dus terecht geschorst wegens medeplichtigheid aan het verspreiden van het nazistische denkbeeld, wat in Nederland strafbaar is.

(Dit klinkt allemaal een beetje overdreven, maar zo zit 't eigenlijk wel... )

Dus denk de volgende keer na bij welke liederen mee gaat lopen klappen.

Dit

T_ID 15-06-2011 13:17

Citaat:

Silvano08 schreef: (Bericht 31678473)
Amedeplichtigheid aan het verspreiden van het nazistische denkbeeld, wat in Nederland strafbaar is.

Strafbaar is het niet. Recht op meningsuiting, of in dit geval, recht op eigen domheid. Je mag zelfs oproepen tot discriminatie op basis van nazistische denkbeelden, net zoals oproepen tot discriminatie op wat voor andere grond ook (religie bijvoorbeeld, een grote speler in de haatsector) is toegestaan.

De holocaust ontkennen is wel strafbaar omdat de Hoge Raad heeft geoordeeld dat dat geen meningsuiting is, omdat het geen enkel ander doel heeft dan andere mensen grieven.

Niet dat legaal zijn betekend dat het niet laakbaar is, of dat je iemand ervoor kunt straffen, integendeel. Maar puur strafrechtelijk gezien is er niets aan de hand.

Winstanley 15-06-2011 15:13

Citaat:

jannick16 schreef: (Bericht 31677477)
hallo,
hier mijn verhaal wat vandaag gebeurde.
ik had net een tussenuur gehad
ik en een paar vrienden lopen de les in
een gestoorde klasgenoot van mij
loopt marcherend de les in
en zingt een lied die over hitler gaat ofzo
dus een paar gasten bulken mee
en ik klapte alleen
en toen moesten we eruit
naar onze bovenbouw begeleider
en die werd helemaal gek
ike dus ook nu zijn onze ouders gebeld
maar ik vind het niet eerlijk omdat ik alleen maar klapte ??
ze zeiden ook dat we misschien zelfs van school af moesten? dit is niet eerlijk:O iemand hier ervaring mee of advies ? ofzo ? alvast bedankt(y)

Zeer terecht dat er sancties zijn gekomen. Jij moet op dat moment niet de meeloper uithangen, maar gewoon die klas in lopen en je verstand gebruiken. Ik hoop niet dat het getal in je nickname je echte leeftijd is, anders moet je je diep schamen.

Kesa 15-06-2011 20:30

De mensen hierboven hebben het meeste al wel verteld. Maar:

Citaat:

jannick16 schreef: (Bericht 31677477)

Ik kan me ergens herinneren dat er ook jongeren waren die iets hadden vernield of ook leuzen hadden geroepen omtrent WOII en de nazi's, die moesten als 'straf' verplicht een concentratiekamp bezoeken. Wellicht is het ook effectief dat jij verplicht onder begeleiding van een docent een bezoek brengt aan een Nederlands concentratiekamp. Dan zul je het in ieder geval niet in je hoofd meer halen vrolijk te klappen om dit soort dingen.

Overigens wil ik er wel bij zeggen, dat ik de sanctie 'van school afgestuurd worden' iets té overdreven vind voor wat er hier is gebeurt. Dat men geschorst wordt, daar kan ik me dan nog wel iets mee voorstellen.

Silvano08 16-06-2011 05:44

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 31679358)
Strafbaar is het niet. Recht op meningsuiting, of in dit geval, recht op eigen domheid. Je mag zelfs oproepen tot discriminatie op basis van nazistische denkbeelden, net zoals oproepen tot discriminatie op wat voor andere grond ook (religie bijvoorbeeld, een grote speler in de haatsector) is toegestaan.

De holocaust ontkennen is wel strafbaar omdat de Hoge Raad heeft geoordeeld dat dat geen meningsuiting is, omdat het geen enkel ander doel heeft dan andere mensen grieven.

Niet dat legaal zijn betekend dat het niet laakbaar is, of dat je iemand ervoor kunt straffen, integendeel. Maar puur strafrechtelijk gezien is er niets aan de hand.

Ja, okay, dat klopt wel.

Silvano08 16-06-2011 05:45

Citaat:

Kesa schreef: (Bericht 31681204)
De mensen hierboven hebben het meeste al wel verteld. Maar:

Ik kan me ergens herinneren dat er ook jongeren waren die iets hadden vernield of ook leuzen hadden geroepen omtrent WOII en de nazi's, die moesten als 'straf' verplicht een concentratiekamp bezoeken. Wellicht is het ook effectief dat jij verplicht onder begeleiding van een docent een bezoek brengt aan een Nederlands concentratiekamp. Dan zul je het in ieder geval niet in je hoofd meer halen vrolijk te klappen om dit soort dingen.

Overigens wil ik er wel bij zeggen, dat ik de sanctie 'van school afgestuurd worden' iets té overdreven vind voor wat er hier is gebeurt. Dat men geschorst wordt, daar kan ik me dan nog wel iets mee voorstellen.

Van school afsturen is inderdaar misschien ietsje te veel van 't 'goede'...

Tink* 16-06-2011 10:47

Waarom vind je dit niet eerlijk? JIJ vindt het misschien een grapje, maar iemand anders kan daar heel anders over denken. Ik vind het ook absoluut niet grappig. Je wilt de grens opzoeken, maar bent daar dus al lang en breed overheen gegaan en daar moet je dan ook de conequenties van inzien.

honkballertje 16-06-2011 19:20

Citaat:

honestsmile schreef: (Bericht 31678004)
Jij gaat zelf klappen, je doet dus vrolijk met ze mee... Volgende keer maar niet de meeloper uithangen.

Dit

piraat013 16-06-2011 19:45

Citaat:

Tink* schreef: (Bericht 31682704)
Waarom vind je dit niet eerlijk? JIJ vindt het misschien een grapje, maar iemand anders kan daar heel anders over denken. Ik vind het ook absoluut niet grappig. Je wilt de grens opzoeken, maar bent daar dus al lang en breed overheen gegaan en daar moet je dan ook de conequenties van inzien.

Je bedoeld volgens mij de consequenties :bloos:

Tink* 17-06-2011 10:00

Citaat:

piraat013 schreef: (Bericht 31685435)
Je bedoeld volgens mij de consequenties :bloos:

En jij bedoelt 'bedoelT' :p Alsjeblieft zeg, een s die niet hard genoeg is ingetypt door de snelheid. ;)

Associated 20-06-2011 20:41

had je maar normaal moeten doen, je weet de gevolgen.

piraat013 20-06-2011 21:24

Citaat:

Tink* schreef: (Bericht 31686916)
En jij bedoelt 'bedoelT' :p Alsjeblieft zeg, een s die niet hard genoeg is ingetypt door de snelheid. ;)

ik had het moeten weten t kofship anders d

T_ID 21-06-2011 11:04

Citaat:

Associated schreef: (Bericht 31698629)
had je maar normaal moeten doen, je weet de gevolgen.

...Schreef degene die als avatar het logo had van het enige regime dat meer slachtoffers maakte dan het nazi regime.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.