Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   Koptelefoon V.S. Oordopjes. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1836288)

Koffie! 17-06-2011 17:19

Koptelefoon V.S. Oordopjes.

Als je een gratis koptelefoon óf een setje gratis oordopjes kon kiezen, wat zou je dan kiezen? Het is dan natuurlijk bedoeld voor eigen gebruik, niet met het doel om het door te verkopen.

Zeg dan ook even wáárom je die keuze hebt gemaakt.

Ik zou de koptelefoon kiezen. Die hebben over het algemeen een mooier design en geluid voor de muziek die ik luister. Ze zitten ook lekkerder als oordopjes.

MiBe 17-06-2011 17:21

Voor eigen gebruik waar?
Onderweg: Oordopjes
Achter de computer: Koptelefoon

Mutant_oud 17-06-2011 18:30

Gaat het om hoe je eruit ziet met die dingen? Of om het geluid?

Vice 17-06-2011 18:33

Oordopjes, want die kun je makkelijker in je tas kwijt.(y)

Koffie! 17-06-2011 19:04

Citaat:

Mutant schreef: (Bericht 31688693)
Gaat het om hoe je eruit ziet met die dingen? Of om het geluid?

Allebei :)

Rysair 17-06-2011 19:32

Thuis - koptelefoon.
Onderweg - oordopjes.

Ik zou overigens wel gewoon voor de oordopjes kiezen, als het moest, want die kan je ook wel voor thuisgebruik gebruiken.

Diamera 17-06-2011 20:24

Oordopjes want die zijn kleiner en dus handiger mee te nemen. En die glijden niet van je hoofd met rennen ofzo, dus je kunt ze ook bij het sporten dragen. En het ziet er minder lomp uit met lang haar en je haar komt er niet tussen. Daarom zou ik oordopjes kiezen.

Maar met een koptelefoon klinkt je muziek beter. Dus thuis idd maar een koptelefoon, ook al zou ik met oortjes ook tevreden zijn.

Koffie! 17-06-2011 21:24

Citaat:

Diamera schreef: (Bericht 31688997)
Oordopjes want die zijn kleiner en dus handiger mee te nemen. En die glijden niet van je hoofd met rennen ofzo, dus je kunt ze ook bij het sporten dragen. En het ziet er minder lomp uit met lang haar en je haar komt er niet tussen. Daarom zou ik oordopjes kiezen.

Maar met een koptelefoon klinkt je muziek beter. Dus thuis idd maar een koptelefoon, ook al zou ik met oortjes ook tevreden zijn.

Waarom vind je het er lomp uitvinden dan? Want ik heb altijd koptelefoons en dat ziet er juist níet lomp uit :D Oordopjes vind ik er dommer uitzien eigenlijk.

DAH 17-06-2011 22:10

Ik ga voor oordopjes, want het is gewoon makkelijker om het even snel te pakken, even snel weg te stoppen, en ik heb het idee dat ik veel minder het idee heb wat er om mij heen gebeurd met koptelefoon, maar dat gevoel heb ik niet met oordopjes, dus ik ga gewoon voor de oordopjes. En zoals al eerder is genoemd is het makkelijker tijdens sporten (ik heb nog nooit hardgelopen met een koptelefoon, maar ik kan wel geloven dat het minder makkelijk is dan oordopjes) en voor thuis lijkt me een koptelefoon wel weer handig, maar oordopjes zijn meer allround, en ik vind koptelefoons er vaak niet/amper uitzien, dus dat brengt me ook weer bij oordopjes.

MiBe 17-06-2011 22:12

Of het handiger is met sporten hangt van het soort oordopjes en het soort koptelefoon af. Een standaard koptelefoon is kut om mee te sporten, standaard oordopjes zijn echter minstens zo kut. Een sport-koptelefoon is prima om mee te sporten, sport-oordopjes net zo. Niet echt een goed argument dus.

Azèche_oud 18-06-2011 06:41

Koptelefoon. Oordopjes doen me pijn als ik ze langer dan tien minuten inheb. Voor onderweg is het inderdaad handiger, maar ik hoef onderweg geen muziek.

Sarah 18-06-2011 08:25

Op de fiets gebruik ik een koptelefoon, want bij oordopjes hoor je dan vooral de wind. In de trein ofzo oordopjes, want dat is makkelijker mee nemen. Bij het sporten ook oordopjes want een koptelefoon wordt dan zo zweterig.

Als ik mocht kiezen tussen een gratis koptelefoon of gratis oordopjes zou ik de duurste kiezen :p.

Silvano08 18-06-2011 08:50

koptelefoon, voor 't betere geluid, en ze zitten lekkerder, vind ik...

Chicka Little 18-06-2011 10:47

Oordopjes, makkelijker mee te nemen. en is veel kleiner.

igfy 18-06-2011 12:03

Om een of andere reden krijg ik na een tijdje met een koptefeloon te zitten hoofdpijn (maakt niet uit welke, heb genoeg verschillende geprobeerd) dus ik kies voor oordopjes. Maar niet die met die rare rubberen dingetjes die je in je oor moet proppen, dat zit niet lekker....

Koffie! 18-06-2011 12:03

Citaat:

Silvano08 schreef: (Bericht 31689578)
koptelefoon, voor 't betere geluid, en ze zitten lekkerder, vind ik...

Eindelijk :D Iemand anders die ook een koptelefoon boven oordopjes kiest :P

Geriananas 18-06-2011 17:59

Oordopjes, ze vallen minder op en nemen minder ruimte in.

Afwezignummer2 18-06-2011 19:00

Koptelefoon voor altijd en alles, gewoon zo veel beter geluid dat ik niet meer terug kan naar die doppies.

Silvano08 19-06-2011 08:27

Citaat:

Koffie! schreef: (Bericht 31689857)
Eindelijk :D Iemand anders die ook een koptelefoon boven oordopjes kiest :P

Tuurlijk :D

Badmutsje 23-06-2011 23:52

koptelefoon, krijg je minder koude oortjes van :3

Woyt_oud 25-06-2011 06:35

Ik ook een koptelefoon, oortjes vallen telkens uit mijn horen. Ramp die dingen!

Strobe! 25-06-2011 08:44

Citaat:

Badmutsje schreef: (Bericht 31709144)
koptelefoon, krijg je minder koude oortjes van :3

Behalve als het 26° is =p

Koffie! 25-06-2011 11:02

Citaat:

strobe schreef: (Bericht 31712226)

Ja maar dan is het gwn hesh :P

Diamera 25-06-2011 18:21

Citaat:

Koffie! schreef: (Bericht 31689095)
Waarom vind je het er lomp uitvinden dan? Want ik heb altijd koptelefoons en dat ziet er juist níet lomp uit :D Oordopjes vind ik er dommer uitzien eigenlijk.

Oh het ziet er bij míj lomp uit, al mijn haar gaat erin zitten als ik er gewoon een opzet, of je moet het naar achter doen maar dan ziet het er ook niet uit. Oordopjes vind ik daarom makkelijker en die kun je onder je haar verstoppen. Maar jij hebt vast geen lang haar dus dan ziet het er idd niet lomp uit ;)

Koffie! 25-06-2011 18:31

Citaat:

Diamera schreef: (Bericht 31713596)
Oh het ziet er bij míj lomp uit, al mijn haar gaat erin zitten als ik er gewoon een opzet, of je moet het naar achter doen maar dan ziet het er ook niet uit. Oordopjes vind ik daarom makkelijker en die kun je onder je haar verstoppen. Maar jij hebt vast geen lang haar dus dan ziet het er idd niet lomp uit ;)

Ik heb half lang haar.
zoals dit:
http://i55.tinypic.com/24ecl20.jpg
Alleen dan wat minder in model :P
Maar bij mij ziet het er niet lomp uit terwijl mijn haar toch net over mijn oren komt =p

Diamera 25-06-2011 18:38

Ah ok ik zal het wel fout doen dan :D

Koffie! 25-06-2011 19:45

Citaat:

Diamera schreef: (Bericht 31713648)
Ah ok ik zal het wel fout doen dan :D

Maar jouw haar hangt zeker tot over je oren? Want als dat zo is en je doet een koptelefoon op gaat het inderdaad meestal wel naar de zijkant springen volgens mij.

Freyja 26-06-2011 12:34

Ik oordopjes maar dat komt omdat ik eigenlijk nog nooit een koptelefoon ben tegengekomen die fijn zit. Oordopjes na enig zoeken wel. Geluid is idd beter in koptelefoon, maar heb de muziek toch altijd zo zacht dat ik mensen gewoon kan verstaan want dat vind ik wel zo beleefd, en thuis heb ik geen koptelefoon nodig.

Badmutsje 26-06-2011 16:10

Citaat:

strobe schreef: (Bericht 31712226)

Oh ja inderdaad maar dan zijn koele oortjes juist weer lekker :p

Grey Night 26-06-2011 18:14

Oordopjes. En dan gewone, niet in ear.
Met koptelefoon op hoor je weinig meer (tenzij je de muziek heel zacht zet).
Bovendien vind ik ze nogal groot, koptelefoons.

Chevy 26-06-2011 20:44

Oordopjes meestal, in-ear want gewone blijven bij mij niet zitten. En thuis soms m'n koptelefoon.

honkballertje 26-06-2011 21:46

Waar ik zin in heb.
Maar meestal betekent dat thuis koptelefoon en buiten oordopjes, maar thuis oordopjes of buiten koptelefoon komt ook wel eens voor. Een beetje wat ik binnen handbereik heb dus :P

Snow. 27-06-2011 19:29

Headphones in de winter, dopjes in de zomer.
Om duidelijke redenen.

mopi 18-07-2011 20:41

koptelefoon voor thuis of achter de computer en oordopkes voor onderweg :) qua kwaliteit maakt dat niet uit want ze zijn tegenwoordig vaak aan elkaar gewaagt als je het budget voor over hebt :)

michelleevdw 19-07-2011 20:54

Op school\onderweg oordopjes. Al vind ik dat na een tijdje wel irritant. Thuis gewoon lekker mn koptelefoon van Skullcandy.

Prospect 19-07-2011 21:47

Citaat:

michelleevdw schreef: (Bericht 31790770)
Op school\onderweg oordopjes. Al vind ik dat na een tijdje wel irritant. Thuis gewoon lekker mn koptelefoon van Skullcandy.

Zelfde, alleen dan m'n Beats By Dre koptelefoon

Daantjer 20-07-2011 01:51

Ok, en waar zijn de mensen die voor échte kwaliteit kiezen, geen Skullcandy of Beats by Dr. Dre maar Sennheiser, AKG, Harman/Kardon, Bose, Denon. Die Beats by Dr. Dre zijn niet echt slecht qua geluidsweergave, maar voor wat hier opgenoemd wordt is voor dezelfde prijs een beter alternatief te vinden.
Ik zou voor een koptelefoon van Denon een moord doen, oordopjes zijn enkel op de markt omdat iedereen iedere maand een nieuwe set koopt.
Ik gebruik al jaren enkel Sennheiser en AKG, en goed geluid bevalt me. Voor gaming overigens Creative als huismerk.

Edit: Tot vandaag, mijn oude Creative headset was kapot, heb in de winkel een Soundblaster Tactic3d alpha gekocht, slechtste geluid dat ik ooit van een headset heb gehoord, gaat direct terug naar de winkel, toch maar ook Sennheiser of AKG voor mijn headsets...

April20 20-07-2011 22:20

oordopjes

Volk 21-07-2011 11:02

koptelefoon. Dopjes vind ik afschuwelijk. Ik vind het geluid mooier klinken als ik het om me heen hoor in plaats van in me. Dus dopjes vallen dan al meteen af. En het zit gewoon lekkerder.

Maar waarschijnlijk zal ik ze maar een keer gebruiken en daarna doorgeven aan mijn vriend, die ook een koptelefoon verkiest boven oordopjes. Ik hoor graag omgevingsgeluiden dus als ik buiten ben heb ik nooit muziek opstaan en dan zijn die dingen dus overbodig.

urjenn 22-07-2011 02:18

voor het mixen van muziek gebruik ik een koptelefoon maar dan ook een goede de seinnheiser hd 202

en gwn voor mobiel en ipod oordopjes maar dan apple want dat is wel de beste kwalitijd voor oordopjes

Mutant_oud 22-07-2011 15:16

Ik ging altijd voor dopjes, maar tegenwoordig valt de linker altijd uit mijn oor en dat is irritant. Nu heb ik een koptelefoon gekocht. Ik wou een Sennheiser, maar die waren wel erg prijzig, de goedkoopste was het dubbele van een Skullcandy en echt ongelofelijk lelijk. Daarnaast heb ik kleine oortjes en de meeste waren allemaal gigantisch groot. Dus nu heb ik toch maar een paarse skullcandy, ook al was het geluid iets minder dan de goedkoopste Sennheiser.

Trimm Trabb 22-07-2011 16:15

Citaat:

Mutant schreef: (Bericht 31798078)
Ik ging altijd voor dopjes, maar tegenwoordig valt de linker altijd uit mijn oor en dat is irritant. Nu heb ik een koptelefoon gekocht. Ik wou een Sennheiser, maar die waren wel erg prijzig, de goedkoopste was het dubbele van een Skullcandy en echt ongelofelijk lelijk. Daarnaast heb ik kleine oortjes en de meeste waren allemaal gigantisch groot. Dus nu heb ik toch maar een paarse skullcandy, ook al was het geluid iets minder dan de goedkoopste Sennheiser.

Dan weet ik niet waar je hebt gekeken, want één van de meest geprezen goedkope koptelefoons is van Sennheiser en kost maar 25 euro.

Ik heb zelf trouwens wel een tijdje skullcandies gehad, koptelefoons en 1 keer oordopjes, maar de kabel is bij allemaal gebroken. Nu heb ik sennheiser oordopjes, ooit als noodoplossing gekocht bij de Free Record Shop op het station, maar ze werken prima. De meeste in-ear dingen vallen er bij mij altijd uit, maar die ik nu heb niet.

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar mijn favoriete koptelefoon ooit. Toen ik 13 was ofzo heb ik 'm gekocht bij de kruidvat voor 20 gulden en ik heb nog nooit muziek zo fantastisch gehoord als met dat ding. Hij sloot helemaal af, waardoor het leek alsof de band echt naast je stond te spelen en de bas kon je gewoon voelen.
Maar hij ging kapot (omdat ik erop ging staan) en ik ben vergeten welk merk het is. :'(

Afwezignummer2 22-07-2011 16:34

Citaat:

urjenn schreef: (Bericht 31797078)
voor het mixen van muziek gebruik ik een koptelefoon maar dan ook een goede de seinnheiser hd 202

en gwn voor mobiel en ipod oordopjes maar dan apple want dat is wel de beste kwalitijd voor oordopjes

Het spijt mij vreselijk, beste man, maar jouw vorm van kwaliteit is niet echt om naar huis te schrijven. Sennheiser HD 202 is een fantastische koptelefoon voor de prijs ja, maar een koptelefoon van 25 euro blijft een koptelefoon van 25 euro. Het merk is wel fantastisch om mee te mixen, gezien je niet alleen naar de bas kijkt zoals bij bijvoorbeeld een Dr Dre, maar pas zodra je een Sennheiser hebt waarbij de koptelefoon over je oren gaat kan je hem goed gebruiken voor professionele doeleinden. Bij het mixen met kwaliteit in een club heb je ongelooflijk veel omgevingsgeluid, waardoor je dus een koptelefoon nodig hebt om te kunnen mixen, dan neem je natuurlijk niet iets wat op je oren zit zoals de HD 202 o.i.d., maar iets meer richting de HD 280 waarbij je één oor vrij kunt houden en een ander oor goed afgesloten hebt. Plus dat het geluid beter is natuurlijk.
Van oortjes heb ik weinig verstand, ik ben zelf een koptelefoon mens, maar Apple is geen merk voor audiofielen. De oortjes die ze leveren zijn van de slechtste kwaliteit, materiaal- en productiekosten zijn per set ongeveer 80 cent en dat is te horen. Niet dat er veel andere goede oortjes zijn, echt verschil hoor je pas bij oortjes die te duur zijn om nog veilig mee over straat te kunnen. Wil je goede oortjes ben je nog meer kwijt dan een mooie koptelefoon om mee te mixen.

Daantjer 22-07-2011 19:28

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 31798220)
Dan weet ik niet waar je hebt gekeken, want één van de meest geprezen goedkope koptelefoons is van Sennheiser en kost maar 25 euro.

Ik heb zelf trouwens wel een tijdje skullcandies gehad, koptelefoons en 1 keer oordopjes, maar de kabel is bij allemaal gebroken. Nu heb ik sennheiser oordopjes, ooit als noodoplossing gekocht bij de Free Record Shop op het station, maar ze werken prima. De meeste in-ear dingen vallen er bij mij altijd uit, maar die ik nu heb niet.

Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar mijn favoriete koptelefoon ooit. Toen ik 13 was ofzo heb ik 'm gekocht bij de kruidvat voor 20 gulden en ik heb nog nooit muziek zo fantastisch gehoord als met dat ding. Hij sloot helemaal af, waardoor het leek alsof de band echt naast je stond te spelen en de bas kon je gewoon voelen.
Maar hij ging kapot (omdat ik erop ging staan) en ik ben vergeten welk merk het is. :'(

Misschien een Philips, de laatste die ik heb gehad (een miljoenmiljard jaar geleden) koste 15 euri bij de lokale elektronikaboer en had heerlijk geluid en sloot volledig af.
Bouwkwaliteit was alleen niet al te goed, na 6 maanden was hij (al) kapot.

Silvano08 23-07-2011 08:02

Citaat:

Mutant schreef: (Bericht 31798078)

Bij mij valt het linker oordopje ook altijd uit mijn oor :(

Mutant_oud 23-07-2011 15:10

Citaat:

Trimm Trabb schreef: (Bericht 31798220)

Mediamarkt in Hasselt. Stikveel Sennheisers, maar de goedkoopste begon bij 60 euro.

Koffie! 23-07-2011 21:43

Citaat:

daantjer schreef: (Bericht 31791853)
Ok, en waar zijn de mensen die voor échte kwaliteit kiezen, geen Skullcandy of Beats by Dr. Dre maar Sennheiser, AKG, Harman/Kardon, Bose, Denon. Die Beats by Dr. Dre zijn niet echt slecht qua geluidsweergave, maar voor wat hier opgenoemd wordt is voor dezelfde prijs een beter alternatief te vinden.
Ik zou voor een koptelefoon van Denon een moord doen, oordopjes zijn enkel op de markt omdat iedereen iedere maand een nieuwe set koopt.
Ik gebruik al jaren enkel Sennheiser en AKG, en goed geluid bevalt me. Voor gaming overigens Creative als huismerk.

Edit: Tot vandaag, mijn oude Creative headset was kapot, heb in de winkel een Soundblaster Tactic3d alpha gekocht, slechtste geluid dat ik ooit van een headset heb gehoord, gaat direct terug naar de winkel, toch maar ook Sennheiser of AKG voor mijn headsets...

Ik had tot 1 jaar terug altijd skullcandy, die kocht ik voor het coole plaatje wat er opstaat (n) Erg dom van me. Van het geld van al die kapotte skulls had ik 1 goede Sennheiser kunnen kopen waar ik dan veel langer mee doe. Ik heb nu verigens altijd Sennheisser. Het HD 205 model heb ik nu daarvan, super goed =D

django023 24-07-2011 15:17

in-ear oordopjes van bose :) echt een supergeluid komt daaruit :D

Draaideurpoes 24-07-2011 16:05

oordopjes, hoewel het irritante eraan is dat hoe je ze ook opruimt ze werkelijk ALTIJD in de knoop zitten :mad:

django023 24-07-2011 16:45

Citaat:

Draaideurpoes schreef: (Bericht 31803181)
oordopjes, hoewel het irritante eraan is dat hoe je ze ook opruimt ze werkelijk ALTIJD in de knoop zitten :mad:

Ja, dat had ik ook... nu heb ik een speciaal zakje waar ik die oordoppen in kan bewaren waardoor ze niet in de knoop kunnen komen :D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.