![]() |
Europees parlement
Wat voor studie zou je moeten volgen als je zou willen werken in het Europees parlement? of een andere functie zou willen met betrekking tot europese politiek?
|
Europees recht :)
|
Citaat:
|
Citaat:
+ Politicologie is niet een studie waar je per se wordt opgeleid tot 'politicus'. Eigenlijk kan iedereen wel politicus worden. Bijvoorbeeld Jan Terlouw, hij studeerde natuurkunde :) |
Europese Studies
Precies wat jij zoekt, denk ik. Je kunt het ook in Maastricht studeren, dan is het compleet in het Engels. |
European studies idd..
dat ga ik ook doen |
Dat is te breed om zo maar te kunnen zeggen. Heb je een functie voor ogen? Bij het parlement zijn honderden verschillende beroepen mogelijk.
|
Ach, ik ken er nog wel een die zonder afgeronde hogere opleiding in Brussel werkzaam is geweest voor een parlementariër en later in de tweede kamer. Als je dat wilt is het belangrijker politiek actief te raken.
|
Het is mij niet geheel duidelijk of TS parlementariër (politicus) of ambtenaar wil worden
|
en political science?
|
Als politicoloog bekijk je de politiek vooral van de buitenkant. Je kunt natuurlijk politicus worden (iedereen kan dat in theorie worden), maar politicologie is een wetenschappelijk veld.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32. |