![]() |
Branderig gevoel na vrijen
Hallo :)
Ik heb momenteel een vervelend branderig gevoel en het gaat maar niet over... Wat kan het zijn en hoe raak ik ervan af? Het is echt heel vervelend. |
Als je niet zo heel voorzichtig doet met elkaar tijdens het vrijen, dan kan het wat schraal worden van binnen (een soort schaafwondje) Dat brandt, en duurt ongeveer een dag voor het over is.
als je wel voorzichtig genoeg gedaan hebt én je gebruikt een condoom, dan kan het ook dat je misschien allergisch bent voor het latex uit de condooms. al komt dat niet zo heel vaak voor. |
Waarom plaats je het bij seksualiteit? :) Het lijkt alsof je al een vermoeden hebt.. Het kan inderdaad gewoon wat irritatie zijn, maar ook een blaasontsteking of zelfs een soa. Vanalles dus. Houd het goed in de gaten, beschrijf meer symptomen of ga naar de huisarts.
|
Het eerste waar ik aan zat te denken is een blaasontsteking.
Typisch kenmerk ervan is namelijk een branderig gevoel, Zure dingen eten, Sinasappelsap drinken helpt hiertegen,, vooral veel drinken |
Ik heb het ook een tijdje gehad. Vlak erna werd blaasontsteking bij mij geconstateerd. Ik weet niet of het daarmee te maken had. Maar het is nu in elk geval weer weg. Misschien hieraan denken? Ook branderig gevoel bij plassen?
|
Branderig gevoel of gewoon schraal? Daar zit wel een verschil tussen, natuurlijk. Altijd plassen na de seks is een goed idee, zodat je minder snel een blaasontsteking oploopt. Als je "te vaak" seks hebt wordt de zuurgraad van je vagina overigens ook verstoord, dus dan kan het wat pijnlijk worden.
Als het langer duurt moet je gewoon even naar de huisarts gaan. In veel gevallen is het niets serieus, maar dan weet je het tenminste zeker. |
De PH waarde van de penishuid is hoger dan de licht zure vaginaomgeving.
Dit kan naast blaasontsteking en infecties de reden zijn van jeuk en pijn. |
Het gaat niet echt om de huid, meer om alle betrokken sapjes.
|
Citaat:
Misschien is het voor TS handig om te weten of er middeltjes bestaan om de pijn te verzachten/het herstel te versnellen en wanneer en waaraan je kan zien/merken of het toch een infectie of blaasontsteking is? |
Om de ph-waarde van je vagina beter op pijl te kunnen houden kun je lactasiet gebruiken om het te wassen ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00. |