Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Aan 't stressen en piekeren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1836575)

MrMadness 21-06-2011 18:35

Aan 't stressen en piekeren

Hey,

Morgen heb ik een Grieks en Geschiedenis toets, voor beide vakken sta ik een 5,3. Ik móét minimaal een 6,5 voor één van de twee halen om over te gaan, maar ik zit er al een hele tijd over na te denken hoe ik de rest van mijn toetsen in de toetsweek heb gemaakt, en of ik over ga of niet. Ik doe 2 Gymnasium, en ik zit al heel erg lang te stressen en piekeren of ik nou wel overga of niet en hoe het allemaal zal lopen als ik níét overga.. Het stoort me verschrikkelijk, omdat ik moet leren voor die twee toetsen! :s

Tips? Hoe moet ik hier mee omgaan?

Groeten

Em. 21-06-2011 18:37

Hoe gaat het dan lopen als je niet overgaat? Wat is precies het allerergst dat kan gebeuren? Bijvoorbeeld dat je blijft zitten in 2 gymnasium of overgaat naar 3 atheneum (want dan heb je toch geen Grieks meer), en wat dan nog? Je kan er nu toch niet meer zoveel aan doen, het loopt zoals het loopt en je gaat er waarschijnlijk niet dood aan ook. Maar succes met je toetsen in ieder geval. ;)

MrMadness 21-06-2011 18:40

Kan je, als je niet bevorderd wordt naar 3 gymnasium, dan met die cijfers die ik heb alsnog 3 atheneum gaan doen?

Silvano08 21-06-2011 18:49

Citaat:

MrMadness schreef: (Bericht 31701221)
Kan je, als je niet bevorderd wordt naar 3 gymnasium, dan met die cijfers die ik heb alsnog 3 atheneum gaan doen?

Volgensmij is het verschil tussen gymnasium en atheneum niet echt heel groot, en als je dan Grieks gaat laten vallen, kan je waarschijnlijk alsnog naar 3 atheneum, want daar heb je zowieso dan geen Grieks meer. In ieder geval, zo is het bij ons. Ik hoop dat het bij jullie een beetje vergelijkbaar is.

T_ID 21-06-2011 18:57

Citaat:

MrMadness schreef: (Bericht 31701221)

Op mijn school was dat, jaren terug, wel mogelijk. Als je onvoldoendes gingen om klassieke talen, ging je door naar de volgende klas van het atheneum.

Woyt_oud 21-06-2011 19:43

Op mijn school is dat inderdaad mogelijk, weet niet of het bij jullie ook zo is.

Maargoed, ik denk dat je gewoon moet leren en niet zorgen moet maken over je onvoldoendes.

MrMadness 22-06-2011 18:25

Goed, nou, veel heeft het niet geholpen; ben geëindigd op een 2,7..

Vrijdag ga ik deze toets herkansen. Heeft er iemand tips hoe Geschiedenis goed te kunnen leren in twee dagen?..

Apate 22-06-2011 18:33

Veel lezen, en samenvattingen maken. Bij mij had de lesmethode die wij gebruikten een website met oefenvragen enzo, en die kan je dan ook maken.

Heb je de gewone opdrachten gemaakt? Zo niet, die alsnog maken.

Het verschilt per persoon :P. Ik leer makkelijk door het anderen uit te leggen, en door hardop voorlezen bijvoorbeeld :P. Maar sommige mensen leren beter door het dus gewoon door te lezen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.