Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Vanilla sky (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=183666)

Loveyou2002 11-08-2002 19:01

Vanilla sky

Tja..wat moet je ervan zeggen: ik vond hem zwaaaaaaar vaag maar toch ook wel weer apart.
Vooral de muziek was echt mooi en heel goed gespeeld.
En jullie?

(ps. het zet me wel tot denken aan over het leven en hoe je leeft enzo)

Carpe Diem 11-08-2002 19:35

Ik heb em nog niet gezien.
Ga hem van de week huren.

;)

PS: Is ie het geld wel waard?

Roozie 11-08-2002 20:15

Citaat:

Loveyou2002 schreef:

Vooral de muziek was echt mooi en heel goed gespeeld.

Jaja !!!! Jeff Buckley he!

Sithan 11-08-2002 22:19

De soundtrack is inderdaad een van de betere

Firefly182 12-08-2002 16:01

Citaat:

Isobuster schreef:
Is ie het geld wel waard?
Nee, zeker niet. Zo'n vage film, slaat helemaal nergens op, Uiteindelijk weet je niet meer te onderscheiden wat hij denkt te zien en de werkelijkheid, die niet eens echt is. :confused: :confused: :eek: Precies, dat dacht ik ook.

Sithan 12-08-2002 16:10

Citaat:

miss_corleone0 schreef:
Uiteindelijk weet je niet meer te onderscheiden wat hij denkt te zien en de werkelijkheid, die niet eens echt is
En dat is nou juist het mooie van de film, dat je zelf niet meer weet wat echt is...er zijn maar weinig films die dat hebben kunnen bereiken...

Loveyou2002 12-08-2002 18:58

is ie je geld waard??

Nou,...ik zou (nu ik hem gezien heb) liever een andere fil gehuurd hebben, maar aan de andere kant...
Je moet de film wel eens gezien hebben, zo vaag maar dan toch wel weer leuk..tja misterieuze film he :D

Milk 12-08-2002 19:50

ik heb em toevallig net gezien ;)

en ik vond em eigenlijk een beetje saai, maar achteraf toen ie was afgelopen vond ik het wel weer boeiend/fascinerend.. klinkt net zo vaag als de film zelf is..

Eva* 14-08-2002 01:56

Ik vond 'm ook zwaar vaag en daardoor niet veel aan. Goede muziek is mij niet opgevallen.

Ooit heb ik ook 'n topic over die film gestart. Als je interesse hebt, zie: http://forum.scholieren.com/showthre...threadid=32883

Firefly182 14-08-2002 11:01

Citaat:

Sithan schreef:

En dat is nou juist het mooie van de film, dat je zelf niet meer weet wat echt is...er zijn maar weinig films die dat hebben kunnen bereiken...

Gelukkig maar dat weinig van die films zo eindigen,want het is zo vaag, ik snap er nog steeds nix van.....

gangstahbabe 14-08-2002 17:40

de mensen die vanilla sky een vage film vinden zijn een beetje laagbegaafd... (sorry hoor :P) ik gangstah.... ben 12 jaar en snap de film..... ik weet wanneer die iets droomde en wanneer niet... hoe kan ut dan dat mensen van 17 jaar veel geleerder um nie snappen????? tja.... mensen verschillen zullen we maar zeggen
dikkuh kuzz :D
:p astarte :p

krijgdepleuris 14-08-2002 18:33

ik vond hem wel grappig, vooral de begintrack (radiohead :D )
het verhaal ook trouwens. Alleen tijdens de film is het zo raar. Aan het einde wordt natuurlijk alles wel duidelijk maar eigenlijk zit je de hele film zo van: waar slaat dit op????

Milk 14-08-2002 18:38

Citaat:

gangstahbabe schreef:
de mensen die vanilla sky een vage film vinden zijn een beetje laagbegaafd... (sorry hoor :P) ik gangstah.... ben 12 jaar en snap de film..... ik weet wanneer die iets droomde en wanneer niet... hoe kan ut dan dat mensen van 17 jaar veel geleerder um nie snappen????? tja.... mensen verschillen zullen we maar zeggen
dikkuh kuzz :D
:p astarte :p

je bent gewoon geniaal :rolleyes:

Sithan 14-08-2002 19:08

Citaat:

gangstahbabe schreef:

Volges mij is het nooit de bedoeling geweest van de regisseur dat mensen zouden snappen wanneer er gedroomd werd en wanneer niet tot het einde...

cyc 14-08-2002 19:34

SPOILERS (ook omtrent Abre Los Ojos)
-
-
-
-
In abre los ojos is alles nep vanaf het moment dat, voor zover ik het nog weet, hij neerviel op straat. Hij werd helemaal niet wakker gemaakt door penelope en hij schreef zich in voor dat project en poogde vervolgens een zelfmoord. Het werd immers allemaal uitgelegd.
Maar bij Vanilla Sky (heb alleen ff het begin gekeken) werd Tom wakker met penelope's stem, dat terwijl hij haar nog niet kende. Dus.......;)

mcsun 15-08-2002 18:31

Zouden de mensen die zowel Vanilla Sky als Abre Los Ojos hebben gezien een kleine vergelijking kunnen maken?
Ik heb Abre Los Ojos gezien en daar ben ik redelijk enthousiast over. Ik hoor van mensen die alleen Vanilla Sky hebben gezien dat ze er niks aan vonden.
Is Vanilla Sky nog de moeite (of juist de moeite?) als je Abre Los Ojos al hebt gezien?

Los van de muziek dan :)

Loveyou2002 15-08-2002 18:52

Vanilla sky is gewoon zoooo vaag maar aan het eind, mede door de muziek, vind je hem heel fascinerend/boeiend.
Vooral ook door die special op het end, hoe de film gemaakt werd, zet me wel tot aan het denken..

LittleLucille 15-08-2002 20:12

Citaat:

Milk schreef:

je bent gewoon geniaal :rolleyes:

precies (y)

k vond de film vooral langdradig!

Sithan 16-08-2002 12:32

Citaat:

mcsun schreef:
Zouden de mensen die zowel Vanilla Sky als Abre Los Ojos hebben gezien een kleine vergelijking kunnen maken?
Ik heb Abre Los Ojos gezien en daar ben ik redelijk enthousiast over. Ik hoor van mensen die alleen Vanilla Sky hebben gezien dat ze er niks aan vonden.
Is Vanilla Sky nog de moeite (of juist de moeite?) als je Abre Los Ojos al hebt gezien?

Los van de muziek dan :)

Ach tis bijna hetzelde allemaal met andere acteurs...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26.