![]() |
Als je...
Als je zaad van een mensen-man injecteert bij een vrouwelijke chimpansee, kun je dan een half mens half aap geval maken? Of gebeurt er dan niks?
|
Verschillende soorten kunnen in ieder geval geen vrúchtbare nakomelingen krijgen. Soms zijn het wel al verschillende soorten en krijgt het nog nakomelingen, maar onvruchtbaar (bij de tijger en de leeuw en de geit en 't schaap). Ik denk echter dat het tussen mens en chimpansee niet meer zo lukt, maar zowel dan wordt het waarschijnlijk iets ziekelijks wat op een mens-aap combinatie lijkt.
|
Hmm.. okée.. Interessant :P|
Mischien was dat ook wel het geval bij Oliver :) |
Zover ik weet krijg je zowiezo geen nakomeling welke kant je het ook op probeerd. Dit is ook een van de redenen dat chimpansees (Pan troglydes en Pan Panicus) in een ander genus (geslacht, nl. Pan) worden geplaatst dan mensen (Homo sapiens sapiens van het genus Homo). De vrucht wordt waarschijnlijk afgestoten.
Bedenk daarbij dat mensen ook een soort apen zijn. We behoren tot de mensapen. |
Paarden en ezels kunnen elkaar wel succesvol bevruchten. Dan krijg je een muilezel (ezelmerrie en paardenhengst) of een muildier (ezelhengst en paardenmerrie), maar die zijn zelf altijd onvruchtbaar.
Dat is de enige succesvolle kruisbestuiving waar ik van weet. |
Citaat:
|
Inderdaad, dan krijg je lijgers of teeuwen. En bij schapen en geiten ook wel, geloof ik, tenminste, mijn broertje vond dat dat kon. En vast bij nog wat meer dieren.
|
Lijgers zijn fucking groot.
|
Ze kunnen wel nakomelingen krijgen maar die zijn dan onvruchtbaar, zoals een muildier; paardxezel ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
Spoiler
|
Het kan sowieso niet, omdat mensen en chimpansees daarvoor genetisch te veel verschillen. Zo hebben chimpansees hebben 48 chromosomen en mensen 46. Daardoor kunnen een chimpansee-eicel en een mensenzaadcel (of andersom) al niet met elkaar versmelten tot een zygoot (een zygoot is een bevruchte eicel).
|
Citaat:
|
En ijsberen en grizzlyberen kunnen ook vruchtbare nakomelingen krijgen.
|
Honden en coyote's eveneens. Maar goed, die hebben dan ook precies evenveel chromosoompjes.
Trouwens, bij schapen en geiten is er sprake van een verschil van zes chromosomen :| |
Bij mensen en stieren lukt het ook, heb ik me laten vertellen.
|
Citaat:
HET KAN! |
Citaat:
|
Citaat:
Nee, 't is niet zo dat ze het weten en dan maar besluiten om het niet te doen. Het zijn cellen, geen denkende wezens. 't Is meer dat het niet kán. Om te versmelten, geslachtscel zijnde, moet je je halve chromosomenparen koppelen aan de bijpassende halve chromosomenparen van de andere geslachtscel. Dat lukt niet als het niet matcht. Daar hoeft de cel niets voor te weten. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(bv trisomerie 21,18,13 , Turner, Klinefelter,.. als ik het juist heb) |
Bij een trisomerie heb je er altijd een teveel ;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij is er namelijk geen enkel moment waarop een verschil in aantal chromosomen in een mannelijke en vrouwelijke geslachtscel voor problemen kan zorgen op de manier zoals jij die beschrijft dus al is de definitie anders, wat je zegt blijft fout. Ja dat is het! |
Geit + schaap = scheit / gaap
Oke dat moest ik even kwijt Maar verschillende geslachten binnen de determinatie, dat gaat niet werken. Al zou het wel interessant geweest zijn... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01. |