![]() |
portugees
Hallo mensen,
Ik heb helaas geen verstand van Spaans noch Portugees, dus ik heb jullie hulp nodig. Ik heb 3 vragen: 1. Klopt het dat het Portugeese 'Da Silva' iets betekent met 'bos' ? 2. Welke taal is dit: 'El Rico Plantador'? 3. En wat betekent het? Ik heb zelf het vermoeden dat 'rico' rijk betekent, maar ik weet het niet zeker en ik wil ook weten wat het zelfstandig naamwoord betekent. Bij voorbaat dank, BEZOEKER |
1. Klopt het dat het Portugeese 'Da Silva' iets betekent met 'bos'?
juist: 'da silva' betekent 'van het bos' -> 'Van den Bos(ch)' 2. Welke taal is dit: 'El Rico Plantador'? Da's Spaans 3. En wat betekent het? Ik heb zelf het vermoeden dat 'rico' rijk betekent, maar ik weet het niet zeker en ik wil ook weten wat het zelfstandig naamwoord betekent. juist vermoed: het betekent 'de rijke planter' |
Het bericht was van mij, merci voor je antwoord.
Mijn volgende vraag: Betekent 'tranzé' iets in het Spaans? Op het internet zie ik in ieder geval het volgende staan: 'momento de tranzé total'. Ik neem aan dat het Spaans is en zou dus in ieder geval de betekenis van het woord 'tranzé' willen weten. |
Hallo, ik heb het gezocht en ook gevonden (die zin waarin je het tegengekomen was); het woord 'tranzé' ken ik niet en het vreemde is dat het niet logisch gespeld is volgens de (vrij regelmatige en logische) Spaanse spellingsregels [volgens welke je het zou moeten spellen als 'trancé'.
Ik werd via de google vertaaldienst gestuurd richting betekenis "trance", dat zou op zich kunnen, maar ik weet niet of dat past binnen de context. |
Citaat:
|
Ja, dat klopt gedeeltelijk: de z spreek je in de norm van het Europese Spaans net zo uit als een c voor een e of een i, nl. als de th in het Engelse 'think', maar als ik zoek op 'trancé' word ik niet veel wijzer.
|
ok, ben erachter dat 'el trancé' daadwerkelijk een Spaans woord is, maar nu de betekenis nog..
|
'trance' zegt Google Translate...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15. |