![]() |
Vraagje. Is mijn alcoholgebruik schadelijk?
Hoi daar. Hier is al wel een soortgelijk topic over dacht ik, maar dat gaat toch een beetje ergens anders over dus maak ik voor de zekerheid maar gwn een nieuw topic.
Ik ben nu dus 14, bijna 15 en ga 2 keer per week met vrienden uit naar een metal/rock café in Amersfoort. Aangezien ze ons daar erg goed kennen schenken ze ons ook gewoon alcohol enzo, maar alleen bier en geen sterkere dingen. Ik drink dan meestal 2 vaasjes en 2 fluitjes, maar ben nog nooit dronken geworden. Na die 2 vaasjes en 2 fluitjes ga ik gwn over op frisdrank. Maar ik merk dat ik de laatste tijd veel vergeetachtiger ben. Kan dit komen door het tweemaal per week drinken of kan het ergens anders door komen? Want ik ben nog nooit dronken of aangeschoten geworden ofzo. Ik gebruik ook geen drugs zoals wiet of coke ofzo ik rook alleen shag enzo. Ik doe het al ongeveer 2 maanden zo iets. Graag serieus antwoord ;) |
De hersenen van jongeren schijnen wel gevoeliger te zijn voor alcohol. Echter lees ik nergens hoelang je dit al doet en na hoeveel weken je last kreeg van vergeetachtigheid. Als je het nog maar een paar maanden doet, lijkt het me sterk dat je nu al last hebt van enorme vergeetachtigheid. Je drinkt misschien wel een heel klein beetje veel voor iemand van jouw leeftijd (hoewel er genoeg van jouw leeftijd zijn die veel meer zuipen), maar volgens mij wordt het pas echt schadelijk wanneer je in één avond jezelf helemaal klem gaat zuipen en dat doe jij blijkbaar niet. Naast alcohol zullen er misschien ook wel andere dingen zijn zoals een druk schoolrooster waardoor je wat vergeetachtiger wordt.
|
Citaat:
|
Ik heb geen idee, ik dronk op mijn vijftiende dan passoa en smirnoff ice en boswandeling enzo maar ik merkte dat ik wat vergeetachtiger werd toen ik een paar keer had geblowd, ik denk wel dat je moet oppassen met hoe vaak en hoeveel je drinkt.
|
Citaat:
En een druk schoolrooster heb ik niet, heb net eergister vakantie gekregen :) |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Signaleringstest Alcohol De mate waarin u risico loopt is 0 tot 7 laag; 8 tot 15 toenemend risico; 16 tot 19 hoog risico; 20 tot 40 zeer hoog risico. U scoort 21 punten. U scoort 20 punten of hoger. Wij adviseren u om te minderen of te stoppen. Dat kan door deel te nemen aan de online behandeling alcohol. U mindert of stopt u met hulp van chatcontacten met een therapeut. |
Dat internet-testje slaat nergens op. Niet serieus nemen.
|
Signaleringstest Alcohol
Deze test is ontwikkeld door de Wereld Gezondheids Organisatie. De mate waarin risico gelopen wordt is als volgt: 0 tot 7 laag; 8 tot 15 toenemend risico; 16 tot 19 hoog risico; 20 tot 40 zeer hoog risico. U scoort 6 punten. U scoort 7 punten of minder. Kijk bij het Jellinek Drugschema of bij vraag en antwoord als u meer over alcohol wilt weten. |
20 punten
|
Ik heb geen iedee.
Het zou wel kunnen, hoelang doe je dat al?? |
Citaat:
|
Voor jou wel ja
|
ooh ik vond van wel.
|
Citaat:
|